Taas isovanhempien lahjat lapsille ihmetyttivät!
Juu tiedän, ei lahjahevosen suuhun katsomista jne. Mutta pakko avautua. Kyse siis omista vanhemmistani ja ovat aivan hakoteillä lasteni joululahjojen suhteen joka vuosi, mutta eivät silti ikinä kysy meiltä vanhemmilta vinkkejä. Appivanhemmat sentään osaavat udella lastemme kiinnostuksenkohteita.
Tänä vuonna tyttö sai (taas!) liian pieniä vaatteita, eivät mahdu päälle. Eikä ihme, eiväthän viisi vuotiaalle mahdu kolmevuotiaiden koot. Poika 10 v sai lastensänkyyn sopivat Ryhmä Hau -lakanat... Ja olisikin provo tämä koko kirjoitukseni, mutta täyttä totta! Poika nukkuu ihan aikuisten sängyssä, eikä ole noin 7 vuoteen välittänyt ryhmä hausta :D kirpparikasaan lähti siis kummankin lahjat...
Kommentit (28)
Eikö se 5 v voi käyttää Ryhmä Hau -lakanoita?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se 5 v voi käyttää Ryhmä Hau -lakanoita?
Ovat varmaan vääränlaisia. Pitää olla kissalakana, tai ei tule uni 🤣
Ymmärrän ap:tä. Meillä appivanhemmat aikoinaan ostivat lapsille hirveää muovikrääsää tai ruskeita vaatteita kovista materiaaleista. Miehelleni ostivat vaatteita kokoa 54 ja hän on kokoa 50. Minulle ostivat vaatteita kokoa xs ja olen kokoa M.
Usein asiasta puhuttiin, mutta ei muuttunut ennenkuin appi kuoli ja anoppi dementoitui, niin lahjonta onneksi loppui.
Meillä mummo (ja pappa) ostaa lapsille 2-10e hintaista krääsää. Siitä pitää olla kiitollinen. Jos koetat keskustella asiasta, maailmansota kipinöi päälle. Eli esitetään että voi kun ihanaa, jotta välit muodollisesti toimii. Välillä mietin, kun äitini tuo lapsilleni halvinta mahdollista krääsää, että koettaako hän sillä näpäyttää minulle, kertoa kuinka ei-tärkeä hänelle olen.
Eikös se ole tapana lokakuussa lähettää lahjalistat?
Älykännykkä, malli xxo3, pelikone bvxr, luistimen koko 38 , merkki, hinta 1200, teinille kielikurssi jne. Vanhemmille arvo-osuuksia.
Äitini oli ostanut yksivuotiaalle tyttärelleni joululahjaksi yöpuvun ja pessyt sen. Haisi huuhteluaineelta ja tupakalta. Eikä mahtunut lapsen päälle. Isäni alkoi huutaa jouluaattona että on se kumma kun et osaa ostaa oikeankokoisia vaatteita lastenlapsillesi. Äitini itki ja selitti että kun lastenvaatekaupassa olivat sanoneet että se mahtuu yksivuotiaalle. Ei mahtunut. Ja arvatkaa ostiko isäni ikinä yhtään lahjaa lastenlapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mummo (ja pappa) ostaa lapsille 2-10e hintaista krääsää. Siitä pitää olla kiitollinen. Jos koetat keskustella asiasta, maailmansota kipinöi päälle. Eli esitetään että voi kun ihanaa, jotta välit muodollisesti toimii. Välillä mietin, kun äitini tuo lapsilleni halvinta mahdollista krääsää, että koettaako hän sillä näpäyttää minulle, kertoa kuinka ei-tärkeä hänelle olen.
Äitisihän tietysti on miljönääri kuten kaikki suuret ikäluokat ja eläkkeensä on kaksinkertainen palkkoihin verrattuna. Olethan sinäkin täältä nuo tosiasiat lukenut?
Kirpparille? Annat lahjaksi jollekin sopivan ikäiselle.