Uudenvuoden lupaus parantaa itseään kaikin puolin näyttäisi käyvän aivan liian kalliiksi!
Olen pitkään laiminlyönyt itseni. Hoidan kodin, työn, perheen jne, mutta itse kuljen päivästä toiseen mittari punaisella. No mietin tässä sitten, että voisin uudenvuoden lupauksena alkaa hoitaa itseäni osa osalta kuntoon. Ensimmäiseksi asiaksi otin silmät, koska olen pitkään kärsinyt jonkinlaisista häiriöistä näkökentässä ja ilmeisesti kroonistuneesta silmätulehduksesta. Meinasin varata ajan ja huomasin että minimissään se tulee maksamaan 150+. Siis pelkkä tarkastus. Eihän mulla ole tähän projektiin varaa edes ekan osan kohdalta! Hampaita en viitsi edes ajatella... Eikö työssä käyvällä ihmisellä pitäisi sentään olla varaa tarvittaessa hoidattaa itseään?! Onko kukaan ryhtynyt vastaavaan itsensä kunnostusptojektiin, tai onko muuten ajatuksia aiheesta?
Kommentit (4)
Pitää tietenkin aloittaa se parantelu siitä, mihin on varaa! Ei kai sitä itsensä parantelua kukaan voi aloittaa sellaisesta, mihin ei ole edes mahdollisuuksia. 😂
Ja kuka nyt ylipäänsä pitää jonain "uudenvudenlupauksena" kroonisen silmätulehduksen hoitamista?! Sehän on terveysongelma, johon olisi pitänyt hakea lääkärin apua jo silloin, kun vaiva alkoi.
Silmät ja hampaat kuntoon ehdottomasti ja sassiin, muuten tulee vieläkin kalliimmaksi kuin 150 euroa.
Maksoin parisen viikkoa sitten 3000 euroa silmäleikkauksesta, ei ollut omasta laiminlyönnistä johtunut ongelma, mutta pointti on se, että silmien ja hampaiden hoitamatta jättäminen tulee todella kalliiksi.
Onkohan sulla syytä tarkastella muuta budjettia, jos 150€ on liikaa siitä että hoidat näkösi kuntoon? Näkö on kuitenkin aika olennainen asia ja enemmän sua tympii, jos menetät sen kokonaan. Eihän tuo pieni raha ole mutta ei sen työssä käyvälle ihmiselle pitäisi missään nimessä liikaa olla kun kyseessä on silmät.