En kehtaa mennä leipäjonoon
Oon 30v. Pelkään, et näen siellä tuttuja tai siis, et tutut näkee mut. Oon ihan rahaton ja varaton, mut moni ei tiedä tätä :(
Elän pääasiassa kaurapuurolla ja kananmunilla, mut en vaan kehtaa mennä leipäjonoon, silloin mun epäonnistuminen tulis kaikkien tietoon.
Kommentit (16)
No mut samanlaisiahan ne sun frendiskin on sit.
Vierailija kirjoitti:
No mut samanlaisiahan ne sun frendiskin on sit.
Tuskimpa mun frendejä siellä jonossa on, mut tyyliin näkee et tuun sieltä pois tms. siellä on jiku tutuntuttu tai tuttu jopa jakamassa kasseja.
mites olis töihin meno???.mäkin menin aamulla saan 2vk välein rahaa tilille noin 1200e ni ei tartte täällä itkee ja voisit syödä mukavammin.
Ei siellä kukaan seuraa sua kuka olet. Käy hakemassa uudeksi vuodeksi ruokaa itsellesi.
Jos tilanne on se ettei sinulla muuta ole kuin kaurapuuroa ja kananmunia niin mene ihmeessä ihan rohkeasti. Ei leipäjonossa ole mitään hävettävää. Toki voit ottaa yhteyttä oman seurakuntasi diakoniatyöntekijään ja varata hänelle ajan jolloin hän voi ainakin yrittää katsoa tilannetta kanssasi ja saatat saada maksusitoumuksen ruokakauppaan.
etkä näköjään kehtaa mennä töihinkään
Ota se siltä kantilta, että se on ekologista hakea hävikkiruokaa, muutenhan se menee haaskeelle tai eläinten ruuaksi. Ei siinä ole mitään hävettävää, helpompaa kuin dyykkaaminen, jota sitäkin tekee ihmiset joilla siihen ei ole muuta tarvetta kuin ideologia.
Jos joku sun "kaveri" kehtaa sulle vittuilla siitä että sulla on nyt taloudellisesti heikkoa, hän on moukka, joka on parempi vaihtaa sivistyneempiin ihmisiin joiden kanssa viettää aikaa.
Mitä itse ajattelisit jos näkisit jonkun kaverisi leipäjonossa?
täällä tapa työttömät neuvoo hyviä neuvoja kuuntele
Vierailija kirjoitti:
Niin, joku kaveri vois nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, joku kaveri vois nähdä.
hyvin sanottu kumpikin.olkoo nälissää ja köyhä ihansama
Oon hakenut töitä, mutta ei niihin vain mennä. En saa ees työttömyystukeakaan tällä hetkellä vaikka olen siihen oikeutettu.
On siis uus hakemus käsittelyssä ^^
Edellisen virkailija hylkäsi omavaltaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Oon hakenut töitä, mutta ei niihin vain mennä. En saa ees työttömyystukeakaan tällä hetkellä vaikka olen siihen oikeutettu.
Oletko hakenut toimeentulotukea? Jos ei myönnetä työttömyystukea niin voi pistää ainakin toimeentulotukihakemuksen vetämään ja yrittää.
Kehtaa sieltä monet varakkaatkin hakea ilmaista ruokaa.
No niin vittuilijat, mulle töitä! Olen 53v. ja voin tehdä istumatyötä. Olen osatyökykyinen. Olen ollut 30 vuotta työelämässä.
Kirkolle voi mennä ja kysyä jos saa apua sieltä. Ei ole mitään jonoa enää.