Jos lapsella on antibioottikuuri ja hän oksentaa JUURI otettuaan lääkkeen, mitä tehdä?
Otetaanko uusi lääke, vai odotetaanko aamuun?
Lapsella siis antibioottikuuri päällä; yksi aamulla ja yksi illalla. Just otti iltapalan yhteydessä lääkkeen, sitten valitti vatsakipua ja sitten oksensi (on aina ollut aika herkkä oksentamaan ja antibiootit sekoittaa vatsan). Lääkkeen otosta ehkä maks. 10 minuuttia.Tais tulla lääkkeet kokonaan ulos. Annanko nyt toisen tabletin vai mitä?
Kommentit (5)
herkkä oksentamaan (oksentaa, jos syö liikaa tai syö väkisin pahaa ruokaa. Itse olen samanlainen, herkkä mahainen ja herkästi ylen antava). Lapsi on ollut kuumeessa pari päivää ja nyt (kuumeen laskettua) söi tosi ison illallisen ja vielä ison iltapalan päälle (ajattelinkin, että ehkä vähän liikaa, mutta lapsi valitti nälkäänsä, joten annoin syödä)...
Antibioottia on otettu jo muutama päivä, eikä ole pahasti reagoinut, joten en usko, että kyseessä yliherkkyys. Lähinnä liian tuhti syöminen sairauden päälle ja vatsa vähän sekaisin antibiooteista.
Minua kiinnostaa nyt, pitäisikö antaa uusi lääke yötä vasten, vai vasta aamulla seuraava?
ap
ja kysy asiasta, ehkä siellä osataan neuvoa varmasti, itse en kyllä av:n neuvoja noudattas lääketieteellisissä asioissa...
Anna ap samantien uusi annos. Jos oksentaa senkin, pyydä toinen kuuri.
On näköjään yliherkkä tuolle!
+ anna sen uuden lääkkeen kanssa maitohappobakteeri-kapseleita (saa apteekista) + käyttäkään kuurin ajan Gefilus-tuotteita.
Tärkeämpää on, että nämä alkupäivien lääkkeet tulevat suunnilleen ajallaan. Jos kuurin lopusta jää yksi annos pois, ei haittaa.
On näköjään yliherkkä tuolle!
+ anna sen uuden lääkkeen kanssa maitohappobakteeri-kapseleita (saa apteekista) + käyttäkään kuurin ajan Gefilus-tuotteita.