Kuntokuuri: sokeri ja alkoholi pois vuodeksi
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin poisjättäminenonnistuisi helposti, mutta toimisttyössä sokerista voisi tulla ongelma. Joka kerta pitäisi olla kahvipöydässä selittelemässä että miksinei ota pulla, kakkua, suklaata ai mitä ikinä siellä onkin tarjolla. Muutenkin olen sitä mieltä että parempi nauttia kaikkea kohtuudella kuin kieltäytyä jostain kokonaan.
Eikös olisi juuri helppo sanoa, että olen yhden vuoden ilman sokeria ihan huvikseen.
Onnistuu. Alkoholia en käytä ja sokeriton olen joskus ollut pari-kolme vuotta. Alku on kyllä hankala, koska rakastan makeaa.
Mutta iso kiitos sinulle, kun muistutti. Ehkä taas. Voin tosi hyvin silloin ollessani sokeriton.
Kasviöljyt kannattaa jättää ekana pois.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat eivät usko tieteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on oikeasti se malli, joka suomalaisten pitäisi ottaa ensisijaisesti elintapojen parantamiseksi; ei mikään kuntosalikortti. Kun pohja alkaa sitten parantua, lisätään liikunta. Alkoholin ja sokerin lisäksi punainen liha minimiin, ja rasvojen tarkkailu.
Joo, todellakin. Istutaan sohvalla tuijottamassa kännykkää eikä syödä mitään. Kerrassaan upea kunnon kohotus-ohjelma
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin poisjättäminenonnistuisi helposti, mutta toimisttyössä sokerista voisi tulla ongelma. Joka kerta pitäisi olla kahvipöydässä selittelemässä että miksinei ota pulla, kakkua, suklaata ai mitä ikinä siellä onkin tarjolla. Muutenkin olen sitä mieltä että parempi nauttia kaikkea kohtuudella kuin kieltäytyä jostain kokonaan.
Minkä ihmeen takia tuollaista pitäisi selitellä. Omituinen porukka jos ei voi jättää pullaa syömättä ilman selvitystä.
Ei huvittaisi tuollainen. Saisi aikaan pakonomaista syömisten ja juomisten tarkkailua ja rajoittaisi kaiken kaikkiaan elämääni liikaa. Mieluummin vähennän, jos on tarvetta, mutta en ylipäänsä näe mielekkääksi sulkea mitään tiettyä ruoka-ainetta kokonaan pois. Aion jatkossakin elää elämääni, johon kuuluvat kaikenlaiset ravinto- ja nautintoaineet sopivassa määrin ja runsaasti minulle sopivaa liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Nössö.
Tiedostan ongelman. Ongelmani ei ole ruoka, eikä alkoholi. Mutta karkit on. Ahdistaa ja masentaa, on joskus tylsää niin puputan karkkia. Siinä ei ole mitään järkeä mutta puputan pakonomaisesti silti. Joku appelsiini ei tuo lohtua mutta suklaa tuo. Joka päivä päätän etten syö enää karkkia mutta syön silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia tuollaista pitäisi selitellä. Omituinen porukka jos ei voi jättää pullaa syömättä ilman selvitystä.
Niinpä. Ihmeellistä myös, että samoille ihmisille pitää selittää sama asia monta kertaa. Vai ovatko kaikki työkaverit muistisairaita? Omalta kohdalta ainakin riitti kertasanominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat eivät usko tieteeseen.
Tämän linkin lähettäjä ei ymmärrä tiedettä eikä lähdekriittisyyttä.
Lisätyn sokerin voisin jättää pois, mutta en luopuisi hedelmistä ja marjoista niiden terveellisyyden takia. Alkoholia en haluaisi jättää ihan kokonaan pois, kun haluan kuitenkin ottaa lasillisen pari kertaa vuodessa ystävien kanssa vaikka reissussa.
Onnistuu. Alkoholi on ollut pois jo 3 vuotta
Sokeria menee vain jouluna.
Alkoholi jäi pois, mutta sokerin vähentäminen on itselleni vai-ke-aa! Viimeistään iltapäivän kahvikupposella kiemurtelen tuskasta. Yritän nyt lisätä terveellisiä välipaloja ja noudattaa ruokarytmiä (haaste myös). Tsemit muillekin kamppaileville! 🍀