Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaatko kesää vai oletko enemmän talvi ihmisiä?

Vierailija
03.01.2024 |

Miten on?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä talvesta mitään muuta kuin pelkkää haittaa ja rahan menoa turhuuksiin kuten sähkölaskuun ja lämmityskuluihin.

Vierailija
2/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kevät, kesä, syksy, talvi ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa kesä 🌞😎 

Vierailija
4/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä ehdottomasti. Luonto elossa,linnut laulaa, on valoa,lämpöä ja kukkaa. Huoletonta elämistä. Talvisin on kuin olisi vankilassa.

Vierailija
5/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevättä odottelen

Vierailija
6/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan kesää, koska minulla on krooninen sydänsairaus, joka hankaloittaa elämää talvella. Lääkitykseni aiheuttaa käsien ja jalkojen palelua, ja kovalla pakkasella jopa hengittäminen tuntuu työläältä. Kardiologi sanoi, että myös helle on pahaksi sydämelle, mutta sitä en ole käytännössä havainnut.

Vierailija
7/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kevät- ja syysihminen. En siis kaipaa kesää enkä talvea. Mutta en vihaakaan mitään. Talvi saisi olla lyhyempi ja kevät pitempi. Englannin vuodenajat olis mulle aika mieleiset. Lunta kyllä saisi olla talvella kuten Suomessa, mutta ei näin kauan kuin nyt. 

Vierailija
8/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan kevättä ja syksyä. Kesä myös kiva, jos ei kovaa hellettä. Talvea en kaipaa koskaan.

Vierailija
9/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä ehdottomasti. Luonto elossa,linnut laulaa, on valoa,lämpöä ja kukkaa. Huoletonta elämistä. Talvisin on kuin olisi vankilassa.

Oletko käynyt milloin viimeksi ulkona? Meillä käy päivittäin 50-60 lintua pihapuissa ja ruokintapaikalla. On vilinää ja sirkutusta. Oravat juoksee puissa, tikat koputtelee pitkin runkoja. Illan hämärissä näkee rusakot ja välillä pöllön. Jäljet hangella kertoo että ketut ja kauriit on liikkeellä. Myyrä ja hiirikin välillä pistäytyy hangen päällä. Joen penkoilla on saukkojen mahalaskujälkiä. Auringonsäteet paljastaa miljoonat kimmeltävät jääkukat puiden ja pensaiden oksilla. Pimeällä taivas on tähtiä täynnä. Luonto on kyllä hyvinkin hengissä, ainoastaan sinä itse olet päättänyt sulkea itsesi mielesi vankilaan. 

Vierailija
10/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joku sekoitus. Alkusyksy on aika mukavaa aikaa.

Vierailija
11/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväät ja syksyt on ihania! Tietysti myös talvet ja kesät, mutta en tykkää kovista pakkasista tai kovista helteistä, koska minulla on sydänsairaus.

Vierailija
12/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100 % kesäihminen. Talvet ja syksyt voisin vain nukkua, mikään ei kiinnosta. Vihaan kylmää, pimeää ja lunta/vesisadetta

Vierailija
13/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän kaipuu väheni aika paljon, kun aloin hakea mukavia asioista syksystä ja talvesta ja koristella vuodenajan mukaan kotiani, hankkia kunnollisia ja ilahduttavia vuodenajan mukaisia vatteita yms.

Kesän kaipuu on vähentynyt myös siitä syystä, ettei kesäisin ole ollut mahdollisuuksia reissailuun, eikä auringossa istuskeluunkaan omassa rauhassa, minkä takia vain parempi sää ja helpommat kelit on niitä syitä, minkä takia kaipaan kesäaikaa.

Vierailija
14/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin, olen vuodenaikaihminen. Tykkään että Suomessa on 4 vuodenaikaa (tai no, niitä on oikeastaan 6, mutta ne kaksi "ylimääräistä" eivät ole ihan niin kivoja. 

Vierailija
15/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin, olen vuodenaikaihminen. Tykkään että Suomessa on 4 vuodenaikaa (tai no, niitä on oikeastaan 6, mutta ne kaksi "ylimääräistä" eivät ole ihan niin kivoja. 

Mitkä kaksi ylimääräistä? 

Vierailija
16/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan alkukesää kun ei ole vielä niin kuumaa. Kaikki kasvit ovat vasta alkeneet kasvamaan. Tarkalleen kesäkuun alkua. Kesän kuumuus ei sovi minulle ja palan nykyään todella herkästi. Nuorena saatoin olla ulkona vaikka koko päivän palamatta. Nyt riittää 2h ulkona niin iho on punainen. Talvi on hyvä kun harrastaa jotain ulkolajeja esim. jääkiekko, luistelu, pulkkamäki, laskettelu. Viime kesä loppui niin nopeasti. Kastelin vasta puutarhaa ja sen jälkeen tulivat pakkaset. Olin lähdössä vielä shortsit jalassa ulos kun oli -8c. Kevät on kohta, helmikuun pakkaset ja sitten on kevät.

Vierailija
17/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut vuodenajat ovat ihania, mutta tämä talvi on kyllä syvältä. Jatkuvasti saa palella ja astmakeuhkot kärsivät pakkasesta. Kauheaa säätöä vaatteiden kanssa. Sekä ihmisten, että koiran. Pitää suunnitella kuka perheestä vie koiran viimeiselle ulkoilulle ja menee vasta sitten suihkuun, kun märillä hiuksilla ei ole tuonne ulos mitään asiaa. Iho ja limakalvot kuivuu ja pitää jatkuvasti rasvata ja öljytä. Silti niistää verta. Lisäksi on masentavan pimeää suurimman osan vuorokaudesta, vaikka sen lyhyen valoisan ajan nättiä onkin.

Olisipa jo kevät. 

Vierailija
18/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla vain alle -5 koko talven. Ei tässä viitsi ulkoilla edes kun on -20 pakkasta.

Vierailija
19/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan kesää, olen kaivannut syyskuusta lähtien. Talvi on turha vuodenaika.

Vierailija
20/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät ja kesä on parasta aikaa. Syksykin menettelee. Talvea en tarvitse ollenkaan. Se on vuoden kauhein, raskain ja ikävin aika vaikka mulla on lämpimiä vaatteitakin. Elimistöni ei vaan totu eikä siedä pakkasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan