Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsitte eroon jatkuvasta hiivasta?

Vierailija
27.12.2023 |

Olen vuoden aikana kärsinyt  hiivatulehduksesta 6-7 kertaa. Olen menossa lääkärille, mutta haluaisin kuulla muiden kokemuksia. 

Olen käynyt testeissä, kyse on hiivasta eikä mistään sukupuolitaudista.

Hiiva iskee usein jos olen harrastanut paljon seksiä tai mies laukeaa sisään. Mieskin on vaihtunut, mutta tulehdukset vaa jatkuvat. 

Olen kokeillut jo kaikkea mitä netistä olen löytänyt: en käytyä stringejä, kaikki alusvaatteet on puuvillaa, en käytä hajustettuja pesuaineita alapäähän, nukun ilman pikkareita jne. Jogurttia en ole alapäähän laittanut. 

Silti se saatanan hiiva aina vaan tulee. 

Turhauttaa kun seksielämän lisäksi kärsii muukin elämä kun koko ajan tulee kytättyä onko hiivaoireita ja säikähdän jokaista satunnaista kutinaa alapäässä.

Mikä teillä auttoi toistuvaan hiivaan? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anna miehen laueta sisään paljaaltaan, eli joko tulee muualle tai kumiin.

Seksin älkeen ja seuraavana päivänä voidetta alapäähän. Ja tämä on paras: kaksi ruokalusikallista kookosöljyä, 5 tippaa teepuuöljyä. sormella sekoittaa sekasin ja sillä voitelee alapään niin syvälle kuin sormi yltää.

Ruokavaliosta sokerit ja ylimääräiset hiilarit veks.

Vierailija
22/28 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta seksin harrastaminen. Muuten ihan nyt ihmettelen, että kai tajuat, että mies pitää myös hoitaa samalla kun sinulla on hiivaa koska sinä sen tartunnan häneltä selkeästi saat. Miehelle hiiva on täysin oireeton joten tietenkään siitä miehelle ei vaivaa ole, mutta sinä saat sen häneltä aina uudestaan. Kumpikin kuurille samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole hiivatulehdusta koskaan, jos minulla ei ole seksiä miehen kanssa. Muuten iskee toistuvat tulehdukset. Olen ratkaissut ongelman niin, etten enää harrasta seksiä miesten kanssa. Elämänlaatuni on sitä myötä noussut huimasti. Lääkärihän ei tällaista koskaan ääneen potilaalle neuvo ja saattaa jopa kehottaa seksiin tulehduksen ollessa päällä "voinnin mukaan".

Vierailija
24/28 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei anna miehen laueta sisään paljaaltaan, eli joko tulee muualle tai kumiin.

Seksin älkeen ja seuraavana päivänä voidetta alapäähän. Ja tämä on paras: kaksi ruokalusikallista kookosöljyä, 5 tippaa teepuuöljyä. sormella sekoittaa sekasin ja sillä voitelee alapään niin syvälle kuin sormi yltää.

Ruokavaliosta sokerit ja ylimääräiset hiilarit veks.

Lopeta tuollainen idiotismi. Jos alapää haisee se on bakterivaginoosia. Se tarkoittaa sitä, että sperma emäksisenä saa alapääsi ph tasapainon järkkymään neutraalin puolelle jolloin bakteerit pääsee kasvamaan. Käytä C-vitamiini kapseleita seksin jälkeen tai hapanta emätin voidetta jossa ph on alle 4 ja jos miehellä on hiiva niin hoitakoon sen pois. 

Vierailija
25/28 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti pesty ja viruteltu mulkku .Jos saippuaa menee pimpsaan happamuus siellä kärsii ja tulee hiiva.

Vierailija
26/28 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ehkäisyn parisuhteen alkaessa ja siitäpä alkoi monen vuoden hiivakierre. Pahimmillaan 1x kk ja kaikki mahdolliset lääkkeet ja temput kokeiltiin sekä mies myös hoidettiin joka oireeton. Mulla oli mm ehkäisyrengas ja sen jälkeen hormonikierukka eli hyvin matalahormoniset ehkäisyt. Lopetin hormonaalisen ehkäisyn jolloin tulehdukset loppui seinään. Sen jälkeen mentiin kondomilla. Myöhemmin multa poistettiin kohtu (ei munasarjoja joten oma normaali hormonitoiminta on pysynyt samana) ja jätettiin kondomitkin pois. Ei ole ollut ainuttakaan hiivatulehdusta ehkäisyn jälkeen. Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
27/28 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iski myös 27-vuotiaana jostain syystä ihan kauhea hiivakierre. Tuli aina vain uudelleen. Oli ihan kauheaa. Silloin selvitin asiaa paljon ja kierre lakkasi, kun tein nämä muutokset:

- Vähensin valkoisen sokerin syönnin minimiin, vaikka oli ollut aika vähäistä jo aiemminkin. Mielestäni minulla sokerinsyönti lisäsi hiivan puhkeamista, aina jos herkuttelin kunnolla niin seuraavana päivänä alkoi kutista. 

- Aloin syödä maitohappobakteerikapseleita päivittäin. Myös AB-maitotuotteita enemmän.

- Mieheni otti myös hiivatulehduslääkekuurin, vaikka hänellä ei ollut oireita. Luin jostain, että miehellä hiiva on useammin oireeton, ja voi olla niin, että hän seksissä aina vaan uudelleen ja uudelleen tartuttaa sen naiselle. Jos on toistuva hiiva niin kannattaa ehdottomasti hoitaa samaan aikaan molemmat, nainen ja mies. 

Näiden myötä loppui hiivatulehduskierre. Vaikea sanoa, mikä näistä oli ratkaiseva vai oliko kaikkien yhteisvaikutus, koska tein muutokset aikalailla samaan aikaan. Joka tapauksessa sittemmin ei ole ollut yhtäkään hiivatulehdusta, olen nyt 30 v.

Tsemppiä kaikille hiivan kanssa painiville, se on karmeaa, mutta voi loppua kun löytää syyn ja ratkaisee sen! Itse henk.koht. uskon, että monella hiivakierteestä kärsivällä ratkaiseva asia voisi olla tuo sokeri (sen jättäminen voi olla niin vaikeaa ettei saa sitä muutosta aikaiseksi) tai se, että miehellä onkin oireeton hiivatulehdus ja sitä ei ole huomattu hoitaa ja ollaan sen takia kierteessä. 

Vierailija
28/28 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy pesulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi