Kuluttaja-lehti testasi: Pörssisähkö on halvin.
Sekä Honkapuron että Noran mukaan pörssisähkö tulee kuitenkin selvästi halvimmaksi pitkällä aikavälillä. Asiakas kantaa riskin hinnanvaihtelusta, mutta saa vastineeksi ajoittain erittäin halpaa sähköä. "Toki viime talvena edullisen määräaikaisen sopimuksen ottaneet olivat onnellisessa asemassa, mutta kyllä pörssisopimus on edullisin, jos sen ottaa satunnaisena ajanjaksona", Nora sanoo.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt on ollut aika itsestäänselvyys tähänkin saakka. "Tutkittiin, että vesi on märkää"
Niimpä mutta määriksille tää nyt on iso uutinen.
No ei ollut mikään uutinen. Mulla on määris siksi ettei tarvitse koko ajan kytätä sähkön hintaa.
Onhan se halvempaa, jos aikataulut mahdollistaa hintakäppyrän mukaisen optimoinnin. Isot lämminvesivaraajat on tuossa optimoinnissa iso apu, samoin sähköauto. Minulla ei ole kumpaakaan. Taloyhtiö on kaukolämmössä. Omat laitteet kuluttaa, kun tarvetta. Tarve ei mukaile hintakäyrää eikä mukaile minun menemisetkään. Jos tänä talvena jää arkipäivien hintapiikit reilusti alle 20 sentin, sitten saatan seuraavaksi ottaa pörssisähkön.
Tuo nyt on ollut aika itsestäänselvyys tähänkin saakka. "Tutkittiin, että vesi on märkää"