Saakohan MLL:hoitajan palkkaamisesta yksityisen hoidon tukea? Entä veroalennusta?
Koska minulla olisi mahdollisuus päästä töihin, mutta päiväkoteihin ja pph:lle on niin turkasen paljon tunkua, niin ajattelin että saakohan siitä sitä yksityisen hoidon tukea tai mitään muuta vastaavaa?
Kommentit (7)
MLL:n hoitajaa voi olla vaikea saada täyspäivähoitajaksi, mutta toki voi aina yrittää. Meillä oli yhden syksyn esikoista hoitamassa. Tosin silloin sain kotihoidontukea, joka oli isompi kuin yksityisen hoidon tuki.
eli jos olen 20 h töisä, silloinhan saan vielä kotihoidontukea, mutta tietenkään en voi saada myös yksityisenhoidon tukea... mutta meidän kaupungilta saa kaupunkilisää jos järjestää yksityisen hoitajan, joten mitenköhän tässä tapauksessa...? kotitalusvähennystä siis kumminkin...
vain se ettei lapsi ole kunnallisessa päivähoidossa. Yksityisen hoidon tukea voit mielestäni saada, jos teet työsopimuksen hoitajan kanssa. Eihän se MLL siihen enää mitenkään liity, vaikka hoitaja heidän kauttaan tulisikin. Tosin olen ymmärtänyt, että MLL edellyttää nykyään hoitajiltaan sitoutumista eli pitäisi olla heidän käytettävissään, jos listoilla on.
Niin olen kuullut että 20 h/vko on raja, muutenhan äiti ei varsinaisesti " hoida kotona"
Kotihoidontukea saa kun lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Tulot vaikuttavat vain siihen hoitolisä-osaan ja joissakin kunnissa kuntalisään.
saa aina jos lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa tai ette saa yksityisen hoidon tukea. Tulotkaan eivät vaikuta kuin, lisäosaan.
Itse työsopimus (suullinen tai kirjallinen) tehdään aina perheen ja hoitajan välillä ja MLL:llä ei ole siinä asiassa enää näppejä pelissä.