Pettynyt laihduttamisen jälkeen
Ensin ylipainoisesta normaalipainoon. Liian pulska. Normaalipainon alarajoille. Yhä pyöreyttä. Alipainoon, ja sitten sairaalloiseen alipainoon. Keho sopiva.
Mutta näytän yhä rumalta. Olisipa kaunis tai edes perusnätti naama niin en ehkä vihaisi itseäni niin paljon. Nyt en tiedä kuihtuako pois vai nauttia ruuasta kun ei se painon pudottaminen mitään tehnyt, muuta kuin tuhosi nyt loppupuolella ruuansulatuksen, hiukset ja vei menkat.
Kommentit (2)
Ylipainon pudottaminen teki terveydelle paljon hyvää. Toivottavasti olet nyt terveellisessä painossa.
Minun kanta on ettei sairaalloisesta ylipainosta kärsineen suhde ruokaan tule olemaan koskaan kuin "taviksilla". Ja jostain syystä kehorauha ei tunneta sairaalloisesta ylipainosta kärsineillä. Kaikki saa vapaasti purskauttaa suustaan mitä sattuu.. Se ärsyttää.
Minulla on aina ollut hyvä itsetunto, niin satakilosena kuin nyt 60kg painavana. Koska olen aina arvostanut enemmän kropan toimintamahdollisuuksia. Säälin niitä naisia jotka tarvitsevat rappauksen perustutkinnon ja ruiskumaalauksen kasvoihinsa ennen kuin ulos lähtevät. Onko se sitä hyvää itsetuntoa?
Kaikki eivät minusta pidä, eivätkä rakasta eivätkä ihaile. En ole some-tähti joten sillä ei ole väliä. Riittää kun ystävät viihtyvät kanssani, he eivät arvosta sitä mille näytän, vaan mitä pääni sisällä liikkuu.
Ehkä kannattaa jutella ammattilaisille tai muille ex-pyöreille, mistä kumpuaa itseinho.
Ehkä kannattaisi joka tapauksessa sen verran syödä, että pääsee sairaalloisesta alipainosta.
Eipä se laihduttaminen autuaaksi tee, oli sitten millainen naamavärkki tahansa. Asia on toinen, jos ylipainosta on aiheutunut terveyshaittoja, ja niistä pääsee laihduttamalla eroon. Silloin varmasti on tyytyväinen tilanteeseen.