Tulkaa pois sieltä vessasta, komerosta sen koiranne kanssa!! Tottakai se pelkää kun aistii sun pelon ja vessaan lukittautuminen ei ole norma
Pois sieltä, pelotatte sitä koiraanne. Tottakai se pelkää kun omistaja vauhkoaa ja sulkeutuu vessaan. Olkaa normaalisti ja katsokaa televisiota kovemmalla, vaikka jotain sotaelokuvaa
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
ei kai kukaan vessaan sulkeudu koiran kanssa?
Kyllä sulkeutuu, osa vaatehuoneeseen. Täällä palstalla on juttuja asiasta.
Koiran pelkoon ei auta, vaikka käyttäytyisi itse normaalisti. Sen sijaan koiran ylenmääräinen lohduttelu ja lässytys voi lisätä pelkoa, koska koira uskoo, että pelkoon on aihetta. Koiran lähellä kannattaa olla ja sitä voi rapsutella, mutta ei kannata lähteä mukaan siihen pelkoon.
Meillä ei koiraa, mutta kissa piiloutui aiemmin tänään sotaelokuvaltakin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei koiraa, mutta kissa piiloutui aiemmin tänään sotaelokuvaltakin.
Mun entinen kissa tykkäsi katsoa ikkunassa uuden vuoden ilotulitusta. Se tykkäsi myös katsoa walking deadia... 🙄
Mä mietin jälleen kerran, että miten tuo ulkoa kuuluva paukuttelu VOI häiritä jotain! Koiraa ei voisi vähempää kiinnostaa. Välillä kääntyy katsomaan ulos, mutta sitten taas jatkaa olemistaan normaalisti.
Meillä ollut ihan rauhallinen ilta koiran kanssa. Leffaa katsotaan sohvalla ja koira nukkuu tyytyväisenä vieressä. Käytiin lenkillä ennen kuutta ja sitten vielä yhden-kahden maissa kun paukuttelu on loppunut. Itse uskon siihen, että kun itse on rauhallisella mielellä niin koirakin on.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin jälleen kerran, että miten tuo ulkoa kuuluva paukuttelu VOI häiritä jotain! Koiraa ei voisi vähempää kiinnostaa. Välillä kääntyy katsomaan ulos, mutta sitten taas jatkaa olemistaan normaalisti.
Eihän se koira muusta ole oppinut sitä raketti pelkoa kun omistajan käytöksestä.
Tää nyt on ihan puppua. Jotkut reagoi, toiset ei. Mulla oli samaan aikaan kaksi koiraa joista toinen pelkäsi, toinen ei välittänyt lainkaan. Pelotinko toista koiraa mutten toista?
Huomaa ettet ole nähnyt koiraa joka oikeasti on paniikissa.
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt on ihan puppua. Jotkut reagoi, toiset ei. Mulla oli samaan aikaan kaksi koiraa joista toinen pelkäsi, toinen ei välittänyt lainkaan. Pelotinko toista koiraa mutten toista?
Pelotit. Ei koirat varmasti yhtäaikaa ole sun luo tulleet niin kerkesit näyttää toiselle huonoa mallia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelotit. Ei koirat varmasti yhtäaikaa ole sun luo tulleet niin kerkesit näyttää toiselle huonoa mallia
Jos nimittäin tuli ensin se pelokas ja sulle koira oli uutta ja jos stressasit ja sitten rentouduit kun sait toisen koiran.
Minä tiedän mikä on koirilleni parhaaksi.
Ollaan oltu jo klo 18 eteen päin kylppärissä.
Aiomme yöpyä täällä
Vierailija kirjoitti:
Koirilla on huomattavasti tarkempi kuulo kuin ihmisellä. On metsästyskoiria, jotka eivät voi sietää ilotulitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se koira muusta ole oppinut sitä raketti pelkoa kun omistajan käytöksestä.
Puhut asiasta, josta et tiedä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meidän koira joutui nuorempana kakaroiden "väijytykseen". Hoksasin liian myöhään, mitä lumipenkan takana penikat puuhasteli ja kun oltiin kohdalla, ne neropatit ampui meitä päin ilotulitteilla. Sen jälkeen koira on pelännyt kaikkia ilotulitteita.
No meillä toinen koira pelkää, toinen ei. Mites sen selität? Osa on vaan herkempiä. Ja ei lukittauduta mihinkään vaan katsotaan normaalisti uuden vuoden konserttia telkkarista ja samalla rapsutellaan ja lohdutellaan koiraa tarpeen mukaan. Peloissaan se tärisee ja vinkuu silti.
Vierailija kirjoitti:
No meillä toinen koira pelkää, toinen ei. Mites sen selität? Osa on vaan herkempiä. Ja ei lukittauduta mihinkään vaan katsotaan normaalisti uuden vuoden konserttia telkkarista ja samalla rapsutellaan ja lohdutellaan koiraa tarpeen mukaan. Peloissaan se tärisee ja vinkuu silti.
Te sillä rapsuttelulla ja lohduttelulla palkitsette koiraa pelkäämisestä. Eli se pelkää jatkossakin varmasti.
Niin just! Täähän on vasta pientä rätinää johon kannattaa totutella. Mitä te sitten teette kun tulee sota ja vähän isompi rätinä vie talosta ulkoseinän? Kannattaa ottaa harjoituksen kannalta.
Hermostuneilla koiranomistajilla on hermostuneita koiria. Erityisen pelokkaat koirat ovat usein yliherkillä ja huolestuneilla omistajilla. Tartuttavat uuteen vuoteen liittyvän epävarmuuden, pelon ja ahdistuksen omaan koiraansa. Tietenkään tunnekuohussa oleva koiran omistaja ei sitä itse huomaa, tai ainakaan myönnä. Muut ihmiset huomaavat mutta eivät kehtaa asiaa suoraan ääneen sanoa. Se aiheuttaisi vain kieltoreaktion, suuttumuksen ja loukkaantumisen. Rauhallinen varma omistaja rauhoittaa levottoman koiran. Traumat ovat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. En takuulla ole antanut aihetta, mutta niin vaan koira on alkanut vuosien mittaan pelätä ukkosta, raketteja. Jollei sun koira ole sellainen, niin miksi väität, että joku muuei voisi olla?
ei kai kukaan vessaan sulkeudu koiran kanssa?