Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sina, jonka lapsi on ns. virikehoidossa paivakodissa! Oletko koskaan pelannyt tai epaillyt, etta paivakodin henkilokunta suhtautuisi asenteellisesti lapsesi hoidossaoloon ja

Vierailija
07.01.2007 |

kohtelisi häntä eri tavalla kuin toisia (työssäkäyvien tai opiskelijoiden) lapsia? Onko henkilökunta koskaan kritisoinut teitä ratkaisustanne? Oletko harkinnut tämän kritiikin tai omien epäilyksiesi vuoksi ottaa lasta kotihoitoon?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin alkuun epäilevällä kannalla, mutta päiväkodin henkilökunta oli muun kuntoutustiimin kanssa vakuuttamassa minulle että tuollainen virikehoito (15h/vko) on todellakin lapsen parhaaksi. Pitkien keskusteluiden jälkeen tuntui turvalliselta jättää alle 2v sinne, varmasti heillä on tarjota hänelle paljon sellaista mihin en itse kotona vauvan kanssa pystyisi.

Vierailija
2/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen hoitosuhteensa alkoi elokuussa, kun kuopus oli reilun 3 kk ikäinen. Hän oli päiväkodissa 8pv/kk eli noin 2 pv/vko. Ensimmäisen kuukauden jälkeen hoitajat leikillisesti esittivät, että lisäisimme hoitopäivien määrää, koska lapsemme oli päiväkodissa kuulemma erittäin hyvä leikinrakentaja ja pyrki ottamaan kaikki lapset mukaan leikkiin. Hän oli myös eripuratilanteissa kuulemma hyvä sovittelija. Ehkä päivittäinen taistelu veljen kanssa on opettanut jotain, vaikkei se kotioloissa aina siltä tunnu.

Hoitosuhde päättyi toukokuun puolivälissä eli hän sai viettää 3 kk " kesäloman" ennen eskarin alkua. Me asumme sen verran syrjässä, että lapsilla ei kotipihan lähistöllä ole leikkiseuraa. Kunnallinen kerhokin on 20 km päässä, joten se ei ollut meille sopiva vaihtoehto.

Keskimmäinen lapsemme, joka on parisen vuotta esikoista nuorempi sen sijaan oli kotihoidossa ja kävi muskarissa ja jumpassa, jotta tapasi edes silloin tällöin ns. " omia kavereita" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä kiinnosta, miltä lapsesta tuntuu tai miten lasta kohdellaan.

Vierailija
4/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kohtelisi häntä eri tavalla kuin toisia (työssäkäyvien tai opiskelijoiden) lapsia? Onko henkilökunta koskaan kritisoinut teitä ratkaisustanne? Oletko harkinnut tämän kritiikin tai omien epäilyksiesi vuoksi ottaa lasta kotihoitoon?

Vierailija
5/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin lto äitiyslomalla

Vierailija
6/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän tehtävänsä on hoitaa lastani eli tehdä työnsä, josta saavat palkan. Minulla on mielestäni hyvät syyt pitää lastani hoidossa, se riittää.

Vierailija
7/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni, joka on töissä päiväkodissa, suosittelee kokoajan, että laittaisin esikoisen hoitoon, kun kuopus syntyy. hänen (ja hänen työkavereiden) mielestä lapsi kannattaa tuoda ainakin vuodeksi päivähoitoon ennen eskaria.

Vierailija
8/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on mm. pari kertaa sanonut, että tuo ihmeessä lapset ensi viikolla jos tunnet itsesi väsyneeksi. Tämä siis silloin kun olen asiaa puoliääneen pohdiskellut.

Vierailija
9/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä päin virikehoito on melkeinpä sääntö eikä poikkeus. Lapset eivät muuten juurikaan tapaisi ikäisiään. Enpä ole siis joutunut moista mietiskelemään.

