Kysymys teille noin 40-vuotiaat työelämässä
MItä ajattelette teistä noin 10 vuotta vanhemmista, eli noin 50 v työkavereistanne? Pitäisikö heidän teidän mielestä lähteä pois tieltänne?
Kommentit (10)
Miksi ihmeessä? Ihan parhaiten töissä ja muussakin elämässä oppii, kun ympäröi itsensä itseään viisaammilla (ja yleensä vanhemmilla) ihmisillä.
Kaikenikäisiä -tietysti työokäisiä- tarvitaan työelämässä.
No ei tietenkään. Kaikenikäiset tervetuloa, jos kropassa riittää puhtia (fyysinen tehdastyö meillä).
Meillä viiskymppiset on kyllä firman arvokkainta pääomaa. Useimmiten olleet töissä vuosikausia ja omaa hiljaista tietoa eniten.
Eivät todellakaan ole millään muotoa vanhoja jos sitä tarkoitit.
Miltä ihmeen tieltä?? Meitä on kaksi siivoojaa tässä kohteessa ja on ihan sama onko se työkaveri 5-kymppinen (on) vai 2-kymppinen. Hän hoitaa oman alueensa ja itse omani.
Sain potkut töistä koska työnantaja otti 50 vuotiaan töihin ja antoi sille vakipaikan joka oli kuitenkin ollut 4 kk sairaslomalla 9 kk aikana. Itse olin 8 vuotta töissä enkä ollut kertaakaan sairaslomalla.
No ei tosiaankaan! Olen alalla, jossa on aika vähän vanhempia kollegoita (IT-ala) ja arvostan tosin paljon mun 60-luvulla tai 70-luvun alussa syntyneitä työkavereita. Ne on olleet alalla ns. alusta saakka ja niillä on todella paljon osaamista ja näkemystä.
Olen jo pyrkinyt vähentämään työntekoa, kunnianhimoisemmat saavat painaa ihan iästä riippumatta.