Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heräsin aamulla ja keittiön hanasta ei tule lämmintä vettä, kaikista muista hanoista tulee. Onko jäätynyt ja mitä teen?

Vierailija
01.01.2024 |

Asun rivitalossa omistusasunnossa. Asunnossa on 23c lämmintä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan mahdollisilta, noin meillä oireili jäätynyt vesiputki, oli tosin kylmä mikä oli jäätynyt, Onko keittiön lavuaari ulkoseinällä, nehän ovat alttiimpia jäätymiselle.

Lavuaari on ulkoseinällä. 

Ap

Keittiössä lavuaari?

Keittiössä on lavuaari ja se lavuaari on ulkonseinällä. Eli siitä ei tule lämmintä vettä, kaikista muista asunnon hanoista tulee ja ne toimii normaalisti.

Ap

Vierailija
22/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätynyt putki halkeaa sulatettaessa kun laajenee lämpölaajenemisen takia. Tämän vuoksi ammattilainen sulattsmaan. Etenkin jos et tiedä mistä pääsulku laitetaan kiinni ja pääsetkö tekniseen tilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko taloyhtiöllä huoltofirmaa vai pitääkö itse tilata viikolla joku lvi firman mies tai miehet. Vai onko vuokranantaja silloin sähköpostin päässä tai puhelin. Mitä ohjelapuissa sanotaan, onko niitä saatavilla asuntokansiossa. Onko taloyhtiön hallituksen jäseniä tai naapuri jotka tietävät jotain talosta.

Taloyhtiössä ei ole huoltofirmaa. Omistusasunto on. 

Ehkä huomenna voisi kokeilla onko paikkakunnalla tai lähialueella riittävän pätevää lvi ja putkifirmaa. Osaako joku katsoa missä vika. Onko mitään huoltoluukkua tai menevätkö putket talon alla, ei kannata itse sorkkia. Se maksaa varmaan jonkin verran, voi sopia tietenkin mitä ei tehdä vielä. Mutta saisi ainakin selville missä vika. Osaako naapuri sanoa jotain rakenteista tai putkista? Onko papereita asunnosta tai piirroksia.

Vierailija
24/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huoltoyhtiöttömässä taloyhtiössä otetaan aina yhteys hallituksen puheenjohtajaan ensin. Hän hoitaa sitten putkimiesten jne ammattilaisten kutsumisen paikalle. Meillä myös tietyt firmat, joita käytetään. 

Vierailija
25/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos putki vuotaa, pitää saada joku hana kiinni, jos on rikkoutunut. Ettei mene rakenteisiin. Onko kiire vai ei. Ehkä ei. Onko talossa hallitusta jossa joku tietää putkista vähän. Ok-taloissa maalla jotkut lämmittävät putkia, mutta siinä voi olla palovaara. Eli itse ei aina pidä soheltaa. Mieluummin kyselee ja katsoo. Sori nämä huonot neuvot.

Vierailija
26/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos havaitset vuotoa tai kuulet suhinaa niin sitten vaa päävesihana kiinni, jos et tiedä missä se on niin sitten soittoa putkifirmoihin. Jos ei mitää akuuttia hätää ole niin huomenna soittoa isännöintiin. Koko ens viikko luvattu pakkasia eli tuskin se halkeaa, sitten kun lauhtuu ni halkeaa. Vaadi myös jäätymisongelman korjaamista, se on sinun oikeus ja taloyhtiön kuuluu korjata se ongelma koska se haittaa asumistasi.

Vierailija
27/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään outoa että lämminvesiputki jäätyy koska usein se on se kylmä mikä jäätyy. Mutta siis asia kuuluu taloyhtiölle, onko tämä eka kerta kun putki jäätyy vai onko ongelmia ollut ennenkin? Huomenna yhteys isännöintiin ja taloyhtiö korjaa asian, jos ongelmaa ollu pidemmän aikaa niin miksi sitä ei olla korjattu? 

Vierailija
28/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talonmiehelle pitäs heti ilmoittaa tai kiinteistön huoltoyhtiön päivystykseen ettei tule vahinkosta suurempi. Tuommoista varten ne päivystääkin.

Mitä jos ei ole talonmiestä eikä kiinteistöllä ole huoltoyhtiötä? Talkoovoimin toimivia taloyhtiöitä on paljon myös. 

Sitten tilaa suoraan itse päivystävän lvi henkilön. 

