Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fodmap -verkkokurssi liikunta-/kulttuuriedulla

Vierailija
29.12.2023 |

Haluaisin kokeilla fodmap ruokavaliota, koska minulla on ärtyvän suolen oireita. Lääkärissäkin siis käyty tämän takia ja lääkäri tuota myös suositteli. 

Olen erittäin laiska kokki ja inhoan ruuanlaittoa. Osittain tästä syystä minulla on haasteita ruokavalion monipuolisuudessa ja järjevyydessä. Tuntuu ylitsepääsemättömältä lähteä kokeilemaan jotain uutta ruokavaliota, kun on ihan tarpeeksi ikävää yrittää kehittää syötävää joka päivä tutuista raaka-aineista. 

Ravitsemusterapeutilla kävin joskus, mutta ei se nyt varsinaisesti auttanut. Sain kyllä listaa ruoka-aineista, mutta nämä nyt löytyy netistäkin. 

Periaatteesa kyllä tiedän miten kuuluisi syödä, paljonko ja mitä fodmap ruokavalioon kuuluu/ ei kuulu. Mutta se, että miettii oikeat määrät, keksii reseptejä yms. tuntuu jotenkin niin raskaalta ja työläältä ja kurjalta eikä kiinnosta tippaakaan. 

Haluaisin vähäksi aikaa jonkun selkeän ruokavalion mitä noudattaa: helppoja ruokia mitä tehdä ja valmiit ohjeet ja sopivat määrät. Näin saisin helposti testattua toimiiko fodmap ylipäätänsä ja auttaako minun oireisiin ja voisin sitten siitä lähteä laajentamaan tarpeen mukaan. 

Toivon että saisin selkeillä ohjeilla myös vähänä järkevyyttä syömiseen, ehkä painokin tippuisi säännöllisellä ruokarytmillä ja tsemppiä tuohon yrittämiseen. 

Onko siis suosituksia kursseista? Tai onko tällaisia kursseja edes?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kursseja tuohon vaatii? Jätät pois listan asiat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi