Paljonko lahjoitat alaikäiselle lapselle /vuosi?
Paljonko lahjoitat alaikäiselle lapselle /vuosi? Pohdin tässä, lahjoittaisinko lapselle seuraavaksi lahjaverorajan ylittävän määrän, esim. 10 000 e, vai sittenkin maltillisemman summan seuraavan kolmen vuoden jaksolle. Sijoituksiin siis pitkälle tähtäimelle. Lahjoittaisinko rahaa vai omia pörssiomistuksiani? Tällä hetkellä hyvin fiksu lapsi kyseessä.
Lapsi ei joka tapauksessa tule aikanaan asumistukia saamaan, joten sitä ei tarvitse huomioida. Lapsi on jo DDV:n vuositilirekisterissä, joten sitäkään ei tarvi huomioida. Kyseessä ainoa lapsi, joten ei myöskään sisaruskateutta tai perintöriitoja tulossa.
Pidetään keskustelu ilman valituksia rikkaista ja köyhistä. Olen veroni maksanut ja työni tehnyt. En ole itse jättituloinen kuitenkaan, mutta haluan lapselle hyvän ja vakaan, turvapohjaisen elämän, kun olen hänet tänne tilannut.
Kommentit (3)
Neljäkymppiä/kk rahastoon ja kertaalleen perinnöstä sen silloisen verottoman rajan täyteen. Aloin säästää lukioon, autokouluun jos itsellä olis tulot tippuneet ennen niitä. 17-vuotiaalla on jotain 15000 ja omia säästöjä pari tonnia päälle.
Vierailija kirjoitti:
Neljäkymppiä/kk rahastoon ja kertaalleen perinnöstä sen silloisen verottoman rajan täyteen. Aloin säästää lukioon, autokouluun jos itsellä olis tulot tippuneet ennen niitä. 17-vuotiaalla on jotain 15000 ja omia säästöjä pari tonnia päälle.
Oletteko keskustelleet niiden käyttämisestä? Saako käyttää niitä mihin vain vai määrättyihin asioihin?
Dvv, ei ddv