Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

näillä keleillä tarvitsisin paremman talvitakin

Vierailija
03.01.2024 |

oma talvitakkini on tähän asti riittänyt, mutta nyt olen huomannut, että vielä joku lämpimämpi takki olisi tarpeen. millainen olisi hyvä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Untuvatakki

Vierailija
2/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sen alla villa-aluspaidat ja fleecet? Niillä itse pärjään hyvin, eikä tarvitse laittaa rahoja tosi paksuun talvitakkiin, jolle ei olisi käyttöä kovin monena viikkona vuodessa ja se veisi kaapissa paljon tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakki. En kyllä tiedä saako niitä enää muualta kuin omasta kaapista.

Vierailija
4/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sen alla villa-aluspaidat ja fleecet? Niillä itse pärjään hyvin, eikä tarvitse laittaa rahoja tosi paksuun talvitakkiin, jolle ei olisi käyttöä kovin monena viikkona vuodessa ja se veisi kaapissa paljon tilaa.

fleecekerrosta en ole käyttänyt. se olisi kieltämättä hyvä olla lisänä. 

Vierailija
5/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Kapp Ahlista ostettu toppatakki, ihan hyvä. Toppatakki on lämpimämpi jos väliin mahtuu ilmakerros eli liian suuri on parempi kuin liian pieni. Väliin voi laittaa jotain fleecetakkia ja pitkähihaista aluspaitaa tarvittaessa. 

Vierailija
6/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, liikutko autolla vai omalla lihasvoimallasi. Itse liikun lihasvoimalla ja parhaat takit siihen löytyy urheiluliikkeistä. Joutuu kyllä paljon pulittamaan niistä, mutta se kannattaa, jos haluaa kunnon suojaavan takin. Jos vaan autoilee, riittää vähemmän laadukaskin takki.

Vierailija
7/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Kapp Ahlista ostettu toppatakki, ihan hyvä. Toppatakki on lämpimämpi jos väliin mahtuu ilmakerros eli liian suuri on parempi kuin liian pieni. Väliin voi laittaa jotain fleecetakkia ja pitkähihaista aluspaitaa tarvittaessa. 

Takki on sellainen muhkea toppatakki ja väljä eli mahtuu sitä ilmaa väliin. 

Vierailija
8/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsen untuvatakki. Laadukas ja kevyt sekä lämmin.

Vierailija
9/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kyllä nokkela neuvo. Jos on todella hyvä aluskerrasto, tekniset, merinovillaiset, villaiset housut ja paita.... jne., ei tarvita yhtä paksua takkia.

Huonommilla alusvaatteilla taas voi paksussakin takissa tulla kylmä, jos vaikka laittaa puuvillaisen kerraston talvella päälleen ja sitten vielä hikoilee niin, että se kerrasto kastuu. 🥶

Olen itsekin vasta vanhemmiten oppinut satsaamaan hyvään alukerrokseen.

Vierailija
10/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se halvin paksu untuvatakki riittää niihin harvoihin koviin pakkaspäiviin. Turha maksaa itseään kipeäksi.

Vierailija
11/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvitakki olisi kiva. Ehkävielä joskus saan sellaiseen vararaa.

Vierailija
12/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ihana tälläisillä ilmoilla. Alle saa laiteltua välikerroksia mutta oikeastaan yksi tiivis neule, fleece tai vastaava riittää t-paidan päälle.

Voi löytää käytettynä muutamalla kympillä.

Vierailija
13/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supiturkki auttais kyllä.

Vierailija
14/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrospukeutuminen on avain näillä keleillä.  Kevytuntuvatakilla pärjää kun on kerrokset alla. Ja vaatteita voi käyttää myös syksyllä ja keväällä. 

Vierailija
15/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hyvä villakerrasto alle. Pärjää huonommallakin takilla jos on villaa alla.

Fleece hikoiluttaa. Se ei ole hyvä.

Vierailija
16/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella ihana tälläisillä ilmoilla. Alle saa laiteltua välikerroksia mutta oikeastaan yksi tiivis neule, fleece tai vastaava riittää t-paidan päälle.

Voi löytää käytettynä muutamalla kympillä.

Kahdella eurolla kirpparilta.

Vierailija
17/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poolopaita, pari ohutta merinovillapaitaa ja kevyttoppatakki, näillä olen pärjännyt hyvin. En myöskään viitsi jonkun muutaman viikon takia ostaa jotain untuvatakkia.

Vierailija
18/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin, että Joutsenen takkeja oli alennuksessa yhdessä kaupassa. Hinta oli silti sellaiset 400€!! Mikä alennus se tuo on. 

Vierailija
19/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on fjällräven, ei edes mikään arktinen malli. Ihan liian kuuma. Täällä on ollut nyt aamuisin -20 ja en ole tuota fjellua komerosta esiin kaivanut.

Vierailija
20/27 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta hyvä villakerrasto alle. Pärjää huonommallakin takilla jos on villaa alla.

Fleece hikoiluttaa. Se ei ole hyvä.

Villafleece on jo keksitty, aivan ihana ja lämmin materiaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän