Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällainen avioerosta traumatisoituminen normaalia?

Vierailija
30.12.2023 |

Kyse sukulaisestani. Meni nuorena naimisiin monen vuoden seurustelun jälkeen, ero tuli lyhyen avioliiton jälkeen 25 v iässä, kun mies eräänä päivänä ilmoitti haluavansa erota. Mies oli hankkinut vaimonsa selän takana toisen kodin eri paikkakunnalta, pakkasi tavaransa ja muutti pois. Jälkikäteen vaimolle selvisi, että miehellä oli ollut liki koko avioliiton ajan sivusuhde toiseen naiseen. Vaimo meni myöhemmin uusiin naimisiin, sai lapsia ja vaikuttaa onnelliselta. Silti sanoo, että traumatisoitui tuosta avioerosta ja ex-miehensä käytöksestä. Kuulemma yhä terapiasta huolimatta ero palaa hänen mieleensä viikottain ja sanoo, että ei tule pääsemään tuosta tapahtuneesta täysin yli koskaan. Onko tällainen käytös ihan normaalia? Eikö tuosta pitäisi päästä yli, kun sai kuitenkin perheen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia.

Mietippä ite omalle kohallesi!

Vierailija
2/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on normaalia, jotkut traumatisoituu pienemmästäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele sukulaisesi reaktiota. Erot itsessään on jo ikäviä, mutta että tulee noin pahasti petetyksi. Toinen ei pelkästään ollut uskoton, vaan hankki kämpän salaa ja lähti. Kenelle tuosta ei jäisi traumoja? 

Vierailija
4/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suominaiset traumatisoituu hamsterin kuolemasta jota seuraa 10 v intensiivistä terapia. Kelan rahoilla tietysti. 

Vierailija
5/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on takana vastaava tilanne. Äkillisen eron jälkeen jouduin käymään vuosia terapiassa. Enää ei itketä puhua tuosta aiheesta, mutta koskaan en tule tuota unohtamaan. Jätti syvän epäluottamuksen ihmisiin. Pelkäsin myös jääväni täysin ilman perhettä, kun olin eron tullessa tosi nuori. Löysin pitkän yksinolon jälkeen hyvän miehen, ollaan naimisissa ja meillä on lapsi nykyään. Ymmärrän täysin, miksi tuollainen tilanne on traumatisoinut hänet. Monella tavalla kriisin paikka.

Vierailija
6/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on takana vastaava tilanne. Äkillisen eron jälkeen jouduin käymään vuosia terapiassa. Enää ei itketä puhua tuosta aiheesta, mutta koskaan en tule tuota unohtamaan. Jätti syvän epäluottamuksen ihmisiin. Pelkäsin myös jääväni täysin ilman perhettä, kun olin eron tullessa tosi nuori. Löysin pitkän yksinolon jälkeen hyvän miehen, ollaan naimisissa ja meillä on lapsi nykyään. Ymmärrän täysin, miksi tuollainen tilanne on traumatisoinut hänet. Monella tavalla kriisin paikka.

Olet parodia nykynaisista 😆🤣

Vierailija
7/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suominaiset traumatisoituu hamsterin kuolemasta jota seuraa 10 v intensiivistä terapia. Kelan rahoilla tietysti. 

Aika hyvin osasit ennustaa kun tuossa jo joku tällaisen tarinan kirjotti!

Vierailija
8/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen joutuu eron takia terapiaan, oikea paikka olisi hullujenhuone. 

Vierailija
9/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais ihmisten miettiä miten toisia kohtelee. Erotakin voi hyvin tai hyvin huonosti.

Vierailija
10/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas jotain naisettomia uleja valittamassa. Avioerot tekee kipeää isolle osalle naisia ja miehiä, ei se ole mikään pikkujuttu.

Vierailija
11/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haava laastarilla parane se vain peittää sen.

Vierailija
12/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset olemme erinlaisia. Itse kävin terapiassa kun vanhin lapseni kuoli nyt keväällä. Isäni kuoli puoli vuotta ennen poikaani. 

Ero miehestäni tuli kesällä, elokuussa, kun minulle selvisi että ukkoni harrasti toisia naisia. Monikossa. Todella sääli että en sillon enää käynyt terapiassa, hyvä olisi ollut nyt jälkikäteen mietittynä.

Ajattelin mennä juttelemaan taas keväällä kun olen muuttanut talostamme. Ja tietty samalle terapeutille jotta ei tartte kaikkia taustoja käydä läpi uudelleen.

Älkää tuomitko toisia, olemme kaikki erinlaisia.

Täällä vauvalla oli kiihkeä keskustelu kun joku ihmetteli sukulaisen sairaskirjotusta kun häneltä oli lapsi kuollut.

Ihmettelijä selvästikin joku joka ei ole ollut samassa tilanteessa.

Ehkäpä näin apn kanssakin?

Vierailija
13/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää itsensä kunnossa eikä nalkuta, ei tule eroa. 

Vierailija
14/14 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

👱🏻:Yhyyyy mies erosi, haluan terapiaan ruikuttamaan miten MINÄ olin oikeassa ja hän väärässä😩

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme