Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saakohan MLL:hoitajan palkkaamisesta yksityisen hoidon tukea? Entä veroalennusta?

Vierailija
07.01.2007 |

Koska minulla olisi mahdollisuus päästä töihin, mutta päiväkoteihin ja pph:lle on niin turkasen paljon tunkua, niin ajattelin että saakohan siitä sitä yksityisen hoidon tukea tai mitään muuta vastaavaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työsopimus (suullinen tai kirjallinen) tehdään aina perheen ja hoitajan välillä ja MLL:llä ei ole siinä asiassa enää näppejä pelissä.

Vierailija
2/7 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:n hoitajaa voi olla vaikea saada täyspäivähoitajaksi, mutta toki voi aina yrittää. Meillä oli yhden syksyn esikoista hoitamassa. Tosin silloin sain kotihoidontukea, joka oli isompi kuin yksityisen hoidon tuki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos olen 20 h töisä, silloinhan saan vielä kotihoidontukea, mutta tietenkään en voi saada myös yksityisenhoidon tukea... mutta meidän kaupungilta saa kaupunkilisää jos järjestää yksityisen hoitajan, joten mitenköhän tässä tapauksessa...? kotitalusvähennystä siis kumminkin...

Vierailija
4/7 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain se ettei lapsi ole kunnallisessa päivähoidossa. Yksityisen hoidon tukea voit mielestäni saada, jos teet työsopimuksen hoitajan kanssa. Eihän se MLL siihen enää mitenkään liity, vaikka hoitaja heidän kauttaan tulisikin. Tosin olen ymmärtänyt, että MLL edellyttää nykyään hoitajiltaan sitoutumista eli pitäisi olla heidän käytettävissään, jos listoilla on.

Vierailija
5/7 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen kuullut että 20 h/vko on raja, muutenhan äiti ei varsinaisesti " hoida kotona"

Vierailija
6/7 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontukea saa kun lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Tulot vaikuttavat vain siihen hoitolisä-osaan ja joissakin kunnissa kuntalisään.

Vierailija
7/7 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa aina jos lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa tai ette saa yksityisen hoidon tukea. Tulotkaan eivät vaikuta kuin, lisäosaan.