Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat đ¶đ¶
Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat
Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia
Kuten tÀmÀkin julkaisu todistaa:
Tutkimus:
Yes, Married Mothers Really Are Happier Than Unmarried and Childless Women
But children bring not only happiness. These sociologists report that women who are mothers tend to be better off financially than their childless peers.
https://dailycitizen.focusonthefamily.com/yes-married-mothers-really-arâŠ
Kommentit (58)
En usko pÀtkÀÀkÀÀn tuommoisiin nollatutkimuksiin. Ihan tÀyttÀ huuhaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÀhdekritiikki? Jo linkin nimi kuulostaa propagandalta. Toisenlaisiakin tuloksia on tutkimuksissa saatu. Luotan niihin enemmÀn kuin tÀhÀn.
Velan kyyneeleet kun muut pitÀÀ lapsista
Ei minua velana haittaa se, ettÀ muilla on lapsia. Paitsi silloin kun ne aiheuttavat hÀiriötÀ minulle (melu, eksyminen, seuraaminen, kÀteen tarttuminen kaupassa, itkupotkuraivarit jne.) . Voisivatko edes tarkkailla missÀ se oma mutsinsa liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nÀmÀ erinomaiset Àidit valittavat pÀivÀstÀ pÀivÀÀn tÀÀllÀ palstalla kun ovat niin onnellisia kerran lapsistaan?
TiedÀtkös, niitÀ vÀhemmÀn onnellisia ÀitejÀ kun sattuu myös olemaan.
"Vierailija kirjoitti:
Eikö tÀÀllÀ ollut alle viikko sitten ihan pÀinvastainen "tutkimus"tulos?"
KyllÀ. TÀstÀ aiheesta saa helposti keskenÀÀn tÀysin vastakkaisia tuloksia tutkimusasetelmasta riippuen. Aika usein viitataan yhdysvaltalaisiin tutkimuksiin, joiden tuloksista ei voi tehdÀ juuri mitÀÀn pÀÀtelmiÀ siitÀ, miten asiat ovat Pohjoismaissa. Yhteiskunnat ovat erilaisia, ja lisÀksi "tutkimuksia" tehtailevat milloin mitkÀkin tahot. Yhdysvalloissa on paljon uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutuneita yliopistoja, ja niiden julkaisujen hienot englanninkieliset nimet tyyliin "National Journal of Family Studies" eivÀt tarkoita, ettÀ julkaisu olisi missÀÀn tapauksessa luotettava. Minua ihmetyttÀÀkin nÀitÀ linkkejÀ jakavien ja niitÀ kommentoivien lÀhdekritiikittömyys. Uskotaan mitÀ vain, jos se vastaa omaa arvomaailmaa. TÀssÀkin avauksessa linkattu juttu on ihan tÀyttÀ soopaa, minkÀ nÀkee hetkessÀ, jos yhtÀÀn viitsii juttua lukea.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ilman lapsiakin voi olla onnellinen. Eri asia onko rahaa, tukea tai kumppania, pÀÀseekö maalle, matkalle jne.
KyllÀ sinne matkalle pÀÀsee HELPOMMIN ilman lapsia, kuin lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuus on kammottavaa aikaa ilman lapsia.
Jaa. Miksi niitÀ vanhuksia, joilla on lapsia, ovat ypöyksin noissa hoivakodeissa makoilemassa? MikseivÀt lapset kÀy siellÀ joka viikko pari kertaa katsomassa vanhuksiaan? Harvemmin vanhuksista vÀlitetÀÀn ja arvostetaan. Kaikkia elÀkelÀisiÀ on tapahan tÀÀllÀ haukkua ahneiksi ja itsekkÀiksi.
No ei ole mikÀÀn yllÀtys. Lapset on kuin koirat kun ajattelee kiintymyssuhdetta. Kelle tahansa tekee hyvÀÀ tuntea sellainen kiintymys ihmiseen.
ja lapsettomana on ulkopuolinen..
miehellÀni on lapsia ja yhteiskunnan silmissÀ en ole tÀysin ulkopuolinen, esim töissÀ tai ystÀville tai tutuille voi puhua lapsista ja osallistua ns lapsikeskusteluihin . Mutta kotona on ulkopuolisuus.
jos en olisi itse halunnut vanhemmaksi enkÀ olisi yhtÀÀn lapsi-ihminen , se olisi erilaista . SitÀ en tiedÀ minkÀlainen kokemus on ihmisellÀ joka ei ole halunnut lapsia ja on lapseton .
nautin kuitenkin elÀmÀstÀni ja olen sinÀnsÀ onnellinen mutta uskon ettÀ oma perhe olisi tuonut elÀmÀÀni pitkÀllÀ tÀhtÀimellÀ lisÀÀ onnea.
Lapset tekivÀt minusta onnellisen
Vierailija kirjoitti:
NÀmÀ on tismalleen samat trolliviestit mitÀ tÀnne on postattu aikaisemminkin. Poistoon pliis, ilmoittakaa nÀÀ asiattomiksi.
TÀmÀ. Ap postaa linkin aina samaan tutkimukseen, uutisjuttuun, ym., ja heti perÀÀn samaa mieltÀ olevia, lyhyitÀ "vastauksia". Tuttu palstanp*skomistaktiikka.
Vierailija kirjoitti:
Oma onnellisuuteni lisÀÀntyi lasten saannin myötÀ. Ihminen on sosiaalinen elÀin. Ei ole tarkoitettu elÀmÀÀn yksin, silloin masentuu.
Jaa, toiset on, toiset ei. Itse olen 49 v, elÀnyt aikuisikÀni yksin, ja olen varsin onnellinen. En ole koskaan halunnut ketÀÀn elÀmÀÀni, en miestÀ enkÀ lapsia.
TÀmÀ oikeastaan vain kertoo sen, ettÀ pÀinvastaisista vÀitteistÀ huolimatta, ihmiset pariutuvat ja lisÀÀntyvÀt aivan liian kevyin perustein. Hintalappu tulee jÀlkikÀteen.
Vierailija kirjoitti:
Lapset tekivÀt minusta onnellisen
On surullista, ettÀ et voinut olla onnellinen yksin. Kannattaa opetella sellainenkin taito. Riippuvuus toisista ei ole hyvÀ asia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nÀmÀ erinomaiset Àidit valittavat pÀivÀstÀ pÀivÀÀn tÀÀllÀ palstalla kun ovat niin onnellisia kerran lapsistaan?
:D
Hienoa kun sitten olisivatkin onnellisimpia eikÀ se ole minulta pois enkÀ ole kateellinen. Itselleni onnea tuo ihan muut harrastukset ja se ettei rahatilanne mene liian tiukaksi jos elÀmÀntilanteet muuttuvat kuten onkin muuttuneet voiden sitten harrastuksista luopua tai vaihtaa halvempiin. PitkÀÀn pysyviÀ, niissÀ vÀkisin kiinni, kalliita harrastuksia en ole halunnut. PitÀÀ niiden olla sen ajan rahatilanteen mukaisia.
Toisekseen inhoan sitÀ kierrÀtys ja kirppari touhuja mitÀ ne pienten lasten vaatteissa ja tavaroissa harrastelevat monet. Harvoilla on varaa ostaa ihan uutta ja sitten lahjoittaa vaan pois tarpeeton.
Tutkimus on palstavelojen propagandaa vastaan. Alanuolet sen kertovat.