Il : Muusikko Janna - vuonna 2024 ei ole asiallista kysyä, oletko raskaana!
Jannalla naishormoonit hyrrää ja hän räjähti pahaa aavistamattomalle kysyjälle.
Janna kertoo Instagram-tarinoissaan, että kyseinen tiukka asu on herättänyt joissakin somekäyttäjissä erikoisia spekulaatioita. Laulaja jakaa tarinoissaan kommentin, jossa eräs kysyy, onko hän raskaana.
Kommentti saa Jannan suivaantumaan ja vastaamaan somekäyttäjälle tarinaosiossa. Instagram-tarinat ovat katsottavissa 24 tuntia niiden julkaisuhetkestä.
Sun mielestä tällaisen asian kysyminen vuonna 2024 on ok? Janna kyseenalaistaa.
Ei, en ole raskaana. En myöskään mielestäni siltä näytä ja vaikka näyttäisin, se ei kuuluisi sinulle, hän näpäyttää lopuksi.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/a9575a8b-306a-40ef-882c-a6f013…
Kommentit (73)
Onneks eletään vuotta 2024 ja voidaan todeta, että se ei todellakaan ole asiallista. Ei ole koskaan ollutkaan.
Myöskään naishormoneihin vetoaminen ei ole asiallista.
Somekommentoinnille räjähtäminen on yhtä tyhjän kanssa.
Minun mielestä niiltä ihmisiltä, jotka jakaa elämäänsä somessa saa kysyä mitä vain niiden elämästä.
Ja silti pitää olla kiinnostunut toisesta ja hänen elämästään! Mitään ei saa kertoa itsestään, mitään ei saa kysellä toiselta ja silti pitää ottaa huomioon tunteet.
Kehorauha. Toisten ulkonäöstä ei ole sopivaa kysellä tai antaa kommentteja.
Näin opetti mulle äitini 80-luvulla, kun olin pikkutyttö.
Siis ei oo totta! Voi kauheeta voi hirveetä!
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä niiltä ihmisiltä, jotka jakaa elämäänsä somessa saa kysyä mitä vain niiden elämästä.
Outo logiikka, että jos henkilö valitsee alustan missä jakaa itse aiheet rajaten asioita elämästään, oikeuttaisi kaikenlaiseen kyselyyn ja ulkonäön kommentointiin. Sama kuin sanoisi, että jos joku on somessa, minulta ei tarvitse odottaa normaalin aikuisen ihmisen käytöstapoja.
kaikella pitää yrittää saada huomioo, jotta keikkailu jatkuisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo logiikka, että jos henkilö valitsee alustan missä jakaa itse aiheet rajaten asioita elämästään, oikeuttaisi kaikenlaiseen kyselyyn ja ulkonäön kommentointiin. Sama kuin sanoisi, että jos joku on somessa, minulta ei tarvitse odottaa normaalin aikuisen ihmisen käytöstapoja.
kaikenlaiseen kyselyyn, ei saa ihmetellä enää onko raskaana :D Paljon pahempaa voisi kysellä, mitä pahaa tossa on
Mihin vuonna 2024 tarvitaan jotain Jannaa?
Janna on ihan oikeassa. Utelijat voisivat joskus miettiä, miksi esimerkiksi jonkun oletettu raskaus kiinnostaa heitä niin kovasti. On kummallista, että mitä henkilökohtaisemmasta asiasta on kysymys, sitä moukkamaisempia kyselyitä ja kommentteja ihmisiltä tulee.
Some kannattaa jättää omaan arvoonsa. Jengi elää siellä bittiavaruudessa eikä kenelläkään ole enää käytöstapoja. Sitten oikeassa elämässä ja kohtaamisessa pelätään kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikenlaiseen kyselyyn, ei saa ihmetellä enää onko raskaana :D Paljon pahempaa voisi kysellä, mitä pahaa tossa on
Kuten tuo alkuperäinen kirjoittaja totesi, somessa elämän jakaminen oikeuttaa kaiken kysymiseen, joten turha takertua yksittäiseen kysymykseen.
Läheiseni menetti syntymättömän lapsensa raskauden ehdittyä melko pitkälle. Hän kertoi, ettei mikään ole sattunut niin paljoa kuin raskausutelut tuon tapahtuneen jälkeen. Empatia on ilmaista, kuten myös käytöstavat. Et voi koskaan tietää mitä toinen läpikäy kun alat kyselemään häneltä henkilökohtaisia asioita.
Onpa levyttä lällätystä tämä Jannan musiikki. Missä se musikaalisuus ja melodia on? Koneella väännettyä väännetyn kuuloista tylsää haihattelua.
Onko Jannakin liian seksikäs kuten Sanna Marin?
Jotkut ihmiset eivät vaan ymmärrä - tai halua ymmärtää - että somessa ei ihmisiltä pelkästään tule sellaista positiivista palautetta, mitä haluaa kuulla. Jos laittaa itse kuvia someen, on myös hyväksyttävä se, että siellä voi tulla kyselyjä/uteluja/kommentteja, jotka eivät aina tunnu itsestä kivalta. Ei minunkaan mielestä keneltäkään ole kohteliasta kysyä, onko hän raskaana, mutta kun sinne somen ihmeelliseen maailmaan mahtuu monenlaista kommentoijaa. Valitettavasti kaikilla ei ole käytöstapoja. Siitä ei kannata sen enempää itkeä, jos haluaa tunkea omia kuviaan sinne ja pitää vielä profiilinsa julkisena, tai vaikka olisi yksityinen profiili niin hyväksyy kaikki seuraajiksi, koska haluaa enemmän seuraajia. Somen maailma on raadollinen ja ulkonäköön keskittyvä, ja tavallaanhan nämä "julkkikset" ruokkii sitä itsekin julkaisemalla toinen toistaan enemmän filtteröityjä kuvia. Sitten kun välillä julkaiseekin ihan "normaalin" kuvan, niin siitä voi jotkut hätkähtää kun se ei muistutakaan niitä muita feikkikuvia.
South Parkissa taisi muuten olla sellainen jakso, missä Eric taisi palkata jonkun filtteröimään kaikki pahat kommentit niin, ettei hän pysty lukemaan niitä. Ehkä Jannankin kannattaisi tehdä niin.
Jos on hirveän herkkähipiäinen omasta ulkonäöstään, niin mikä pakko se on räpsiä itse itsestään valokuvia ja jakaa niitä julkisesti koko kansalle? Perverssi tämä ajankuva. Ensin esitellään itseä ja sitten loukkaannutaan kun joku jotain kommentoi. Mä ymmärrän sen että jos joku räpsii salaa kuvia ja niitä sitten julkisesti riepotellaan, niin se ei ole asiallista. Mutta sitä en ymmärrä, että itse tyrkyttää omaa valokuvaansa ja sitten ei kestä siitä yhtään kriittisiä kommentteja. Tämä nyky "nuoriso" on kyllä päästään sekaisin. Tälle Jennallekin tekisi varmasti hyvää, että tästä oppineena ei valokuvaisi enää itseään. Mitä sitä muutenkaan pitää itse ottaa itsestä valokuvia? Älyvapaata touhua.
Jep. Ei saa myöskään kysyä sitä, onko lapsia, mitä sukupuolta on (eikä etenkään k u m p a a sukupuolta on), mistä maasta on kotoisin, mitä tekee työkseen jne.
Uskokaa nyt vain pois, mitään ei saa kysyä. Ei yhtään mitään!