Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaurismäen 'Kuolleet lehdet'

Vierailija
03.01.2024 |

Miten tämä elokuva voi oikeasti olla niin hehkutettu?!

Tehty r *tar deille.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo oli hyvin viehättävä elokuva. Alkoi hitaasti, mutta oli lopulta hauska ja positiivinen. Elokuvateatterista poistuessa jäi toiveikas olo. Aika harvinaista nykyään. Hyvän mielen elokuva, oikeasti. Yksinkertainen, riisuttu, mutta sujuva. Ja harvinainen siksikin, että oli lyhyt, reilusti alle kaksi tuntia. Sekin on jo meriitti nykyään, että osaa kertoa tarinan alle kahteen tuntiin.

Itse pidin varsinkin siitä epämaailmasta, johon tuo sijoittui.

Totta, se maailma oli epätodellinen mutta aito tässä hetkessä.

Vierailija
22/47 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli heikko elokuva, vaikka luulin että edes tällä kertaa etukäteen hehkutettu kaurismäen elokuva olisi hyvä- petyin. Niinkuin aikaisemminkin. Ja olen minäkin akateeminen monia leffoja ja sarjoja nähnyt keski- ikäinen nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok elokuva, mutta ei yltänyt AK:n parhaimpien tasolle.  Kaikki kliseet koottu yhteen, ikään kuin muistoksi.  Vaikea ymmärtää Pöystin ylistystä, koska oli häneltä normisuoritus.  Itse elokuvat jäävät kaiken palkintoroinan alle.

Vierailija
24/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska Maustetytöt ovat siinä esiintymässä.

Vierailija
25/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kotimainen ohjaaja. 

Vierailija
26/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kun olin vuosia sitten katsomassa leffateatterissa jonkun Kaurismäen. Lähellä istui nuori nainen joka nauroi kuuliaisesti aina kun tuli sellainen kohta missä todennäköisesti kuului nauraa. Hän ei missannut yhtään kohtaa...jotenkin sellainen fiilis tuli että tälle nyt pitää nauraa. Kaurismäki on vähän liian arvostettu, kukaan ei enää uskalla julkisesti nimellään kritisoida. En ole nähnyt uusinta, pidän kyllä muutamasta vanhemmasta hänen leffastaan. Mutta en kaikista. 

Vierailija
27/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin isoihin kisoihin otetaan aina esille jotain umpiossa tehtyä omituista potaskaa, osoittamaan raadin laaja-alaista perehtyneisyyttä tjs. Palkinnot sitten jaetaan niille, joiden tiedetään tuovan rahaa. Kaurismäki ja Suomi kuuluvat omituisten otusten kerhoon noissa piireissä, luulen minä. 

Vierailija
28/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma Pöysti on kuulemma supertähti! 

Ei siinä mitään, suon mielelläni hänelle menestyksen kuten muillekin, toistaiseksi harvoille suomalaisille näyttelijöille. Ehkä supertähti-nimitys on kuitenkin yliammuttu. 

Vierailija
29/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo oli hyvin viehättävä elokuva. Alkoi hitaasti, mutta oli lopulta hauska ja positiivinen. Elokuvateatterista poistuessa jäi toiveikas olo. Aika harvinaista nykyään. Hyvän mielen elokuva, oikeasti. Yksinkertainen, riisuttu, mutta sujuva. Ja harvinainen siksikin, että oli lyhyt, reilusti alle kaksi tuntia. Sekin on jo meriitti nykyään, että osaa kertoa tarinan alle kahteen tuntiin.

Itse pidin varsinkin siitä epämaailmasta, johon tuo sijoittui.

Totta, se maailma oli epätodellinen mutta aito tässä hetkessä.

Saattaisi jopa ajatella, että perinteisen ja nykyisen maailman sekoittaminen voisi symboloida konservatiivisen ihmisen konfliktia nykymaailman kanssa.

Vierailija
30/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytalkoholismia. 

Vierailija
31/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näihin isoihin kisoihin otetaan aina esille jotain umpiossa tehtyä omituista potaskaa, osoittamaan raadin laaja-alaista perehtyneisyyttä tjs. Palkinnot sitten jaetaan niille, joiden tiedetään tuovan rahaa. Kaurismäki ja Suomi kuuluvat omituisten otusten kerhoon noissa piireissä, luulen minä. 

Eipä taida taide-elokuvat olla mitään taloudellisia menestyksiä. Mutta hyvä että muitakin kuin hämähäkkimiehiä, avengerseja ja hurjapäitä. Tai geriatrinen Indiana Jones seikkailee kopiokäsikirjoituksessa VII.

Vierailija
32/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki Kaurismäkien leffat on julmetun tylsiä ja oikeastaan täyttä kuraa. Miksi ihmeessi nuokin kaksi on nostettu johonkin jalustalle?

Vierailija
33/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60% ketjussa ei ole nähnyt koko leffaa 🤣

Vierailija
34/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee juappo!!

Vierailija
35/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana elokuva, pidin todella paljon. Mutta jos oma elokuvasivistys rajoittuu lähinnä johonkin jenkkirymistelyyn ja Uuno Turhapuroon, niin eihän tämmöinen varmaan ihan avaudu.

Vierailija
36/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismi on kuollut, kauan eläköön sosialismi!

Vierailija
37/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viime viikolla. En yhtään muista mihin loppui...voisko joku valottaa?

Vierailija
38/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikki Kaurismäkien leffat on julmetun tylsiä ja oikeastaan täyttä kuraa. Miksi ihmeessi nuokin kaksi on nostettu johonkin jalustalle?

Tylsiä ovat, yhtään ei pyssyt sano pumpum ja räjähteet kaboom, puhumattkaan siitä että edes auton renkaat eivät vingu.

Ihmisetkin tavalllisia ihmisiä, tylsine elämineen. Missä kaikki raha ja muut rikkaudet, kysyn vaan. Normot on niin boring! Loosereita.

Ja musiikki, mitä tuo tuollainen pateettiinen vinkuminen on? Ei oo ees mitää oikeaa musaa, niinku gangstaräppii.

Tosi pönde meinikii.

Vierailija
39/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut leffaa mutta trailereita katsonut. Aloin kyynelehtimään, Kaurimäet menee tunteisiin. Positiivisella tavalla

Vierailija
40/47 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurismäki veti lärvit.

Vatanen Pöystiä pilluun ja perseeseen, nii että tuntui!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän