Influenssa (A) tuli kylään..
Mites muilla, millaisia oireita?
Täällä tytär 12v sairastui eilen.. korkea kuume, kova päänsärky & voimattomuus ensioireina. Kuume pysyy siedettävällä tasolla kipulääkkeillä. Nyt tullut korvakipua, nenän valumista ja lihaskipuja lisäksi. Sängyn pohjalla tuo reppana makaa suurimman osan ajasta :( Meni UV:n suunnitelmat uusiksi..
Testattiin siis kotitestillä.
Kommentit (49)
Influenssa on ollut monella aika rajuna nyt, keuhkokuumetta jälkitautina.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä koronaksi nimetty oirehdinta ole lähinnä sitä että elimistö pyrkii pukkimaan ulos monien k-piikitysten kehoon tuomat kyseenalaiset artikkelit. Onko koronaksi nimettyä oirehdintaa ilmennyt muilla kuin piikitellyillä..
Eli ne miljoonat, jotka kuolivat koronaan ennen rokotteita olivat saaneet kehoon "artikkeleita" tulevaisuudesta? On niin mielenkiintoinen juttu, että toivottavasti WHO tutkii asiaa 😂
Alan olla voiton puolella koronani suhteen, eilen oli ensimmäinen "parempi" päivä vaikka toki on väsymystä ja limaisuutta vielä jonkin verran. Huomioitavaa tässä on ollut aika kova aivosumu, olen hakenut ihan tuttuja sanoja urakalla ja lisäksi kirjaimet menneet useissa sanoissa sekaisin (esim.lakritsa=karitsa) jne. Epämiellyttävä ja hieman pelottava huomio. Nyt on toinen perheenjäsen taudissa, samantien pätkähti posit tulos testiin eilen, oli oireillut alle 2vrk ennen sitä.
-3-
AV:n suuri influenssa-keskustelu löytyy täältä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3831934/rajuin-influenssakokemuksesi-on…
Vierailija kirjoitti:
Oliko teillä sairastuneilla rokotus? Itse sen otin n pari kk sitten. Ei näköjään mitään hyötyä ollut
Ainakin minulle rokotuksesta on ollut suuri hyöty. Perheeseen tuli viime kuun alussa influenssa ja muilla raju kuume kesti 2 - 3 viikkoa ja minulla siedettävä kuume viikon verran. Miten ihmeessä olisimme selvinneet, jos en olisi pystynyt hoitamaan sairastuneita ja soittamaan ambulanssia!!!! Mies oli sairaalassakin, kun vointi meni niin huonoksi ja pisti vähän vihaksi, kun hän olisi saanut syksyllä työpaikalta ilmaisen influenssarokotuksen ja nyt sitten on puolikuntoisena toipilaana jo toista kuukautta ja valittaa väsymystä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta 2020-2022 influenssan nimeksi muutettiin korona ja sillä hysterialla rikas eliitti rikastui valtavasti ja samalla rakennettiin totalitarismia eri maissa, myös Suomessa...
2023 influenssa nimi otettiin taas käyttöön kun rahastus ja totalitarismin askelmat oli saatu loppuun...
Taidat olla vähän yksinkertainen.
Influ on tuplasti koronaa kovenpi tauti. Mutta tarttuu onneksi huonommin.meillä influn sairasti perheessä vain yksi.(perheessä 6henkilöä)
Vierailija kirjoitti:
Influ on tuplasti koronaa kovenpi tauti. Mutta tarttuu onneksi huonommin.meillä influn sairasti perheessä vain yksi.(perheessä 6henkilöä)
sama kokemus täälläkin eli noi koronat ja muut kuumenuhat kiertää kaikki mut tää influenssa valikoi selvästi kenet se yrittää tappaa. hirveä tauti, avokki on nyt jo toistamiseen sairaalassa influenssan aiheuttaman keuhkovamman takia. ei saa happea. kuumetta oli sairaalaan vietäessä 41,3 astetta eikä minkään maan särkylääke auttanu siihen. itse selvisin ilman mistä olen iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Kuume on elimistön reaktio sairauteen, kuume parantaa.
Influenssakuume nousee rajusti ja nopeasti sellaisiin lukemiin, että sitä on pakko yrittää alentaa lääkkeillä kahden ensimmäisen kuumeviikon aikana. Mun exää (joka menehtyi influenssaan) oli jäähdytetty sairaalassa jäällä. Ei kuollut kuumeeseen vaan sydänkohtaukseen, kun yritettiin herättää koomasta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta 2020-2022 influenssan nimeksi muutettiin korona ja sillä hysterialla rikas eliitti rikastui valtavasti ja samalla rakennettiin totalitarismia eri maissa, myös Suomessa...
2023 influenssa nimi otettiin taas käyttöön kun rahastus ja totalitarismin askelmat oli saatu loppuun...
Kyllä tässä on sekä rikkaat että köyhät köyhtyneet ja talous romahtanut koronan (ja toki muidenkin syiden) takia. Aika erikoista löytää tuolta ryhmä, joka olisi hyötynyt siitä.
