Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok mennä pienellä eläkkeellä oleville (iso-) vanhemmille joulunpyhinä syömään viemättä mitään itse mukana

Vierailija
31.12.2023 |

Kuuntelin itse ja anopin puheista pöyristyneenä, että mieheni veljen perhe oli ilmoittanut aiemmin anopin kysellessä että tulevat perheen kanssa (4 henkilöä) syömään.joulupäivänä ja samana päivänä ilmoittivat puolta tuntia aiemmin sovittua aikaa että mukaan tuleekin sitten lastenlasten poika- ja tyttöystävät mukana, yhteensä siis 6 henkilöä.

Itse emme ole käyneet enää kuin korkeintaan kahvittelemassa, jos sitäkään, kun kahdelle hengelle on ihan riittävästi ruokaa joulunpyhiksi. Mitään eivät olleet vieneet mukanaan ja anoppi oli ihan tuskassa miten ruoka riittää kaikille. Oli sitten saanut kuitenkin loihdittua riittävät eväät.

Onko ok mennä pienellä eläkkeellä oleville (iso-) vanhemmille joulunpyhinä syömään viemättä mitään itse mukana

Vaihtoehdot

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää. Kyllä aikuisten lasten pitäisi pitäisi sen verran kunnioittaa vanhempiaan ja isovanhempiaan, että kysyisivät edes että riittääkö ruoka kaikille tai viedä mukanansa jotain mikä korvaa ruokailijoiden lisän.

Vierailija
2/8 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kyllä hyviin tapoihin kuuluu muutenkin tuoda aina jotain mukanaan, mielellään suhteessa ruokailijoiden määrään jos on iso ero. Kuuden hengen poppoota ei oikein kuitata suklaarasialla.

Itsekin ollaan kierretty vanhemmat sukulaiset läpi ja korostettu että ihan kahvi riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä aina ollut tapana että viedään mukana jotain, ei koskaan valmiiseen pöytään istuta.

Vierailija
4/8 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on monta vuotta jo viety ruokaa mukana, lapset ja nuoriso syö pikkasen isommalla lusikalla. Mummulla ja papalla on ollut kyllä tapana tehdä ruokaa aikanaan isommallekin porukalle, mutta nyt  ei eläke riitä enää koko suvun syöttämiseen.

Vierailija
5/8 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ok, valitettavasti tuollaisia lokkeja löytyy.

Vierailija
6/8 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä työssäkäyviä ja hyvinkin tienaavia lapsia riittää jotka istuu vanhempien ruokapöydässä, ottaa ilmaiset lastenhoidot ja syö ne viimeisetkin eurot. Sitten kun ei enää ole tarvetta, niin alkavat haukkumaan jos ja vaikka mistä. Ikäihmiset ei juurikaan valita, kun ovat omassa lapsuudessaan tottuneet vyötä kiristämään. 

Vierailija
7/8 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on.

Vierailija
8/8 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on ok, että pistellään vähävaraisten vanhempien eväät omaan naamariin vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi