Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö palata töihin vai jatkaisiko hoitovapaata?

Vierailija
06.01.2007 |

Lapsia on 3, joista Esikoinen on 3v täyttää keväällä 4v, toinen 2v ja pienin on nyt 6kk.

Äitiyslomilla ja hoitovapailla olen ollut jo esikoisen syntymästä asti, eli Kauan. Mietin että palaisinko töihin vuoden päästä kun nuorimmainen on 1.5v.

Nimittäin, kotonaolo tappaa mut tylsyyteen. Lasten kanssa touhuan paljon kotitöiden ohessa, mutta esikoinen kapinoi ja uhmaa aivan järjettömästi. Tarvitsisi mun kaiken ajan ja on tyytyväinen ainoastaan kun saa olla koko ajan menossa jossain. Ja se ei onnistu kun nuorin on 6kk melko itkuisa ja vaativa vauva.

Tämä hänen uhmansa vie multa melkein järjen, viimeiset 3vkoa on olleet aivan hirveitä. Olen väsynyt ja mietin että menen perheneuvolaan juttelemaan mitä pitäisi tehdä, millä saisi tilanteen rauhoittumaan. Tavallinen kotiarki ei riitä hänellä yksinkertaisesti.

Pitäisikö laittaa esikoinen päivähoitoon, jos viihtyisi siellä paremmin? Palata itse töihin nauttimaan työkavereiden seurasta ja töistä.

t. kotiryytynyt, jota ei tässä tilanteessa paljoa perhekerhot jaksa innostaa

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tehty omiin resursseihin aivan liian pienillä ikäeroilla. Esikoinen, joka hänkin vielä pieni oireilee. Voi itku, kun jostain tuli tämä ihme muotivimma pukata vähintään kolme lasta mahdollisimman pienillä ikäeroilla.

Vierailija
2/6 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapset tehty omiin resursseihin aivan liian pienillä ikäeroilla. Esikoinen, joka hänkin vielä pieni oireilee. Voi itku, kun jostain tuli tämä ihme muotivimma pukata vähintään kolme lasta mahdollisimman pienillä ikäeroilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen nyt ainakin kannattaisi laittaa kerhoon muutaman kerran viikossa jos mahdollista.

Mun mielestä 1,5v on aika pieni hoitoon vietäväksi, mutta pakko on miettiä sekin, että kuinka itse jaksat. Ei ole lasten etu kasvaa väsynen ja vihaisen äidin kanssa kotona. Toisaalta jos palaat töihin voisit harkita lyhennettyä työviikkoa jos mahdollista, helpottaisi sua ja toisaalta esikoista eikä hoitopäivät tulisi liian rankoiksi pienimmällekkään.

Jos päädyt jäämään kotiin vielä, voisit välillä pyytää jotain sukulaista, ystävää tms. hoitamaan lapsia välillä ja saisit taukoa.

Muista, että päädyt mihin vain, lapset kasvavat lopulta nopeasti ja vuosi pari on lopulta lyhyt aika sinun elämässäsi.

Meidän reilu 2 vuotias aloitti syksyllä päiväkodissa ja täytyy sanoa, että hiukan hankaluuksia on ollut vaikka kaikki on sujunut päällisin puolin " hyvin" . Uskon, että hänellekkin olisi ollut parempi olla kotona 3v:ksi asti ja hoitoon meno olisi sujunut helposti. Mutta elämässä on tehtävä kompromisseja - kun äiti voi hyvin voi lapsetkin hyvin. Toisaalta töihin päluu ei välttämättä ratkaise mitään; kiukku ja uhmat odottavat lapsilla kotiinpaluuta,jolloin ne puretaan taas täysin palkein. Juoksemista, työtä kotona ja töissä riittää yllin kyllin, ehtimistä ja ruoanlaittoa sekä siivomistakin ihan riittämiin, aikatauluttamista, suunnittelua, valmistautumista ym. Toisaalta siinä mielessä on helpompaa, että ainakin elämä on silloin vaihtelevampaa ja välillä saa rauhassa jutella aikuisten kanssa tai syödä ruokansa rauhassa. Mutta silti, ei se töissä hunajaakaan ole...

Vierailija
4/6 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ja kakkonen päiväkerhoon, jolloin saat hetken aikaa levähtää kuopuksen kanssa.

Jos kotona olo edelleen tökkii niin sitten ehdottomasti töihin vaan.

Vierailija
5/6 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli kerhossa mutta tilanne vain paheni. Riehuminen kotiin tultua oli aivan mieletöntä. Oli niin kovilla kierroksilla että rauhoitteluun meni paljon aikaa. Kerhossa käytös oli hillittyä ja mallikelpoista.

Esikoinen on myös heittäytynyt vauvaksi, syömiset, pukemiset mikään ei onnistu ilman mahdotonta kiukkuilua. Siksi ajattelin että olisiko päiväkoti kenties virikkeellistävämpää ja kannustaisi omatoimisuuteen. Kaveriseuraa myös enemmän. Kerhot niin lyhytkestoisia ettei ehdi kuin kääntymässä käydä.

ap.

Vierailija
6/6 |
06.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikilta palaa käpy kotona, on parempi mennä töihin