Mun veli kuuroutui lähes täysin influenssan jälkitaudissa. Oli kyllä aika sairaana ja pelättiin pahinta. Olen kyllä rokotteen ottanut aina kun saan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Koronaa testasin oireiden alettua ja testi sattui olemaan sellainen missä korona sekä A ja B influenssa. Mulla kuumetta (korkeaa oman mittapuun mukaan) koko ajan n. 37,5 päivällä, iltaa kohti kuume nousee ~38,5. Kova yskä, limaa nousee. Tässä meni loma perseelleen, sängyn ja sohvan väliä seilaan.
niin ja lihaskipuja, vilunväreitä, päänsärkyä lisäksi. 5 päivää jo kestänyt. Onneksi on lääkärin tod niin saan kai loman siirrettyä?
Siis 37,5 ei todellakaan ole mikään korkea kuume! Haloo. Hädintuskin kuume. Riippuu mistä mittaat.
Ja varmaan 90 % on sitä mieltä et "mun mittapuun mukaan" korkea kuume.
Älkää viitsikö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä koronaksi nimetty oirehdinta ole lähinnä sitä että elimistö pyrkii pukkimaan ulos monien k-piikitysten kehoon tuomat kyseenalaiset artikkelit. Onko koronaksi nimettyä oirehdintaa ilmennyt muilla kuin piikitellyillä..
Eli ne miljoonat, jotka kuolivat koronaan ennen rokotteita olivat saaneet kehoon "artikkeleita" tulevaisuudesta? On niin mielenkiintoinen juttu, että toivottavasti WHO tutkii asiaa 😂
Kerropa montako miljoonaa koronaan kuoli?
Influenssaan kuolee vuosittain 290 000 to 650 000 ihmistä vieläkin. Toki enimmät siellä missä ei ole rokotuksia ja hoitoa niin hyvin saativlla.
Eipä oo vielä 40 ikävuoteen covidia, eikä influenssaa näkyny. Kumpaankaan en oo rokotuksia saanu. Talvet vedän c-vit. 1000mg päivä, liekkö vaikutusta. Influenssaan rokotukset melko huödyttömiä kun joutuvat arvaamaan puolivuotta etukäteen minkälaiseksi virus voisi muuttua. Thl:n katsauksista joskus katsoin alle 10% keskimääräinen onnistumisprosentti ollut arvailuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronavirus on jo vuosisadat ollut ihmiskunnan eniten flunssaa ja siihen liittyviä kuolemia (vanhoille ja heikkokuntoisille) aiheuttava tauti. Onko tämä uusi muoto covid nyt sitten keksittyä vai ei, en tiedä. Mutta rahaa sillä ainakin tehtiin miljonääreille ja paljon, jo pelkästään rokotteilla.
Vierailija kirjoitti:
Eipä oo vielä 40 ikävuoteen covidia, eikä influenssaa näkyny. Kumpaankaan en oo rokotuksia saanu. Talvet vedän c-vit. 1000mg päivä, liekkö vaikutusta. Influenssaan rokotukset melko huödyttömiä kun joutuvat arvaamaan puolivuotta etukäteen minkälaiseksi virus voisi muuttua. Thl:n katsauksista joskus katsoin alle 10% keskimääräinen onnistumisprosentti ollut arvailuissa.
Influenssakuolemien todellistä määrää ei tiedetä Suomessakaan, koska niitä ei tilastoida influenssa kuolemansyynä kuin joitakin kymmeniä vuodessa. Vuosia vuosia sitten Suomessa tehtiin isotöinen selvitys influenssan sairastaneista ja sen seurauksena kuolleista. Kyseisenä vuotena influenssaan katsottiin kuolleen 1500 suomalaista, joista n. 1000 oli rokottamattomia.
Rokotettuja kuoli influenssaan kyseisenä vuotena vain n. 500 mikä on todella vähän, koska juuri tuossa rokotettujen ryhmässä on riskiryhmäläiset. Ja kun huomioidaan rokotettujen suuri määrä ja riskiryhmäläisten sijoittuminen, on huomattavasti turvallisempaa olla rokotettu kuin rokottamaton.
Meidän perhe joutui kokemaan influenssan vuonna 2018 ja onneksi puoliso oli rokotettu ja hän selvisi kuuden päivän siedettävällä (n. 38 ja risat) kuumeella, varsinaista influenssaa hänelle ei tullut ollenkaan. Minulla kuume kesti rajuna kaksi viikkoa ja lapsella kolme viikkoa. Lisäksi kaikki muut oireet verenvuotoineen, hengenahdistuksineen, hirvittävine yskineen ja sitten vielä jälkitaudit ja kolme antibioottikuuria päälle. Ja se olo influenssassa on hirveämpi kuin missään vatsataudissa on koskaan ollut! Meni kevät toipuessa edes johonkin kuntoon. Lapsi toipui kuukaudessa.
Influenssa B. Kuume kesti viikon, oli max 38. Kuukauteen en pysynyt pystyssä, lähinnä makasin sängyssä. Pyörrytti ja oksetti niin. Postilaatikolle kävely oli maraton. Henkeä ahdisti.
Sairastumisesta nyt 2kk. Edelleenkään en ole kunnossa, salille ja lenkeille ei mitään asiaa, töissä kykenen nyt käymään.
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin uhosin viime kesäkuun alkuun asti, kunnes korona iski. Olen 77 vuotias ja influenssaa en ole koskaan sairastanut, nyt ilmaiset rokotukset viime vuosina ottanut. Koronarokotukset otin ja tauti meni siististi viikossa ohi.
Kuume on elimistön reaktio sairauteen, kuume parantaa.