Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylkilihaksen tulehdus

Vierailija
03.01.2024 |

Sairastin keuhkokuumeen. Nyt pistää kylkeä ilkeästi. Jälkitauti yskimisestä. 

Kellään kokemusta, kauanko kestää ja oireet helpottaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää oman aikansa ja sitten on ok.

Vierailija
2/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi päästä ajamaan autolla viimeistään ylihuomenna lomilta pois. Kohta neljä viikkoa olen sairastanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuo kahdesti. Molemmilla kerroilla tuli useamman viikon yskimisen jälkeen. Pahin kipu kesti 2 päivää ja sitten hiljalleen alkoi helpottaa ja kokonaan kivuton oli noin 2 viikon jälkeen. Särkylääkkeet ja lihasrelaksantit auttaa ja mulla autto myös mobilatilla voitelu neljästi päivässä.

Vierailija
4/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut tuo kahdesti. Molemmilla kerroilla tuli useamman viikon yskimisen jälkeen. Pahin kipu kesti 2 päivää ja sitten hiljalleen alkoi helpottaa ja kokonaan kivuton oli noin 2 viikon jälkeen. Särkylääkkeet ja lihasrelaksantit auttaa ja mulla autto myös mobilatilla voitelu neljästi päivässä.

Kiitos vinkistä. Eilen tuntu olevan pahin. Lepo ja nukkuminen auttaa. Inhottavaa, kun ei kestä yhtään yskiä, koska kylkeen sattuu. 

Vierailija
5/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaiset kylkiluu-rustorajatulehdukset, kostokondriitti ja tiezen syndrooma, on eri asia kuin että on flunssan jäljiltä jumissa. Jumppaa esim tanssien, venyttele kylkiä. Flunssassakin pitää vähän liikutella ettei tule tulppaa paikallaan olosta.

Vierailija
6/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinaiset kylkiluu-rustorajatulehdukset, kostokondriitti ja tiezen syndrooma, on eri asia kuin että on flunssan jäljiltä jumissa. Jumppaa esim tanssien, venyttele kylkiä. Flunssassakin pitää vähän liikutella ettei tule tulppaa paikallaan olosta.

Ei tämä vaikuta miltään flunssan jäljiltä jumissa ololta. Oikealle puolelle pistää. On vaikea nousta ylös ja yskiminen tekee kipeää. 

Pitäisikö mennä lääkäriin ja saada lääkkeitä tähän? Syön panadolia ja buranaa. Olen 2 kertaa käynyt jo lääkärissä tämäm taudin takia. 

Vierailija
7/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini yski itselleen kovassa flunssassa kylkiluun murtuman

Vierailija
8/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini yski itselleen kovassa flunssassa kylkiluun murtuman

Jep. Yskänkohtaukset oli niin voimakkaita, että koko kroppaa heitti.Päässä tuntui verisuonet katkeavan ja välillä tuli oksennus. Menin vessaan yskimään, kun pissat tuli muuten housuun. 

Vierailija
9/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän ei nyt keskustella mainitsemistasi sairauksista vaan kylkivälilihaksen tulehduksesta joka on vähän tunnettu mutta erittäin kivulias vaiva, jota ei todellakaan pysty hoitamaan tanssien tai venytellen koska kipu on niin hirveän voimakas ettei pahimman kivun aikaan pysty tekemään muuta kuin makaamaan liikkumatta ja hengittämään erittäin kevyesti koska jopa hengitättäminen sattuu!

Vierailija
10/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut yskänlääkettä yskään?

Vierailija
11/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt ollut 23.12. alkaen kipeänä ja eilen taisin (rehkiä) vähän liikaa ja yöllä sattui vähän enemmän. Pitäisi vain osata ottaa rauhallisesti. Ei saisi kauheasti kanniskella mitään painavia.

Vierailija
12/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän ei nyt keskustella mainitsemistasi sairauksista vaan kylkivälilihaksen tulehduksesta joka on vähän tunnettu mutta erittäin kivulias vaiva, jota ei todellakaan pysty hoitamaan tanssien tai venytellen koska kipu on niin hirveän voimakas ettei pahimman kivun aikaan pysty tekemään muuta kuin makaamaan liikkumatta ja hengittämään erittäin kevyesti koska jopa hengitättäminen sattuu!

Jos kerran tiedät mikä vaiva on, googlaa sitten kylkivälilihaksen tulehdus. Yhteistä kylkivaivoille on oireet kipu, kestää minkä kestää ja buranaa hoidoksi.

Vierailija
13/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut yskänlääkettä yskään?

Sain astmalääkettä, joka rauhoittaa kurkkua. Yskä on parempi. Kylkikipu on nyt ongelma. 

Vierailija
14/14 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joka päivä käynyt saunassa, lämpö auttaa. Ja kevyesti koittanut venytellä tuota kylkeä. Se auttaa hiukan. Tietty höyry helpottaa yskää ja avaa kurkkua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme