Miten teillä toi jälkeisvaihe meni? Annettiinko istukan syntyä rauhassa omia aikojaan vai?
Mä olen kyllä ihmetellyt juttuja joissa kerrotaan kuinka istukan synnytys on yhtä tuskallista kuin itse synnytys. Ei ainakaan mulla tuntunut kuin sellanen iso muljahdus kun istukka syntyi. Ja siis kaksi kertaa olen synnyttänyt. Istukat saivat syntyä rauhassa.
Kommentit (14)
Ensimmäinen kiskaisu sattui aika paljon...Itsekin ihmettelin miksi sen ei annettu syntyä luonnollisesti.
Molemmilla kerroilla olen kerennyt jo unohtaa koko istukat.
Pienellä ponnistuksella tulivat ulos.
Oli lähellä etteikö olisi jouduttu poistamaan käsin, mutta irtosi sitten loppujen lopuksi napacocktaililla. Tuskaa oli, todellakin, supistukset oli kamalia muutenkin kivuliaan ja vaikean synnytyksen jälkeen :o(( Ja todellakin supisteli kovasti jotta istukka olisi tullut, muttei vaan meinannut tulla millään. Sitten kun tuli, ryöpsähti vertakin niin että kätilö otti pari askelta taakse päin.
Kätilöt paineli nyrkein mun mahaa(,parhaimmillaan kätilöitä kolme),sörkkivät ja kirosivat! Arvaa olinko mustelmilla seuraavana päivänä!Lopulta tuli lääkäri ja vetäisi sen käsin kohdusta! Ja KIPU,se oli tuhatkertainen verrattuna synnytyksen kipuihin verrattuna!
heti kun vauva on syntynyt niin tippaan (jos semmonen on) sitä kohtua supistavaa ainetta että se istukka tulee!? Mulla ainakin jossain synnytyksessä laitettiin. Ei sitä istukan" syntymistä" juuri huomaa varsinkaan jos puudutuksia on. Kuitenkin se on niin paljon pienempi möhkäle kun mitä vauva on ollut ennen sitä, joten eiköhän se yleensä helposti tule. Viimesessä ainakin kyllä muistan että ponnistutti vielä siinä vaiheessa ja tunsin istukan tulon, mutta ei se juurikaan sattunut.
istukan käsinirrotus kyllä tehdään lähes 100%:sti yleisanestesiassa. Missä sairaalassa käsinirrotus tehdään hereillä/puuduttamatta?
Niin minäkin ja kätilötkin luulivat,mutta tämäpä lääkäri oli eri mieltä! Kätilönikin itkeöä turautti ja tuli minua seuraavana päivänä katsomaan osastolle! Oli aidosti pahoillaan ja järkyttynyt! Porin keskussairaalasta on kyse!
Mahtiiko olla vanhempi naislääkäri kyseessä? Se on aivan sadisti, tehnyt kaavinnankin ilman puudutuksia tuttavalleni. Olen kuullut porista niin pöyristyttäviä juttuja, että luojan kiitos en joudu sinne synnyttämään.
runnoi aikansa ja sitten vietiinkiin kiireellä leikkuriin. Nukutus ja käsin irrotus. Ei olis kuulemma mitenkään muuten irronnut.
mutta sitten kätilö painoi vähän vatsasta ja tuntu sellanen muljahdus. Ei kyllä yhtään sattunut.
Kätilö sai sen kuitenkin painamalla ja vetämällä lopulta irti mutta kyllä se sattui.
Vierailija:
runnoi aikansa ja sitten vietiinkiin kiireellä leikkuriin. Nukutus ja käsin irrotus. Ei olis kuulemma mitenkään muuten irronnut.
Toisella kertaa joutui pyytämään, etten ponnista niin kovaa, kun istukka meinasi ilmeisesti tulla niin vauhdilla, että olisi mennyt rikki. Ihan kivuttomasti syntyivät, sellainen muljahdus tuntui. Ei tietääkseni erityisesti vedetty tai painettu mitenkään.
paineli ja kiskoi narusta :D mutta ei mua oikein kiinnostanut kun huomio oli vauvassa/vauvoissa. :)