Vieroittautuminen
Onko täällä joku vierottautunut onnistuneesti Olanzapiinista/Ketipinorista? Miten nukkuminen?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinorin määräämisestä mihinkään muuhun kun äärimmäisiin psykoosikohtauksiin on käytä yhdet maailman isoimmat hoitovirhekäräjät ikinä, suomi on viimeisiä maita missä sitä määrätään näin holtittomasti, se aiheuttaa mm aivovaurioita ja hengenvaarallista riippuvuutta ja se ei ihan todistetusti vaivuta rem uneen vaan tajuttomuuteen joka sitten kivasti rikkoo ne aivot jotka ei enää ikinä nuku.
😭. Tapan itseni. Mä en enää parane.
Söin kahta eri neuroleptia jne. ja menetin kyvyn nukkua. 😭
Miksi kyselet vauvapalstalta, mene vaikka päihdelinkin sivuille mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyselet vauvapalstalta, mene vaikka päihdelinkin sivuille mielummin.
Miksi päihdelinkin sivuille?
Eikö lääkkeet auta kun olet noin maaninen, ota yhteys omalääkäriin.
Olantsapiini on määrätty sinulle harhoihin ja sitä ei saa itsenäisesti lopettaa. Myös ketipinor isolla annoksella on skitsofrenialääke etkä saa vähentää sitä, sillä muuten harhat palaavat.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
En ole maaninen. Olen vain paniikissa siitä, että paranenko enää.
Lisään vielä, että unettomuus on skitsofreniassa yleinen oire ja psykoosi usein alkaa unettomuudella. Olisi tärkeää ottaa ne määrätyt lääkkeet. Juttele Ap hoitavan lääkärisi kanssa.
🇺🇦🇮🇱
Kaikki lääkkeet määrättiin pelkästään unettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olantsapiini on nimenomaan manialääke, mutta käytetään myös skitsofrenian hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lääkkeet määrättiin pelkästään unettomuuteen.
Ei määrätty.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olantsapiini on nimenomaan manialääke, mutta käytetään myös skitsofrenian hoidossa.
Mulla ei ole koskaan ollut maniaa.
Kuten sinua on neuvottu monta kuukautta hae apua lääkäristä. Mielenterveyspäivystys on auki 24/7. Täällä ei yksikään pysty ennustamaan alatko nukkua vai et, varsinkin kun kärsit jo ennen lääkkeitä vaikeasta unettomuudesta. Lisäksi kukaan ei edes tiedä taustojasi tai miksi ko. lääkkeisiin on oikeasti päädytty. Olet selvästi myös terapian tarpeessa. Tai sitten olet vain sitkeä trolli, mutta siihenkin on apua saatavilla kun lähtee liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Kuten sinua on neuvottu monta kuukautta hae apua lääkäristä. Mielenterveyspäivystys on auki 24/7. Täällä ei yksikään pysty ennustamaan alatko nukkua vai et, varsinkin kun kärsit jo ennen lääkkeitä vaikeasta unettomuudesta. Lisäksi kukaan ei edes tiedä taustojasi tai miksi ko. lääkkeisiin on oikeasti päädytty. Olet selvästi myös terapian tarpeessa. Tai sitten olet vain sitkeä trolli, mutta siihenkin on apua saatavilla kun lähtee liikkeelle.
Olin vain vähäuninen ennen lääkkeitä (nukuin 2-4h vuorokaudessa), ja lääkkeitä alkoi vaan kerääntymään toleranssin myötä. En uskaltanut luopua lääkkeistä ja kuvittelin, että parannun niillä. Ja nyt taitaa olla jo liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vain vähäuninen ennen lääkkeitä (nukuin 2-4h vuorokaudessa), ja lääkkeitä alkoi vaan kerääntymään toleranssin myötä. En uskaltanut luopua lääkkeistä ja kuvittelin, että parannun niillä. Ja nyt taitaa olla jo liian myöhäistä.
Käyttämiäni lääkkeitä olisi pitänyt käyttää vain vakavissa mielialahäiriöissä, ei pelkässä unettomuudessa.
Mun olisi pitänyt vieroittua heti, kun annokset alkoivat nousemaan ja lääkkeitä kertyä.
😭. Tapan itseni. Mä en enää parane.