Mies jätti mutta rahallisesta syystä asumme yhdessä vuoden jälkeenkin
35 vuoden naimisissa olon jälkeen mies ilmoitti tekstarilla että ei halua olla suhteessa enää. Hän pakenee ulkomaille kuukausiksi kerrallaan. Asumme edelleen saman katon alla koska ei ole varaa muuttaa erilleen. Omat huoneet on. Asunnossa on kaikenlaista vikaa ja olen aina se joka saa hoitaa kaiken. Lapset lentäneet pesästä ja olen niin yksinäinen. Itken päivittäin koska en pääse eroon tästä tilanteesta. Depressio, mieli matalana jotenkin jatkan päivästä päivään. Olen puhunut terapeutin kanssa vaihtoehdoista, lapsetkin sanovat että muuta pois. Pelkään ottaa ensiaskeleet mutta olen niin surullinen koska lapset kasvoivat tässä kodissa ja se on täynnä muistoja. Yhdessä eläminen ei tuo mitään muuta kuin pahaa mieltä. Mitä ehdottaisitte? Emme olla eroamassa muttei ole mitään kommunikaatiota asiasta. Epäilen että hänen ulkomaille lähtö on taas suunnitteilla. Jään taas tänne kunnes palaa matkalta.
Kommentit (6)
Nyt alat hoitamaan itsellesi asuntoa. Siitä se lähtee. Tekeminen vie masennusta pois, kun huomaat että pärjäät ja asiat etenee.
Ole onnellinen <3 Sinä selviät ja pärjäät varmasti.
Kaikki suhteet päättyy aina.
Viimeistään kuolemaan. Siksi ei saisi koskaan elää omaa elämäänsä toisen kautta.
Lähde sinäkin ulkomaille etelän aurinkoon muutamaksi kuukaudeksi, niin ehkä löydät jotain uutta voimaa, jolla saat itsesi irti päättyneestä suhteesta.
Rahallisesta syystä, jotta miehellä on varaa matkustella sillä välin kun sinä ylläpidät teidän taloa?
Nyt rohkeasti vaan oma elämä haltuun. Ero kunnolla vireille ja ositus käyntiin. Mies joko ostaa sinut pihalle talosta tai sitten se laitetaan myyntiin. Sinä etsit itsellesi vuokra-asunnon.
Onko sukulaisia tueksi. Edes serkku, täti, äiti, joku? Terapeutin kanssako suunnitelma vai sukulaisen, miten saadaan uusi asunto sulle (ja miehelle oma) ja vanha pois? Jos mies sanoi ettei halua olla kanssasi, hän tarkoitti eroa. Ja sä sanot tuossa ettette ole eronneet, mutta kuitenkin nyt vaikuttaa siltä miehen puolelta. Sä selviät kyllä. Maailma jatkuu ja tulee parempaa. Elä itsesi kautta ainakin, ettei miehen. Eroaminen vaikeutuu jos jäät samaan asuntoon ja odottelet vain miestä, monilla on tästä kokemusta. Kun on erillään laittaa uutta, on helpompaa jo. Mikä alue olisi sulle mieluinen asumiseen?
Muuta pois. Taloon ja materiaan ei auta kiintyä loputtomiin. Muistot sulla on aina mukana.
?