Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistutus siitä että jos ei saa palkkatöitä hakemalla niin aina voi työllistyä perustamalla yrityksen

Vierailija
27.12.2023 |

Perustamalla yrityksen työtön työllistää itsensä eikä jää työttömäksi tai riippuvaiseksi siitä että muut työllistäisivät palkkaamalla palkkatöihin. Ja parhaillaan se perustettu yritys voi työllistyä monia muita kun tarvitaan palkata lisää työvoimaa. Ja se yritys voi olla mikä tahansa, kuten vaikka se että tekee kotona töitä pelkällä kotiläppärillä jolloin se ei edes vaadi sitä että pitää pystyä kävelemään tai omistaa auton.

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ekaksi pitäisi olla liikeidea, jolla voi päästä riittävään ansiotason velkaantumatta korviaan myöten. Eikä ainakaan pidempään työttömänä olevat saa halpaa lainaa mistään.

Mihin tarvitsee lainaa jos kotoa löytyy jo läppäri tai edes joku tietokone jolla sitä yrittämistä ja itsensä työllistämistä voi tehdä?

Vierailija
22/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutus yrittäjille. Ennen kuin perustaa yrityksen, kannattaa olla bisnes ja asiakkaat tiedossa. Pelkällä idealla ei vielä mitään tee.

Valmius myös työskennellä 24/7. Monesti ei pysty aluksi työllistämään, kuin itsensä. Perhesuhteet voi joutua koville. Olen itse yrittäjän puoliso ja usein olen toivonut, etten olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ekaksi pitäisi olla liikeidea, jolla voi päästä riittävään ansiotason velkaantumatta korviaan myöten. Eikä ainakaan pidempään työttömänä olevat saa halpaa lainaa mistään.

Mihin tarvitsee lainaa jos kotoa löytyy jo läppäri tai edes joku tietokone jolla sitä yrittämistä ja itsensä työllistämistä voi tehdä?

Esimerkiksi tarvitsee ostaa toimitilat, työkoneet, muu kalusto ja jne. Ne hakinnat eivät ole halpoja.

Vierailija
24/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni haluaakin. Mutta jos kuussa jää hyvin vähän rahaa, se tuskin on kaikille mahdollista ihan heti jos lainkaan. Entä toimiiko se fyysisesti tai laskennallisesti, entä yrittäjän fysiikka. Nyt kaiken hinta on noussut ja laskujen, yritykset rahastavat kaiken pois pienituloisilta. Ja koko systeemi on hankala aloittaville ja yrittäminen, saati muu työskentely ei ole helppoa. Myös sääolosuhteet. Autoa ei ole kaikilla tai läheisiä, mitään. Jos tuotteita tilaa, se tehdään ulkomailta, niiden valmistaminen vaatii turvallisuuden tilat, joskus jopa pienkoneet ja raaka-aineet.

Vierailija
25/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutus yrittäjille. Ennen kuin perustaa yrityksen, kannattaa olla bisnes ja asiakkaat tiedossa. Pelkällä idealla ei vielä mitään tee.

Vain raukka sanoo noin. Mulla ei ollu yhtään asiakasta kun perustin yritykseni. Kohta kymmenen vuotta takana asenteella: jos muutkin, niin myös minä otan asiakkaat 

Vierailija
26/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus siitä, että yritystoiminta edellyttää 

- liiketoimintaideaa

- pääomaa yrityksen perustamiskustannuksiin

- asiakkaita

- yritysosaamista.

Jos joku noista puuttuu, pieleen  menee. On aika vähän sellaisia yrityksiä, jotka voi perustaa ilman kunnollista alkupääomaa.

Vierailija
27/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vaan päästään vajaa trolli ei osaa muutako ulostaa paskaa suusta ja ne vielä kuvittelee olevansa jotenki cooleja 

Vierailija
28/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pelkkä työllistyminen ei pitkälle kanna, pitäisi saada myös toimeentuloa siitä yrittämisestä.

Miksi et saisi? Etkö ole minkään arvoinen maksajalle?

Maksavia asiakkaita ei välttämättä löydy ihan heti/tarpeeksi, jotta yritys kannattaisi.

