Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaadin työnantajaa maksamaan lomarahan jokaisen palkan yhteydeltä jotta vältyn ansiosidonnaisen menetykseltä työsuhteen lopussa

Vierailija
01.01.2024 |

Näin olen voittanut Suomen paskahallituksen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla taitaa mennä lomarahat ja lomakorvaus sekaisin.

Eiköhän tuossa ole sekaisin loma-ajan palkka, lomarahat ja lomakorvaus... mutta veikkaan, että ap:lla ei ole sen enmpää töitä kuin työnantajaakaan, kunhan uhoaa.

Vierailija
22/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri vaati tuota ja sitten oli kesällä ihmeissään, kun ei ollut päivääkään lomaa. Työnantaja selitti moneen kertaan, että ihan itse vaadit joka kuukausi lomapalkan maksettavaksi, joten ei sitä kahteen kertaan saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sittenpä ei ole vuosilomaa, jos työsuhde jatkuukin.

Tollo. Tollo.Tollo.

Lomapalkka ja lomakorvaus ovat eri asia.

Tämä

Ei lomarahan maksaminen vie niitä lomapäiviä jotka työntekijä on jo ansainnut.

Tottakai hän saa pitää lomansa.

Asia jonka hallitus nyt palautti tarkoittaa:

Että jos työsuhteen loppuessa, työntekijällä on pitämättömiä vuosilomia,

niin ne pitämättömät lomapäivä maksetaan RAHANA. Ja siihen tulee niiden pitämättömienkn

lomapäivien lomapalkka.

Viimeinen palkka on siis tavallista suurempi.

Vierailija
24/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri vaati tuota ja sitten oli kesällä ihmeissään, kun ei ollut päivääkään lomaa. Työnantaja selitti moneen kertaan, että ihan itse vaadit joka kuukausi lomapalkan maksettavaksi, joten ei sitä kahteen kertaan saa.

Älä puhu paskaa. 

Vierailija
25/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siinä toinen TOLLO.  Ääliö.  E ikinä ollut töissä.

Vierailija
26/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisena opettajana ihmettelen kyllä miten tämä tulee menemään. Työaikana ei ole mahdollista pitää kertyneitä lomia.  Ne on siis aina maksettu rahana määräaikaisuuden päättyessä. Nyt sitten se vähentääkin ansiosidonnaista. Siis mikäli sitä enää edes saa. 

Vierailija
27/34 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja maksaa lomarahan jokaiseen tiliin, ei se muuta asiaa. Kassa laskee paljonko on lomapäiviä vuoden aikana kertynyt ja sen mukaan he laskevat.

Vierailija
28/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus 😂 se paskahallitus lopetti jo viime vuonna👌

Vierailija
29/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomaraha ei pienennä ansiosidonnaista. Vain lomakorvaukset huomioidaan.

Justhan ollu juttua että lomaraha vähennetään. Toivottavasti kukaan ei edes vitsinä esitä että pitäs olla hakemas työpaikkaa ennen kun saa työttömyyskorvauksen.

Vierailija
30/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle maksaa kerran kuukaudessa lomarahat.

Työsuhde lienee määräaikainen tai vajailla tunneilla?

Vierailija
31/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa ne lomat rahana lopputilissä ja pitää lomaa. Sitten kun lomapäivät vietetty niin saa päivärahaa jos on edelleen työttömänä. Yksinkertaista.

Vierailija
32/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne rahat pitää maksaa lainsäädännön mukaisesti, eikä sinun pillisi mukaan.

Eikä sen nyt pitäisi taloutta keikuttaa, kun kerran on ne lomarahat sitten, joilla elää sen aikaa, kunnes tuet taas tulevat.

Vierailija
33/34 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisena opettajana ihmettelen kyllä miten tämä tulee menemään. Työaikana ei ole mahdollista pitää kertyneitä lomia.  Ne on siis aina maksettu rahana määräaikaisuuden päättyessä. Nyt sitten se vähentääkin ansiosidonnaista. Siis mikäli sitä enää edes saa. 

Kyllä näissä uusissa määräyksissä tulee varmaan muitakin kysymysmerkkejä vastaan, kun kerran hallitus on vaan ottanut kaikkea pois, tajuamatta itsekään missään asiassa, mitä kaikkea ne tarkoittavat käytännössä.

Vierailija
34/34 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki kieltää maksamasta lomakorvaukset joka palkan yhteydessä. Tähän ei vaikuta kenenkään työntekijän vaatimukset. Lomakorvaus = raha joka maksetaan pitämättömistä lomista. Lomaraha = maksetaan JOS/KUN työntekijä palaa lomalta töihin edes 1 päiväksi. Lomapalkka= Loma-ajalta maksettava palkka joka perustuu kk-palkkaan tai ansiokertymään lomanmääräytymisvuoden ansioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi