Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko jäi hyvinvointietuja käyttämättä?

Vierailija
31.12.2023 |

Paljonko sinulla jäi töistä saatuja hyvinvointietuja käyttämättä? Ja miksi?

Itsellä 12 e. Liian hankalia käyttää.

Puolisolla yli 300 e. 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin hankalaa muka?

Olisi kiva mennä puolison, ystävän tai lapsensa  kanssa teatteriin, mutta eihän se onnistu. Ei mitenkään pysty ostamaan vierekkäisiä paikkoja kulttuuriedulla ja toisella kulttuuriedulla ja rahalla tai lahjakortilla. 

Sinulla ehkä on palvelupisteet jossain kaukana, mutta tuo ei mitenkään ei yleisesti pidä paikkaansa. Juuri ennen joulua ostin kaverille ja itselle konserttisarjaan liput vierekkäin. Maksoin osan omista lipuista ja kaverin liput rahalla, myyjä laski puhelimensa laskimella puuttuvan rahasumman.

Monesti ennenkin olen  tehnyt näin. Joskus vain sovittiin kaverin kanssa, että käydään ostamassa liput samana viikonloppuna eri paikoista omilla kulttuurieduilla ja silloinkin yleensä saatiin vierekkäin paikat. Joskus varailtiin näitä etukäteen puhelimitse, teattereilla yms voi olla omat asiakaspalvelunsa. 

Meillä tuo etu on 300 vuodessa ja ei yleensä ole vaikeaa saada kulumaan. Koronan aiheuttaman sotkun takia meni tuo seuraamamme konserttisarja vähän sekaisin ja viime vuonna ostin sitte oopperalipun loppurahoilla. 

Vierailija
42/46 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin hankalaa muka?

Olisi kiva mennä puolison, ystävän tai lapsensa  kanssa teatteriin, mutta eihän se onnistu. Ei mitenkään pysty ostamaan vierekkäisiä paikkoja kulttuuriedulla ja toisella kulttuuriedulla ja rahalla tai lahjakortilla. 

Sinulla ehkä on palvelupisteet jossain kaukana, mutta tuo ei mitenkään ei yleisesti pidä paikkaansa. Juuri ennen joulua ostin kaverille ja itselle konserttisarjaan liput vierekkäin. Maksoin osan omista lipuista ja kaverin liput rahalla, myyjä laski puhelimensa laskimella puuttuvan rahasumman.

Monesti ennenkin olen  tehnyt näin. Joskus vain sovittiin kaverin kanssa, että käydään ostamassa liput samana viikonloppuna eri paikoista omilla kulttuurieduilla ja silloinkin yleensä saatiin vierekkäin paikat. Joskus varailtiin näitä etukäteen pu

Miten siis pystyn ostamaan lippu.fi-lahjakortilla ja e-passilla viereiset paikat?  Täällä voi e-passilla ostaa r-kioskilla, mutta siellä ei voi vaikuttaa paikkoihin (automaattinen valinta vain käytössä).  Lahjakortilla voi ostaa vain netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Alkuperäinen väite oli, että esim. rahalla ja edulla ei mitenkään voi ostaa vierekkäisiä paikkoja, sen korjasin.

Varmaan tuossa sinun tapauksessa pitää ensin ostaa ne paikat kioskista, jotka tulee automaattisesti ja varmistaa omasta puhelimesta samalla, että vieressä on tyhjä paikka, ja varata se sitten lahjakortilla samalla puhelimen netin kautta. Eikö se R-kioski muuten suostu ottamaan osaa maksua rahalla, jos sekin on vaihtoehto?

Vierailija
44/46 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspa toimi väärin! Lippufirmat tekevät tarkastuksia asiakkaina esiintyen. Jos väärinkäytös havaitaan niin lippufirma saattaa ottaa kyseisen toimipisteen myyntioikeudet pois. Siinähän sitte aspa selittää pomolleen miksi eivät saa myydä enää lippuja. Ja saa potkut. Esmes Tampereen Sokos ei myy enää lippuja...

Täh? Miten niin? Aspa möin mulle ePassilla lahjakortin. Ei sitä ollut kielletty missään.  Kuten sanoin, sillä lailla henkilö itse voi myös hyödyntää kulttuurisetelin lipunmyyntimayhemeissä, kun lippu pitää ostaa 1/2 tunnin kaaoksessa. Eli netissä.

Vierailija
45/46 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin välipäivinä lataamassa loput 61e HSL matkakortille, joten kaikki on käytetty. 

Vierailija
46/46 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspa toimi väärin! Lippufirmat tekevät tarkastuksia asiakkaina esiintyen. Jos väärinkäytös havaitaan niin lippufirma saattaa ottaa kyseisen toimipisteen myyntioikeudet pois. Siinähän sitte aspa selittää pomolleen miksi eivät saa myydä enää lippuja. Ja saa potkut. Esmes Tampereen Sokos ei myy enää lippuja...

Täh? Miten niin? Aspa möin mulle ePassilla lahjakortin. Ei sitä ollut kielletty missään.  Kuten sanoin, sillä lailla henkilö itse voi myös hyödyntää kulttuurisetelin lipunmyyntimayhemeissä, kun lippu pitää ostaa 1/2 tunnin kaaoksessa. Eli netissä.

Itsellä ei ole vielä lahjakortista kokemusta, vaan olen maksanut palvelupisteessä tai lippukassalla Epassilla (ja netissä ne mihin käy). Eli miten tuo käytännössä menee? Voiko sen lahjakortin ladata haluamalleen summalle ja lahjakortin käyttää osittain? Voiko sen mahdollisen jäännössumman hyödyntää osamaksuna netissä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän