En ymmärrä konvehtien hamstrausta
Nuohan on kauheaa sokerikuraa ym joita ihmisten pitäisi välttää syömästä viimeiseen asti.
Jouluna niitä nyt voi muutaman napostella mutta että se jälkeenkin pitäis noita rasvapommeja sisäänsä ahtaa?
Järjetöntä.
Kommentit (48)
Pidän suklaasta, joten tietysti ostan suklaata kaappiin odottamaan, jos saa halvalla.
Kuinkahan monen parin viikon ruokarahat menee noihin. Kummasti noita nyt ostetaan ja ennen joulua moni jo mietti mistä saa rahaa jouluruokiin.
En minäkään. Ostaa 1-2 rasiaa ennen joulua. Se riittää.
En ostanut konvehteja, vaan muutaman ihan tavallisen suklaalevyn. Onneksi näistä ei tule mitään terveydellisiä ongelmia kuten konvehdeista. Tähän väliin tulee nauruntyrskähdys.
Tietysti ostan jos hyvä tuote on puoleen hintaan. Vasiten en lähde kauppaan kyttäämään mutta jos vaikka lakua tai hyvää marmeladia löytyy halvalla niin ostan. Ostan makeisia muutenkin. Ja kyllä, olen ylipainoinen mutta terve ja varakas 😁
Mammoilla meni herne nenään täysillä kun alennukset aloitettiin aikasin.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010080727.html
"Menitte sitten pilaamaan yli 40v perinteen"
SE ON SUKLAATA. Ihan rauhassa nyt
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ostan jos hyvä tuote on puoleen hintaan. Vasiten en lähde kauppaan kyttäämään mutta jos vaikka lakua tai hyvää marmeladia löytyy halvalla niin ostan. Ostan makeisia muutenkin. Ja kyllä, olen ylipainoinen mutta terve ja varakas 😁
"Ylipainoinen mutta terve" nämä kaksi eivät mene yhdessä. Pahoittelut. Kuin liekki vedenpinnalla. Ei, moinen ei tapahdu.
Suklaakin on tuoretuote, joka kärsii pitkästä säilytyksestä. Ne lähellä parasta ennen päiväystä olevat konvehdit yleensä näyttävätkin jo ei niin houkuttelevilta.
Montako ämpäriä sinulla jo on, ap?
Ymmärrän kyllä että muutama loota ostetaan, mutta kymmenien boksien hamstraaminen on järjettömyyttä. Ei ihme että kansa lihoo ja lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ostetaan ensi joulun lahjasuklaat. Sinäkin ap saat ensi jouluna -50 % alennuksesta ostetun rasian.
Nehän on vanhentuneita jo ennen seuraavaa joulua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on joku laatukonvehtirasia, jossa jokainen konvehti on oikeasti hyvänmakuinen, niin ymmärrän sellaisen hankinnan. Suomessa ihmiset ostaa jotain Pandan juhlapöydän konvehteja, ostopäätös tehdään sillä, että siinä saa sokeria ja rasvaa halvimpaan kilohintaan.
Nämä pandat maksoivat Tokmannilla 1.99 e /rasia. Ei ollut kovin kallista. Ostin pari rasiaa jemmaan.
Eli suurinpiirteen 0,5 euroa per hyvänmakuinen syötävä konvehti. Loput konvehdit onkin sitten pakkomussutettavaa. Ei maistu hyvältä, mutta sokeria saa ja rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Suklaakin on tuoretuote, joka kärsii pitkästä säilytyksestä. Ne lähellä parasta ennen päiväystä olevat konvehdit yleensä näyttävätkin jo ei niin houkuttelevilta.
Niinpä, ja kuinka alas pitää vajota, että antaa vanhentunutta suklaata lahjaksi?
Havahduin tähän viime vuonna, että miksi hitossa ostaa niitä ollenkaan. Yleensä rasiassa vaan muutama hyvä joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ylipainoinen mutta terve" nämä kaksi eivät mene yhdessä. Pahoittelut. Kuin liekki vedenpinnalla. Ei, moinen ei tapahdu.
Joo, olen näitä itsekin kuullut! Mullakin pari kaveria, jotka selitti, että heillä ylipaino ei aiheuta terveysongelmia. Ovat terveitä kuin pukki. Ja laihuus on pahempi terveysriski. Sitten menee 10 vuotta ja samoilla henkilöllä on puhjennut kakkostyypin diabetes ja lonkkaleikkausta odotetaan jonossa. Päivittäisiä lääkkeitä on lista. Ja ikää on vasta hieman yli 40.
Joulusuklaat tulee kauppoihin jo loppukesällä, joten noiden suklaiden parasta ennen päiväykset on yleensä max. seuraavaan kesään asti. Jotkut voi mennä vanhaksi jo keväällä...
Niin. Vähäsokerista suklaatakin on ostettavissa. Hinta on tietysti ihan toinen
Olen itse pääosin hylännyt Fazun suklaan sokerin takia, aiemmin oli myös palmuöljyä aidon kaakaovoin sijaan
Minua ei kiinnosta, mutta kävin tämän keskustelun myötä cm sivuilla katsomassa konvehteja. Ei nappaa kyllä yhtään! Miksi niitä pitäisi ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuoden lahjat ostettu.
Viimeinen myyntipäivä ensi syksynä. Kannattaa katsoa sitten ensi jouluna sen mummon tuoman rasian päiväystä
En heitä niitä heti joulun jälkeen roskiin, koska mies haluaa syödä niitä. Ja edes hän ei syö vuoden mittaan niin paljoa kuin suklaata tulee sisäänpäin.
sama