Haluaisin itselleni itseäni koskevat sairaalapaperit mahdollisine diagnooseineen.
Tarvittavat paperit on n. vuosilta 2009-2010 kumminkin ajalta ennen Kantaa.
Kysymyksessä ajanjakso jolloin jouduin kokemaan voimakkaan trauman. Traumaan liittyi minulle läheisen ihmisen välinpitämättömyys ja siitä seurannut toisen läheiseni lähes kuolemaan johtanut hoidon laiminlyönti.
Pyysin tuolloin itselleni kriisiapua erikoissairaanhoidosta. Läheiseni oli siis erikoissairaanhoidossa, josta syystä psykologinen kriisiapua tuli myös erikoissairaanhoidon puolelta. Haluaisin tähän tukeen liittyvät omat asiakastietoni ja mahdolliset diagnoosit itselleni luettavaksi ja nähtäväksi.
Mistä nämä paperit tai tiedot voin hakea itselleni? Syy on se, että "sukulainen" vihjailee minun olleen tuolloin kunnolla sekaisin ja että minulla olisi tuolloin diagnosoitu jokin vakavampi mielenterveydenhäiriö. Olen ollut kyseisen kriisiapuepisodin jälkeen työelämässä ilman katkoksia 13 vuotta ja kaikin puolin terveenä. Siksi tuli yllätyksenä ja shokkina tämä vihjailu, jonka haluaisin nyt selvittää perin pohjin. Siis että, onko minut tuolloin diagnosoitu. Muistan psykiatrin tuolloin todenneen, että olisin vain ollut väsynyt....
Kommentit (28)
Onko kenelläkään tietoa, mitä tarkoittaa määrittelemätön masennustila, milloin sellaista termiä käytetään?
Ei tämä diagnoosi ole minua seurannut ja Kannassa lukenut aina perusterve ei säännöllistä lääkitystä.
Ap
Miksi mietit jotain yli 10 vuotta vanhaa juttua? Jos sinusta puhunut ihminen on ns. pahanpuhuja niin hän puhuu joka tapauksessa. Mitä väliä?
Suhtautumisesi asiaan osoittaa, että et kyllä ihan terve henkisesti ole.
Määrittelemätön masennustila voi liittyä kelakorvauksiin / sairaslomaan. Itselleni tuli vuosia sitten "burn out" johtuen läheiseni sairaudesta, joka oli kestänyt pitkään ja yritin huolehtia hänestä ja käydä töissä. Johtuen stressistä ja pitkäaikaisesta unen vähyydestä, sekä läheiseni sekoiluista uuvuin lopulta itse ja hain sairaslomaa. Tuolloin lääkäri selitti, että ennen oli joku hermoromahdus tyyppinen diagnoosi, mutta ei sitä ei enää hyväksytä kelakorvaus / sairasloman perusteeksi ja laittoi diagnoosin keskivaikea masennus.
En ollut kriisiapua saadessani sairauslomalla. Joku ihmetteli, miksi välitän tämän mustamaalaajan puheista.
Mustamaalaaja on lapseni vanhempi. Hän on kertonut muunneltua totuutta tapahtumista lapselleni. Etten olisi henkisesti terve ja että olen lääkityksellä jne.
Raskasta on elää ja olla, kun tällainen ihminen on astunut vuosia sitten elämääni. Minkäs teet, kun täysin eroonkaan ei pääse.
Tämä syy, miksi haluan elämäni varreltani kertyneet terveystietoni ja diagnoosini paperille.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä kirjallisesti sinua hoitaneesta yksiköstä.<< Aivan oikein saat ne kirjallisesti pydettynä itsellesi hoitavasta yksiköstä aina.
Tietosi löytyy myös kiinalaisilta.
Sieltä missä sinua on hoidettu saat tarvitsemasi tiedot. Ihmettelen tätä vihjailevaa sukulaista , mistä hän sinun diagnoosisi tietää. Asia kannattaa ottaa puheeksi.
Olet itse samanlainen, kun kerta palstailet. Katso peilistä sitä mielenterveysongelmaista ja kysy siltä.