Annoin pojalleni 300e joululahjaksi, ja tänään poika vaahtosi siitä miten Kela nyt vähentää hänen toimeentulotukeaan
Laitoin siis 300 euroa hänelle lahjaksi jotta voisi ostaa uusia vaatteita ja käydä vaikka syömässä, hänellä kun on ollut huono vuosi töiden ja talouden suhteen...Ehjiä sukkia en ole hänellä nähnyt pitkään aikaan, ja muutkin vaatteet ovat jo parhaat päivänsä nähneet.
Tänään sitten poika soitti ja sanoi miten ei olisi saanut laittaa tilille, vaan antaa käteisenä?? Että rahat nyt menisivät hukkaan kun Kela muka pidättää oikeuden tulkita nuo samanlaiseksi tuloksi kuin jos olisi ollut töissä??? Ja vähentävät häneltä saman verran rahaa ensi kuusta...eihän tuo voi noin mennä, kun kyseessä on lahjaraha joka on tarkoitettu hänelle jotta voisi ostaa uusia vaatteita jne
Kommentit (509)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa nyt antaa ne lahjarahat aina käteisenä tukiasiakkaille. Kaikki tulo tilillä on tuloa, aivan sama mistä raha on peräisin eivätkä selitykset auta asiassa.
Niin on kaikki käteisenäkin annettu raha. Tälläkin viikolla ilmiannoin yhden toimeentulotukiasiakkaan käteisen rahan vastaanoton pimittämisestä kelaan, koska alkoi minulle vittuilemaan ja paljasti että hän saa toimeentulotukea.
Sun kaltaisia Satu Seppoja Kelassa ei kyllä noteerata. Muuten ihan kuka muu viripää pystyisi tuollaisilla puheilla sekoittamaan systeemiä. Täytyy olla mustaa valkoisella, eli todistaa että näin. Ei (perättömillä) kuulopuheilla pysty mitään päätöksiä tekemää. Turhaan tuhlasit aikaasi moiseen. T. Kela-täti
Kaveri ei tajunnut kun hän vahvisti tiedon käteismaksusta tekstarilla minulle, ja samalla myös sen että aikoo olla ilmoittamatta tätä kelaan. Minäpä ilmoitin ja välitin todisteetkin. En halua olla osallinen huijauksissa.
Joo nythän Häkkänen (KOK) on ajanut lakeja tietosuojan murtamiseksi eli pankkisalaisuuden poisto on yksi niistä. Ettekö te luen muuta kuin oikeiston ilmasanomia? Briteissä ollaan poistamassa VPN suojausta. Jos käytätte älypuhelinta niin nehän myy tietoja ja itse olet sen hyväksynyt ottamalla luurin käyttöön lue murkut org ja viisastu sekä haulla pankkisalaisuus jne.tosin kohta ei ole koko toimeentulotukea
Hummehörhö poika voisi hakea duuneja.
Vierailija kirjoitti:
Onpa jotenkin omituista jos omat vanhemmat eivät tiedä että oma lapsi elää köyhyydessä ja sosiaalitukien varassa.
Tuollainen lahja on kuin märkä rätti kasvoille. Muuten ei ole sydäntä auttaa mutta kiusaksi voi maksaa vaikka 300€. Ymmärrätkö että annoit rahan valtiolle etkä pojallesi.
Mun mutsi tietää että olen toimeentulotuella. En tosin silti ole ikinä rahaa pyytänyt, jonkun satunnaisen aterian saan jos käyn siellä ja hän aina tarjoaa ruokaa mukaan.
Sitä hän ei tiedä, että oikeasti dyykkaan ruokaa ja pääsääntöisesti syön vain kerran päivässä ihan sen takia kun ei ole varaa enempään ja sekin ruoka on pääsääntöisesti päiväysvanhaa.
Jos tilanteen kertoisin niinkuin se on, niin hän ottaisi sen asian sydämelleen ja olis huolissaan koko ajan. Esitä pärjääväni. Ei lapset halua huolestuttaa vanhempiaan ikinä.
Nyt teette niin, että poikasi maksaa rahan sinulle tililtä takaisin. Tässä katsotaan se, että takaisinmaksu on tehty saman kalenterikuukauden aikana. Sitten käyt nostamassa rahan käteiselle ja annat hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt teette niin, että poikasi maksaa rahan sinulle tililtä takaisin. Tässä katsotaan se, että takaisinmaksu on tehty saman kalenterikuukauden aikana. Sitten käyt nostamassa rahan käteiselle ja annat hänelle.
Kuule ei kelaa kiinnosta 2 vuotta vanhat tilisiirrot tällaisessa tapauksessa.
Voi laittaa rahan ja kirjoittaa että on laina. Parenpi kyllä lähettää raha kirjeessä. Itse laitan niin ettei raha näy ulkopuolelle. Turvallinen tapa lähettää kirjattuna kirjeenä
En ole koskaan joutunut Kelan tuilla elämään (paitsi opintotuella, ei unohdeta sitä) mutta jopa minä tiedän että lahjaraha käteisenä jos joku joutuu raportoimaan pankkitilinsä tapahtumat saadakseen elämiseen rahaa.
Sun kaltaisia Satu Seppoja Kelassa ei kyllä noteerata. Muuten ihan kuka muu viripää pystyisi tuollaisilla puheilla sekoittamaan systeemiä. Täytyy olla mustaa valkoisella, eli todistaa että näin. Ei (perättömillä) kuulopuheilla pysty mitään päätöksiä tekemää. Turhaan tuhlasit aikaasi moiseen. T. Kela-täti