Vierailija
10/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva syntyi. Itse meinasin ensin ottaa kotihoitoon. Oli alkuun kokoaikapaikalla, mikä ajien mielesolikin tosi hyvä ratkaisu, koska sekstion jälkeen olin toipilas pitkään. Nyt käy kolmena pvänä viikossa. Lapsi on jo 5v eli aika iso. Hoitajien mielestä lapsi tarvitsee kavereitaan, eikä ole syytä muuttaa hänen koko sosiaalista elämäänsä. Pikkusisaren syntymisessäkin on jo muutosta tarpeeksi.

Vierailija
11/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidettava. Säälittää niin ne, jopa vasta 1-vuotiaat, jotka tuodaan hoitoon vauvan synnyttyä. Miten ihmeessä ihmiset ajattelevat sen olevan lapselle hyväksi? Ei voi tajuta, ei.

lto

Vierailija
12/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lto on onneksi eri maata kuin sinä :)

Vierailija
13/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten tulee äkäinen puhuttelu johtajalta.

Mutta lto. t kyllä juttelevat näistä asioista muualla ja muiden ihmisten kanssa. Vapaa-aikana se on sallittua. Mutta tuskin he sitä tekevät vapaa-aikanakaan virikelasten vanhemmille.

Vierailija
14/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bravo!! paitsi tietysti jos olet masentunut tai muuten sairas tai yliväsynyt..

Vierailija
15/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on MINÄ MINÄ MINÄ, MIINÄ, MINÄ , MINÄ..

Vierailija
16/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sosiaaliset kuviot (=kaverit) säilyvät, hoitopaikka säilyy ja lapsi saa kuitenkin olla riittävästi kotona äidin ja vauvan kanssa. Sitä paitsi meillä lapsi sai itse valita, meneekö päiväkotiin vain onko kotona äidin ja vauvan kanssa. Ja, hui kauhistus, lapsi halusi mieluummin olla aamupäivät kavereiden kanssa (samassa talossa eskarilaisen siskonsa kanssa) kuin hissutella kotona vauvan kanssa.

Meillä siis kukaan ei kritisoinut päätöstä pitää lapsi päiväkodissa virikehoidossa, ei lapsi itse, ei päiväkodin henkilökunta, ei sukulaiset eikä muutkaan.

Vierailija
17/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kukaan ei ole kritisoinut, en ole koskaan pelännyt että suhtautuisivat lapsiimme erilailla kuin työssäkäyvien lapsiin. Itseasiassa olen ystävystynyt lasteni hoitajien kanssa oikein mukavasti, koska olen viettänyt päiväkodilla paljon aikaa myös vauvan kanssa ja minulla on aina aikaa auttaa hoitajia esim. kurakamoissa, ja minulla on aamuisin ja itapäivisin aikaa kuunnella mitä heillä on sydämellään.

Vierailija
18/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vienyt 1-vuotiasta hoitoon vauvan tieltä, vaan antanut 2-vuotiaani jatkaa tutussa hoidossa 3 pv/vk. Meidän lto on iloinen jokaisesta virikelapsesta, koska pk on pieni, kyseessä muuttotappiokunta ja yhä pienenevät lapsi-ikäluokat - ei ole tulijoita jonoksi asti, eikä liioin lapsilla muita tapaamispaikkoja kuin pk. Ehkä te lto:t siellä etelän ruuhkapäiväkodeissa olette katkeroituneet vaikeisiin työoloihinne tai jotain, mutta onneksi täällä on vähän toisin...

12

Vierailija
19/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Bravo!! paitsi tietysti jos olet masentunut tai muuten sairas tai yliväsynyt..

Meillä isommat lapset jatkoivat " virikehoidossa" samassa päiväkodissa, missä olivat olleet jo hyvän aikaa. Ja arvaa mitä.. ihan pk-henkilökunnan suosituksesta...

Vierailija
20/21 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaaan ei kukaaan ammattitaitoinen hoitaja tai opettaja kohtele virikelasta huonommin kuin muita. Lapsi on perheensä päätöksiin syytön. lto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi