Vieläkö nykyäänkin perusopetuksen seksiasioiden opetus aloitetaan puhumalla kukista ja mehiläisistä?
Kommentit (21)
Milloin, ap, on puhuttu kukista ja mehiläisistä?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Koska on? Ei ainakaan silloin kun itse olin koululainen (synt. -76).
ja sitten ihmetellään, miksi Suomessa on niin alhainen syntyvyys, jos ei edes kiertoteitse ole seksistä puhuttu v. -76 ;D
-winner-
Ei, nykyisin aloitetaan kertomalla että sukupuolia on useita ja kannattaa kokeilla jokaista.
Kukissa käyvät mehiläiset on kaikki naaraita. Tiesitkö ap sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja sitten ihmetellään, miksi Suomessa on niin alhainen syntyvyys, jos ei edes kiertoteitse ole seksistä puhuttu v. -76 ;D
-winner-
Puhuttiin kyllä ihan ilman kiertoteitä.
Lasten tekemisestä puhutaan ilman kiertoilmaisuja jo 2. luokalla. Tarkemmin 5. luokalla ja vielä syvemmin ysillä.
Tokaluokkalaisille kerrotaan siittiöistä ja munasoluista. Mehiläiset liittyy ihan muuhun biologian opetukseen.
Pieleen on opetus koulussa mennyt. Lapsia ei synny, koska nykyään on trendikästä homoilla ja lesboilla perinteisen parisuhteen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei, nykyisin aloitetaan kertomalla että sukupuolia on useita ja kannattaa kokeilla jokaista.
Ahaa, mennään vihervassuopeilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Puhuttiin kyllä ihan ilman kiertoteitä.
Kukat ja mehiläiset ovat nimenomaan se kiertotie, mutta kerropa näitä asioita millään tavoin blondeille ;D Alapeukkuraivoa ja hiekkaista alapäätä vaan pukkaa ;D
-winner-
3 tunnin oppitunti, aloitettan powerpoint esityksellä, sit leffa ja lopussa käytännön harjoituksia.
6lk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, mennään vihervassuopeilla...
Eikös se ole Persuoppia? Ennen vaaleja on pyhästi vain yksi takki ja vaalien jälkeen käännetään ja kokeillaan kaikki mahdolliset takit paitsi se, millä äänet saatiin ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Mä olen vuoden vanhempi kuin tuo, jolle kommentoit, ja kyllä meidän aikaan koulussa ihan suoraan puhuttiin. Tokikaan en tiedä, mitä kiertoteitä kouluisa puhuttiin vuonna 1976 kun olin silloin vasta 1-vuotias, mutta puhuttiinkin meidän kouluajasta kasarilla.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kimalaiset
tuolta perusfaktoja, ei nää muuten mitään tiedä.
-winner-
Ihme kyllä asioiden sekoittamiseksi englanniksi puhutaankin "birds & bees" eli linnut ja mehiläiset siellä pariutuvat. Kukista ei puhuta yhtään mitään. Ja sitten toisissa tarinoissa haikarat tuovat lapsia?
Vähemmästäkin on Persu-incel ymmällään ;DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Mä olen vuoden vanhempi kuin tuo, jolle kommentoit, ja kyllä meidän aikaan koulussa ihan suoraan puhuttiin. Tokikaan en tiedä, mitä kiertoteitä kouluisa puhuttiin vuonna 1976 kun olin silloin vasta 1-vuotias, mutta puhuttiinkin meidän kouluajasta kasarilla.
Meidän kouluaikaan oltiin niin siveitä, että seksistä puhuttiin vain Adidas-lenkkareiden yhteydessä.
All Days I Dream About Sex
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Tarkalleen ottaen kukat ja mehiläiset vertailu kuvaa spermapankin toimintaa, eli mehiläiset (hoitajat) ottavat vastaan kukkien (miehet) siitepölyä (spermaa) ja kuljettavat sen toiseen kukkaan (naisen hedelmöitys siittiöillä).
Jos tarkoitit "vieläkö perusopetuksen lisääntymisbiologia alkaa suvuttomasta lisääntymisestä " niin kyllä. Sehän se alkuperäinen lisääntymistapa oli, naaraspuolinen olento kopioi tai monistui itsekseen.
Sittemmin kehittyi partenogeneesissa tapahtuneen genomikadon eli mutaation kautta se toinen, yksinkertaisempi sukupuoli eli uros ja suvullinen lisääntyminen.
Jos taas tarkoitit seksuaalikasvatusta, niin se kyllä alkaa ihan ihmisestä. Siitä faktasta, että me olemme kaikki erilaisia.
Tavallaan: "Tänään ei sitten puhuta kukista ja mehiläisistä, vaan ihan asioista niiden oikeilla nimillä."
Synnyin 76 ja kyllä kuulin asian ilman kukkia ja mehiläisiä. Koulussa puhuttiin myös.