Miten luulet pakkatyössä niitä maksavia asiakkaita löytyvän? Putkahtaako ne muihin yrityksiin tyhjästä?

Olen eri, mutta etkö tosiaan tiedä, että valtaosa kannattavistakin yritysideoista tekee alussa tappiota? Miten tyhjän päällä olevan työttömän pitäisi mielestäsi tämän ajan itsensä elättää?

Vierailija
29/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tarvitsisi juuri mitään hankintoja omaa yritystäni varten mutta se on hyppy tuntemattomaan. Arvelluttaa tuottaisiko se tarpeeksi. Elämässä aika harvoin saa helppoa rahaa mistään. Ja kestääkö kroppa ja pää myös vähän kovempina aikoina.

Vierailija
30/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutus siitä, että yritystoiminta edellyttää 

- liiketoimintaideaa

- pääomaa yrityksen perustamiskustannuksiin

- asiakkaita

- yritysosaamista.

Jos joku noista puuttuu, pieleen  menee. On aika vähän sellaisia yrityksiä, jotka voi perustaa ilman kunnollista alkupääomaa.

Lisäksi vielä elämänkokemusta ja realismia! Kynsistudiolla ei saa leipää pöytään eikä laskuja maksettua, jos on lama tulossa ja kaikesta ylimääräisestä tingitään! 

Vierailija
31/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka työtä pystyisikin tekemään pelkällä läppärillä, pääomaa pitäisi olla sen verran, että pystyisi vuoden verran laskunsa maksamaan joutumatta vaikeuksiin.

Starttirahaa myönnetään nykyään yhä harvemmille.

Vierailija
32/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä yrittämisestä mitään tekstisi perusteella. Se ei ole noin yksinkertaista vaan siinä pitää miettiä aika monta asiaa ja olla osaamistakin. Pitää olla varma että se yritys myy ja että siitä jää itselleenkin rahaa. Mutta provohan tämä on.

Vierailija
33/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain raukka sanoo noin. Mulla ei ollu yhtään asiakasta kun perustin yritykseni. Kohta kymmenen vuotta takana asenteella: jos muutkin, niin myös minä otan asiakkaat 

Toisin sanoen et taida olla enää yrittäjänä sillä asiakkaaton yritys ei yleisymmärryksen mukaan kyllä kovin pitkään pyöri?

Vierailija
34/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asiakkaat jotka maksavat 140 e tuntitaksan vaativasta asiantuntijtyöstä?

Vierailija
35/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi yrittäminen, mutta en ole tässä vuosien varrella keksinyt mitään hyvää ideaa. Toisekseen, jos nyt perustaisin sen yrityksen, jollain pitäisi maksaa laskut ja asuntolainan lyhennykset ennen kuin yritys alkaisi tuottaa. Asia ei siis ole edennyt.

Vierailija
36/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pääseekin maksamaan huippupalkkoja työntekijöille, ettei työntekijöiden tarvitse lakkoilla. Ja myymään tuotteita ja palveluita halvalla, koska suomalaisilla yrityksillähän on kiskurihinnat. Ja vielä setvimään miten em. yhtälö toimii. Niin ja vielä maksamaan joka välissä reilusti veroja, jotta osa saa olla tekemättä mitään.

Ei suomalainen tee mitään, koska tukiruletti pyörii. Yrityksen pyörittäminen vaatisi vaivan näköä, kritisointi ja valittaminen on helpompaa.

Vierailija
37/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on läppäri, mutta ei mitään ideaa miten sillä itseni työllistäisin. Onko ideoita?

Vierailija
38/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäminen onnistuisi maassa jossa olisi 10x Suomen ihmismäärä, mutta ei täällä. Se on ihan matematiikkaa. 

Vierailija
39/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole varaa niin kalliiseen harrastukseen. 

Vierailija
40/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli aivan turha on työttömien maisterien nyrpistellä nenäänsä kun heille ehdotetaan kouluttautumista lähihoitajiksi. Voivat aivan vapaasti perustaa oman yrityksen ja taata siten toimeentulonsa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän