Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioero, ositus käräjäoikeuden toimesta!

Vierailija
03.01.2024 |

Onko jollakulla kertoa omasta kokemuksesta? Miten ositusprosessi tapahtuu. Tehdäänkö lista kummankin omistamasta materiaalista? Onko materiaalilla hinta rajaa esim. yli 1000 euron arvoiset  esineet listataan jne.

Ymmärrän osakkeiden, autojen ja peräkärryjen listaamisen. Kuinka esim. aseet ja polkupyörät huomioidaan. Niiden arvo 1500 - 4000€ kpl jos omistaa useamman niin helposti nousee kokonaissumma 30000 euroon.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että tavarasta voi myydessä saada noin 10-30% myydessä ostohinnasta. Huonekalut yms. ovat suhteellisen arvottomia.

Vierailija
22/28 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama paljonko rahaa menee lakimieheen kaikki on plussaa, mitä jäljelle jää. Olen elänyt elämäni vaatimattomasti ja tärkeimmät asiat on ilmaisia, kuten lämpimät suhteet läheisiin ja lapsiin. Harrastukseni on lähes ilmaisia.

Tärkeintä on tehdä puolisolle selväksi, mitä avioliitto tarkoittaa ja että laki myös koskettaa häntä. 

Ap

Eli opetat miestä erossa? Kyykytys saattaa maksaa enemmän kuin saat rahaa noista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla noin vaikeaa. Sovitte puolisonne kanssa kumpi saa pitää mitäkin. Ja rahat puoliksi.

Vierailija
24/28 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla jää vaan ns. vetävä luu käteen. Aika huono kostotapa, miehesi nauraa partaansa, kun sulla jääkin maksettavaa juristille romujen jälkeen.

Vierailija
25/28 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoa ei naurata kun totuus valkenee, että 25 vuodessa kerätty omaisuus menee kirjaimellisesti puoliksi. Hänellä on suuruuskuvitelmia itsestään ja elämästään, kutsuu jopa itseään liikemieheksi. Halveksii samanaikaisesti ihmisiä, jotka rahan haalimisen sijasta keskittyy esim. läheisistä huolehtimiseen. Esimerkiksi minua pilkannut siitä että olen huolehtinut yhteisistä lapsista. Älytöntä, tiedän. 

Ehkä pilkkaaminen on jonkinlainen mielen puolustautumiskeino.

Sattuneesta syystä kahden keskinen yhteinen sopimus osituksesta ei ole vaihtoehto.

Ap

Vierailija
27/28 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesänjakaja on todella tarpeellinen sellaisissa tilanteissa, missä parisuhteessa on ollut epäterveet valtasuhteet tai suoranaista taloudellista/henkistä/fyysistäkin väkivaltaa. Sopiminen ja neuvottelu johtaa näissä aina siihen samaan lopputulokseen, kuin suhteenkin aikana, missä alistettu osapuoli alistuu jälleen. Toinen voi myös tahallaan estää ja viivästyttää ositusta. 

Vierailija
28/28 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoa ei naurata kun totuus valkenee, että 25 vuodessa kerätty omaisuus menee kirjaimellisesti puoliksi. Hänellä on suuruuskuvitelmia itsestään ja elämästään, kutsuu jopa itseään liikemieheksi. Halveksii samanaikaisesti ihmisiä, jotka rahan haalimisen sijasta keskittyy esim. läheisistä huolehtimiseen. Esimerkiksi minua pilkannut siitä että olen huolehtinut yhteisistä lapsista. Älytöntä, tiedän. 

Ehkä pilkkaaminen on jonkinlainen mielen puolustautumiskeino.

Sattuneesta syystä kahden keskinen yhteinen sopimus osituksesta ei ole vaihtoehto.

Ap

Kyllä sun kirjoituksestasi paistaa myös kova uho.