Vierailija
29/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaat tietysti itse, ei naiset miehiä mihinkään tarvitse.

Vierailija
30/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä paritalossa jäätyy myös keittiöstä lämminvesiputki usein. Meillä tosin auttaa jos sitä illalla ja aamulla käyttää, niin ei ehdi jäätyä. Jos taas vähänkään pidempään niin vettä ei tule ennen kuin huollosta tulevat sulattamaan putken/odotellaan lämpimämpää keliä.

Vierailija
31/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talonmiehelle pitäs heti ilmoittaa tai kiinteistön huoltoyhtiön päivystykseen ettei tule vahinkosta suurempi. Tuommoista varten ne päivystääkin.

Mitä jos ei ole talonmiestä eikä kiinteistöllä ole huoltoyhtiötä? Talkoovoimin toimivia taloyhtiöitä on paljon myös. 

Kuka sen maksaa? Saako asukas omineen tilata sulattajaa paikalle? 

Ap

Vierailija
32/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos putki vuotaa, pitää saada joku hana kiinni, jos on rikkoutunut. Ettei mene rakenteisiin. Onko kiire vai ei. Ehkä ei. Onko talossa hallitusta jossa joku tietää putkista vähän. Ok-taloissa maalla jotkut lämmittävät putkia, mutta siinä voi olla palovaara. Eli itse ei aina pidä soheltaa. Mieluummin kyselee ja katsoo. Sori nämä huonot neuvot.

Putkiongelmien kanssa on yleensä kiire, jos halua estää vesivahingon.

Vierailija
33/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käydä niissä taloyhtiön kokouksissa niin tietäisi.

Vierailija
34/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat välittömästi yhteyttä huollon päivystysnumeroon. 

Jos odotat, että jäätynyt putki halkeaa ja vuotaa rakenteisiin, maksat siitä että päästit vitkuttelemalla vahingon pahenemaan. 

Tuo on taloyhtiön maksettava juttu, paitsi jos laajennat vahinkoa. Silloin sinä maksat.

Vierailija
35/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen maksaa? Saako asukas omineen tilata sulattajaa paikalle? 

Ap

Omistatko itse sen asunnon? Jos omistat tarkista taloyhtiön hallituksen jäseneltä miten toimitaan.

Jos et omista, ota nopeasti yhteyttä vuokranantajaan. Tuollaiset putkiongelmat on syytä korjauttaa ammattilaiselle asap.

Vierailija
36/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat välittömästi yhteyttä huollon päivystysnumeroon. 

Jos odotat, että jäätynyt putki halkeaa ja vuotaa rakenteisiin, maksat siitä että päästit vitkuttelemalla vahingon pahenemaan. 

Tuo on taloyhtiön maksettava juttu, paitsi jos laajennat vahinkoa. Silloin sinä maksat.

Eikö taloyhtiön kuulu korjata tuo ongelma? Eihän se niin voi mennä että putki vaan sulatetaan ja vastuu jää asukkaalle, siis se vastuu että jos putki jäätyy uudestaan ja vahinko voi taas laajentua? 

Vierailija
37/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla joitain vuosia sitten keittiöön ei tullut parina kolmena pakkasaamuna vettä, koska sinne johtava putki kulki eteisessä lattianrajassa ja pakkanen pääsi lattian läpi. Mutta lämmitin sitä kohtaa aina hiustenkuivaajalla ja tukos katosi nopeasti. Keväällä asennutin putket korkeammalle eikä ongelmaa ole sen jälkeen ollut.

Vierailija
38/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutusta päätellen tulee siis kylmää vettä kuitenkin.

Ei voi olla jäässä.

Vierailija
39/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaat tietysti itse, ei naiset miehiä mihinkään tarvitse.

Nainen tarvitsee ammattilaisia siihen mihin mieskin.

Tässä kohtaa tarvitaan  lvi-asentajan sertifikaatti, ei penistä.

Onko sulla sellainen harhaluulo, että mulkku pätevöittää kaikkiin rakennus- ja kiinteistönhuollon töihin?

Vierailija
40/49 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä huoltoyhtiöttömässä taloyhtiössä otetaan aina yhteys hallituksen puheenjohtajaan ensin. Hän hoitaa sitten putkimiesten jne ammattilaisten kutsumisen paikalle. Meillä myös tietyt firmat, joita käytetään. 

Meillä otetaan yhteys isännöitsijään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme