Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat đź‘¶đź‘¶
Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat
Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia
Kuten tämäkin julkaisu todistaa:
Tutkimus:
Yes, Married Mothers Really Are Happier Than Unmarried and Childless Women
But children bring not only happiness. These sociologists report that women who are mothers tend to be better off financially than their childless peers.
https://dailycitizen.focusonthefamily.com/yes-married-mothers-really-ar…
Kommentit (58)
En usko pätkääkään tuommoisiin nollatutkimuksiin. Ihan täyttä huuhaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdekritiikki? Jo linkin nimi kuulostaa propagandalta. Toisenlaisiakin tuloksia on tutkimuksissa saatu. Luotan niihin enemmän kuin tähän.
Velan kyyneeleet kun muut pitää lapsista
Ei minua velana haittaa se, että muilla on lapsia. Paitsi silloin kun ne aiheuttavat häiriötä minulle (melu, eksyminen, seuraaminen, käteen tarttuminen kaupassa, itkupotkuraivarit jne.) . Voisivatko edes tarkkailla missä se oma mutsinsa liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä erinomaiset äidit valittavat päivästä päivään täällä palstalla kun ovat niin onnellisia kerran lapsistaan?
Tiedätkös, niitä vähemmän onnellisia äitejä kun sattuu myös olemaan.
"Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä ollut alle viikko sitten ihan päinvastainen "tutkimus"tulos?"
Kyllä. Tästä aiheesta saa helposti keskenään täysin vastakkaisia tuloksia tutkimusasetelmasta riippuen. Aika usein viitataan yhdysvaltalaisiin tutkimuksiin, joiden tuloksista ei voi tehdä juuri mitään päätelmiä siitä, miten asiat ovat Pohjoismaissa. Yhteiskunnat ovat erilaisia, ja lisäksi "tutkimuksia" tehtailevat milloin mitkäkin tahot. Yhdysvalloissa on paljon uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutuneita yliopistoja, ja niiden julkaisujen hienot englanninkieliset nimet tyyliin "National Journal of Family Studies" eivät tarkoita, että julkaisu olisi missään tapauksessa luotettava. Minua ihmetyttääkin näitä linkkejä jakavien ja niitä kommentoivien lähdekritiikittömyys. Uskotaan mitä vain, jos se vastaa omaa arvomaailmaa. Tässäkin avauksessa linkattu juttu on ihan täyttä soopaa, minkä näkee hetkessä, jos yhtään viitsii juttua lukea.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ilman lapsiakin voi olla onnellinen. Eri asia onko rahaa, tukea tai kumppania, pääseekö maalle, matkalle jne.
Kyllä sinne matkalle pääsee HELPOMMIN ilman lapsia, kuin lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuus on kammottavaa aikaa ilman lapsia.
Jaa. Miksi niitä vanhuksia, joilla on lapsia, ovat ypöyksin noissa hoivakodeissa makoilemassa? Mikseivät lapset käy siellä joka viikko pari kertaa katsomassa vanhuksiaan? Harvemmin vanhuksista välitetään ja arvostetaan. Kaikkia eläkeläisiä on tapahan täällä haukkua ahneiksi ja itsekkäiksi.
No ei ole mikään yllätys. Lapset on kuin koirat kun ajattelee kiintymyssuhdetta. Kelle tahansa tekee hyvää tuntea sellainen kiintymys ihmiseen.
ja lapsettomana on ulkopuolinen..
miehelläni on lapsia ja yhteiskunnan silmissä en ole täysin ulkopuolinen, esim töissä tai ystäville tai tutuille voi puhua lapsista ja osallistua ns lapsikeskusteluihin . Mutta kotona on ulkopuolisuus.
jos en olisi itse halunnut vanhemmaksi enkä olisi yhtään lapsi-ihminen , se olisi erilaista . Sitä en tiedä minkälainen kokemus on ihmisellä joka ei ole halunnut lapsia ja on lapseton .
nautin kuitenkin elämästäni ja olen sinänsä onnellinen mutta uskon että oma perhe olisi tuonut elämääni pitkällä tähtäimellä lisää onnea.
Lapset tekivät minusta onnellisen
Vierailija kirjoitti:
Nämä on tismalleen samat trolliviestit mitä tänne on postattu aikaisemminkin. Poistoon pliis, ilmoittakaa nää asiattomiksi.
Tämä. Ap postaa linkin aina samaan tutkimukseen, uutisjuttuun, ym., ja heti perään samaa mieltä olevia, lyhyitä "vastauksia". Tuttu palstanp*skomistaktiikka.
Vierailija kirjoitti:
Oma onnellisuuteni lisääntyi lasten saannin myötä. Ihminen on sosiaalinen eläin. Ei ole tarkoitettu elämään yksin, silloin masentuu.
Jaa, toiset on, toiset ei. Itse olen 49 v, elänyt aikuisikäni yksin, ja olen varsin onnellinen. En ole koskaan halunnut ketään elämääni, en miestä enkä lapsia.
Tämä oikeastaan vain kertoo sen, että päinvastaisista väitteistä huolimatta, ihmiset pariutuvat ja lisääntyvät aivan liian kevyin perustein. Hintalappu tulee jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Lapset tekivät minusta onnellisen
On surullista, että et voinut olla onnellinen yksin. Kannattaa opetella sellainenkin taito. Riippuvuus toisista ei ole hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä erinomaiset äidit valittavat päivästä päivään täällä palstalla kun ovat niin onnellisia kerran lapsistaan?
:D
Hienoa kun sitten olisivatkin onnellisimpia eikä se ole minulta pois enkä ole kateellinen. Itselleni onnea tuo ihan muut harrastukset ja se ettei rahatilanne mene liian tiukaksi jos elämäntilanteet muuttuvat kuten onkin muuttuneet voiden sitten harrastuksista luopua tai vaihtaa halvempiin. Pitkään pysyviä, niissä väkisin kiinni, kalliita harrastuksia en ole halunnut. Pitää niiden olla sen ajan rahatilanteen mukaisia.
Toisekseen inhoan sitä kierrätys ja kirppari touhuja mitä ne pienten lasten vaatteissa ja tavaroissa harrastelevat monet. Harvoilla on varaa ostaa ihan uutta ja sitten lahjoittaa vaan pois tarpeeton.
Tutkimus on palstavelojen propagandaa vastaan. Alanuolet sen kertovat.