Muistathan, että autoa ei sitten pidetä tyhjäkäynnillä
Edes lyhyitä aikoja.
Riippumatta siitä, mikä ulkona on lämpötila.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Meillä tyhjäkäytetään autoja , ja puulla lämpeää talo sekä sauna, talli öljyllä.
köhköh happosade ne huuhtelee.
Älä viitti.
Outo ketju. Moni näyttää pitävän autoa säännöllisesti lämpimässä hallissa talvisin, joko omassa tai kauppakeskuksen. Ja moni esilämmittää auton lämpötolpalla ennen liikkeelle lähtöä. Yritän ainakin itse välttää tyhjäkäyntiä ja kylmäkäynnistyksiä, kun auto ei niistä pakkasilla pidä.
Vierailija kirjoitti:
Outo ketju. Moni näyttää pitävän autoa säännöllisesti lämpimässä hallissa talvisin, joko omassa tai kauppakeskuksen. Ja moni esilämmittää auton lämpötolpalla ennen liikkeelle lähtöä. Yritän ainakin itse välttää tyhjäkäyntiä ja kylmäkäynnistyksiä, kun auto ei niistä pakkasilla pidä.
Vältän myös kylmäkäynnistyksiä jos vain voin, kotona ja töissä auto on aina piuhassa ennen liikkeelle lähtöä. Pidän silti nimenomaan kovilla pakkasilla jonkin aikaa tyhjäkäynnillä ennen lähtöä, moottori ja varsinkin vaihteet toimii paremmin kun auto on käynyt hetken. Ja mitä kylmempi ilma, sitä pidempi hetki tarvitaan.
Toinen auto ei inahtanutkaan, vaikka oli piuhassa 2.5 tuntia ennen käynnistystä. Toinen lähti kylmiltään ja pidin käynnissä puoli tuntia ennenkuin lähdin kauppaan. Tytär istui autossa vahtimassa kun kävin kaupassa ja jätin auton käyntiin. Ainakin toimi. Saatiin ruokaa loppuviikoksi eikä tarvinnut soittaa hinausta. Joskus kannattaa käyttää järkeä.
Terkuin useimmiten vihreitä äänestävä
Onneksi tämä jo muutaman kymmenen vuotta voimassa ollut kielto käy tarpeettomaksi reilun kymmenen vuoden päästä, kun polttomoottorikäyttöisten laitteiden käyttö kokonaan kielletään ja olemme siirtyneet sähkökäyttöisiin kulkupeleihin.
2min taitaa olla sallittu tai poliisi sakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Lämpiää koko ajan tyhjäkäynnillä tuossa pihassa ja liikun vasta tunnin päästä
Jos minun nähden tuota tekisit niin pistäisin ikkunat paskaksi koko autosta 😭
Vierailija kirjoitti:
Toinen auto ei inahtanutkaan, vaikka oli piuhassa 2.5 tuntia ennen käynnistystä. Toinen lähti kylmiltään ja pidin käynnissä puoli tuntia ennenkuin lähdin kauppaan. Tytär istui autossa vahtimassa kun kävin kaupassa ja jätin auton käyntiin. Ainakin toimi. Saatiin ruokaa loppuviikoksi eikä tarvinnut soittaa hinausta. Joskus kannattaa käyttää järkeä.
Terkuin useimmiten vihreitä äänestävä
Olisin sanonut tyttärellesi, että sammuttaa auton tai itse vääntänyt avaimesta virrat pois.
Varmasti pidän käynnissä taas huomenaamulla lämmityksen jälkeen ennenkuin pihasta kurvaan työmatkalle. Tänään aamulla - 36. Jos poliisia kiinnostaa niin tervetuloa tänne korpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpiää koko ajan tyhjäkäynnillä tuossa pihassa ja liikun vasta tunnin päästä
Jos minun nähden tuota tekisit niin pistäisin ikkunat paskaksi koko autosta 😭
Huomaisit epäkohdan 32 asteen pakkasella, mutta 0 kelillä et olisi kiinnittänyt mitään huomiota...
Vierailija kirjoitti:
Pidin kerran autoa puoli tuntia käynnissä, poliisilaitoksen pihassa. Ja kas, eivät sakottaneet.
Tunnin hyrskytti dieseli tyhjäkäynnillä tänä aamuna ja hyrskyttää huomenna ja sitä seuravaanakin.
Sähköautoa alkaa hönkimään lämmintä ilmaa melkein heti kun sen käynnistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidin kerran autoa puoli tuntia käynnissä, poliisilaitoksen pihassa. Ja kas, eivät sakottaneet.
Ei siihen kukaan viitsi käytännössä puuttua. Poliisissa ollaan keksimäärin lihaa syöviä heteromiehiä ja -naisia, joista valtaosalla on sisäsyntyinen vastahakoisuus kaikenlaiseen viherpiiperrykseen.
Mä pidän tyhjäkäynnillä just niinkauan kun lystään.. biokaasulla saa hurruttaa.. bensalla käynnistyy, vaihtaa kaasuun alle 5min näilläkin pakkasilla.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoa alkaa hönkimään lämmintä ilmaa melkein heti kun sen käynnistää.
Vain homot ajaa sähkövatkaimilla peräsuoltaan.
Näillä sadistisilla säännöillä alkaa olemaan aika pyyhkiä niin sanotusti p... öytää. Taloyhtiö kielsi jo sisätilalämmittimen käytön joten millähän ilveellä sulattelen sitten sen iglun turvallista ajoa varten ellei joutokäyttääkään saa. Ihan elämästä vieraantuneiden määräilyä nämä.
Meillä tyhjäkäytetään autoja , ja puulla lämpeää talo sekä sauna, talli öljyllä.
köhköh happosade ne huuhtelee.