Tulevan presidentin pitää osata erinomaisesti englantia, koska pääministeri Orpo ei osaa hyvin. Jommankumman on pakko osata.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Stubb on paras ehdokkaista, mutta kokoomuslainen en ole
Mahdatteko olla sokeita ja kuuroja stuppin äänestäjät. Joku trauma tuosta kielitaidosta on myös suurella osalla suomalaisia. Ikäänkuin kielitaito vaikuttaa kenet valitsen. Ei ikinä. Tulkkeja löytyy ja heitä käyttävät useat muutkin maailman pääministerit ja presidentit. Tulette katumaan jos stuppin valitsette, ei tule olemaan sopiva pressa Suomelle. Nii ja itse olen kok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdatteko olla sokeita ja kuuroja stuppin äänestäjät. Joku trauma tuosta kielitaidosta on myös suurella osalla suomalaisia. Ikäänkuin kielitaito vaikuttaa kenet valitsen. Ei ikinä. Tulkkeja löytyy ja heitä käyttävät useat muutkin maailman pääministerit ja presidentit. Tulette katumaan jos stuppin valitsette, ei tule olemaan sopiva pressa Suomelle. Nii ja itse olen kok.
Juurikin. Tuossa tyypissä on kaikki ne tyypillisen sluibailijan elkeet, joilla keinoista riippumatta, valehtelusta p*rseennuolentaan edistetään omaa uraa mistään muusta välittämättä. Tuollaisia tyyppejä ei tule missään nimessä päästää minkäänlaiseen esimiesasemaan, maan johdosta nyt puhumattakaan.
Itse en tiedä, ketä äänestän, koska ei näissä hyviä olekaan. Odotellaan tilanteen kehittymistä ja annetaan ääni Stubbin pahimmalle uhkaajalle, oli kuka hyvänsä.
Vielä tärkeämpää on, että tuleva presidentti osaisi edes alkeellisesti matematiikkaa. Stubbilla lyhyt matikka ja siitäkin kirjoitettuna A. Ei ihme, että on kokoomuslainen.
Vierailija kirjoitti:
Orpoa ei saa lähettää enää ulkomaille edustamaan Suomea
On jo lähetetty, apua...Brysselissä:
https://newsroom.consilium.europa.eu/events/20230717-eu-celac-summit/14…
Stybbi möläyttelee hyvin suomeksikin joten miksi ei englanniksi. Vai kutsuuko hän sitäkin mongertamiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vielä tärkeämpää on, että tuleva presidentti osaisi edes alkeellisesti matematiikkaa. Stubbilla lyhyt matikka ja siitäkin kirjoitettuna A. Ei ihme, että on kokoomuslainen.
Ei hämmästytä lainkaan. Ei hämmästyttäisi sekään, että paljastuisi opinnäytteiden palgiointia tai jopa jonkun muun kirjoittaneen ne asianomaisen puolesta.
Tämä on juuri sellainen tyyppi, joka retostelee jo koulun välkällä, että "...ei minun tarvi tällaisia osata, minusta tulee suuri johtaja"
Vierailija kirjoitti:
Pressa voi puhua englantia, Orpo ruotsia ja Purra varmaan osaakin jo venäjää
Orpo ei osaa yhtä ainoaa sanaa ruotsia, eikä englantia kuin paperista tankeroa ääneen lukien. Ei pmin tarvitsisi osata kuin englantia mutta ei onnistu Orpolta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö suomen balettitossunauhojen ompelija osaa englantia?
Ei osaa. Kun Latvian pääministeri oli Suomessa ja pitivät tiedotustilaisuutta, kysyi toimittaja englanniksi koska sinultaanitulkkia ei latvialaiselle ollut järjestetty. Orpo ei osannut vastata vaan sanoi että "minä vastaan nyt suomeksi". Sitten Latvian johtaja ihmetteli mistä puhutaan kun Orpo taaplasi suomea.
Tässä Orpo Brysselissä Suomea "edustamassa":
https://newsroom.consilium.europa.eu/events/20230717-eu-celac-summit/14…
Siinä on kykypuolueella edustus. Toinen on täysin kyvytön ja toinen täysi liero
Menkää itse kumpaan tahansa hommaan, niin ette kestä päivääkään.
Kielitaito ei ole este eikä plussa. Rallienklannilla sitä on menty aina.
Jope ite.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on kykypuolueella edustus. Toinen on täysin kyvytön ja toinen täysi liero
Lieroja ne on kummatkin. Samaten muutkin samassa puolueessa. Niillä on sanmmanlainen maailmankatsomus ja kerääntyvät siksi yhteen.
Kotikunnassakin kaikki kokkareiden kunnanvaltuustoehdokkaat tyypillisesti kunnan pahimpia huijareita ja k*sipäitä.
Stubbilla on ehdokkaista paras englanti. Tämän ovat asiantuntijat todenneet. Ilmeisesti myös muiden kielten taito kovaa luokkaa, varsinkin ruotsin.
Vierailija kirjoitti:
Stubbilla on ehdokkaista paras englanti. Tämän ovat asiantuntijat todenneet. Ilmeisesti myös muiden kielten taito kovaa luokkaa, varsinkin ruotsin.
Varsinkin ruskeakielisyys loistaa
Then the next president cannot be Pekka the Poof.
Presidentin ei tarvitse osata muiden valtioiden kieliä. Tulkitkin tarvitsevat töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin ruskeakielisyys loistaa
Eikö Haavistolla ole konkreettisestikin ruskea kieli?
Vierailija kirjoitti:
Halla-ahohan on kielitieteilijä.
Ei ole. Se, että on tehnyt väitöskirjan verbien ja adjektiivien taivutuspäätteiden eroista ei tarkoita yhtään mitään. Jussi osaa venäjää, mutta sillä kielellä emme tee yhtään mitään enää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt sitten olisi hyvä suomenkielinen nimi Stubbille, Rehnille tai Essayahille?
Stubb voisi vaihtaa nimensä vaikka Aleksi Tumppioksi, Essayah voisi ottaa suomenkielisen itseään kuvaavan "inkkarinimen" eli vaikkapa Sari Kävelijä. Rehn voisi olla Olli Puhtola.
Olli Poro