Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä auta ihmisiä pönkittääksesi omaa egoasi, auta ihmisiä sydämestäsi

Vierailija
01.01.2024 |

Älä tee sitä sen takia että kerjäät siitä itsellesi jotain, kuten esim näkyvyyttä ja tykkäyksiä somessa. Tee se puhtaasti hyvää hyvyyttäsi, se hyvä olo tulee sinulle itsestään. 

Jos sä teet sitä sen takia että sä saat 100 tykkäystä sun FB päivitykseen, sä oot huijannu itteäs. Sä oot tehnyt kaiken omalle egollesi etkä sydämellesi. 

Älä ole huijari. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole kuitenkin pääasia jos auttaa?

Vierailija
2/9 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Jos sen kertoo, sitä ei lasketa.

Vierailija
4/9 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Niin monet ansaitsisivat kuulla / lukea tämän aloituksen. Ego pitää aina silloin tällöin siirtää syrjään. Se on hyvä juttu. Itse olen huomannut, että parhaimmat asiat elämässäni ovat tapahtuneet silloin, kun olen keskittynyt toiseen ihmiseen tai tilanteeseen täysillä ja siirtänyt egoni syrjään. 

Vierailija
5/9 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä aloitus. Apu kuin apu. Jos auttava taho haluaa siitä mainita, se on hänen asiansa. Itse en tosin tee siitä numeroa.

"Väärin autettu!" Voi jessus. :D

Vierailija
6/9 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, eipä tuokaan asia ole noin yksinkertainen. Se, että joku kertoo julkisesti auttaneensa jotain avustettavaa kohdetta lisää aina tämän kohteen tunnettavuutta ja siten innostaa helpommin muitakin avustamaan.

Itse teen auttamistyötä eläinsuojelussa ja minulle on ihan sama vaikka joku kertoo somessa lahjoittaneensa meidän toimintaamme. Se raha on niille eläimille ihan yhtä arvokas, annettiin se sitten julkisuudessa tai hiljaisuudessa.

Vierailija
7/9 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydämestä auttaminen on sitä itsensä takia auttamista. avun pitää tapahtua järkevästi ja tietoisesti. tietenkin siitä saa tuntea iloa mutta jos autat sydämestäsi se voi mennä pieleen.

Vierailija
8/9 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksineläjä ja huomaan että minua yritetään aina silloin tällöin väkipakolla tunkea jonkinlaiseen autettavan rooliin enkä ole keksinyt siihen muuta syytä kuin se että se auttajaksi haluava haluaa oman itsensä vuoksi korottaa asemaansa tms että tarvitsee sitten siihen hetkeen jonkun jota kohtaan ns. tehdä hyvää - vaikka tämä toinen ei olisi ikinä mitään hyväntekeväisyyttä pyytänyt tai ollut vaillakaan.

Vierailija
9/9 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan, jos auttamisen motiivit eivät ole ns. puhtaat. Joku voi tehdä omasta mielestään hyvää mutta tulee samalla passivoineeksi autettavaa liialla hyysäämisellä tai holhoamisella. Toiselle tuntuu taas olevan tärkeintä se, että mahdollisimman moni kuulee hänen hyvistä teoistaan ja tärkeintä on facebookissa kehuskelu sillä, kuinka vei naapurin vähävaraiselle mummolle ruokakassin. Kassin sisältö onkin voinut olla sitten mitä sattuu aina päiväyksen ylittäneistä tuotteista allergisoiviin ruoka-aineisiin. Kolmas ei älyä kunnioittaa jonkun itsemääräämisoikeutta ja auttaessaan onnistuu lopulta saamaan välit poikki kyseiseen henkilöön, koska tämä ei enää kestä päällepäsmäröintiä ja ei-toivottujen elämänohjeiden tuputtamista. Neljäs tulee huomaamattaan mahdollistaneeksi alkoholiriippuvuudesta kärsivän addiktiota, koska säälinpuuskissaan suostuu aina hakemaan tälle tölkkisalkullisen kauppareissullaan. Auttaminen itsessään ei tee kenestäkään hyvää ihmistä, vaan auttajan pitää tunnistaa motiivit auttamiselle ja kyetä miettimään, onko hän avuksi vai voiko hänen apunsa olla itse asiassa vain haitaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä