Sainkohan RS-viruksen?
Oltiin sukulaisen luona viikko sitten su-ma. Sunnuntaina hänellä alkoi ekat flunssaoireet ja maanantaina jo kunnolla kipeänä. Nyt perjantaina tultiin taas hänen luokseen, hänellä edelleen erittäin kova yskä ja yskii suoraan kämmeneensä samalla kun laittaa ruokaa (esim yskii käteensä ja koskee sitten paljain käsin kinkkua) ja tietysti koskee ohenkahvoihin ym. Ei pese käsiään.
Ja nyt minulla kurkku kipeä ja nenä hieman tukossa. Tartunta kai aika selvä?
Kommentit (21)
Tartunta on selvä. Älä sinä levitä tautia eteenpäin. Peru tapaamiset ja pysy kotona siihen asti, kun olet taas terve.
Vierailija kirjoitti:
Tartunta on selvä. Älä sinä levitä tautia eteenpäin. Peru tapaamiset ja pysy kotona siihen asti, kun olet taas terve.
No samassa kyläpaikassa olen edelleen. Mietin vaan moniko muu samaa kinkkua syönyt oireilee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samassa kyläpaikassa olen edelleen. Mietin vaan moniko muu samaa kinkkua syönyt oireilee..
Todennäköisesti kaikki
Lunssaoireet alkoi ja silti menitte vielä takas. Hohhoi.
Myös koronaa ja influenssaa on liikkeellä. En kyllä ymmärrä miksi lähteä paikkaan, jossa sairastetaan. Miksi sairaana oleva joutuu laittamaan muille ruokaa?
Juuri siksi tultiin takaisin, ettei sairaana oleva joudu yksin tekemään jouluruokia ja valmisteluita. Hän ei sukujoulusta luovu, eikä suostunut esimerkiksi sairaalahoitoon joulun ajaksi vaikka lääkäri sitä suositteli. Koska jouluvalmistelut.
Todettiin että ollaan ehkä tartunta saatu jo silloin ekalla kertaa kun sairastui meidän täällä ollessa. Joten sama oli tulla auttamaan.
Ei olla oltu tässä välissä missään, mistä olisi voinut saada koronan tai influenssan.
Vierailija kirjoitti:
Ei olla oltu tässä välissä missään, mistä olisi voinut saada koronan tai influenssan.
Aika selvää siis että on RSV.
RV-virus olisi rivitalovirus. Kevennys.
Vierailija kirjoitti:
RV-virus olisi rivitalovirus. Kevennys.
Häh?
Jep, kipeänä ollaan. Olihan se arvattavissa. Seuraava kysymys, onko teillä RS-virus ollut millainen tauti? Ap
Vierailija kirjoitti:
Jep, kipeänä ollaan. Olihan se arvattavissa. Seuraava kysymys, onko teillä RS-virus ollut millainen tauti? Ap
Ihan normi flunssa minulla mutta tunnen myös sairaalaan joutuneita. Herkästi mentävä lääkäriin, etenkin jos kuulut riskiryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normi flunssa minulla mutta tunnen myös sairaalaan joutuneita. Herkästi mentävä lääkäriin, etenkin jos kuulut riskiryhmään.
Tämä. Meillä juuri vanhemmat keuhkokuumeessa RSV:n takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sairaalahoidossa, muuten voi olla kuolemaksi :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sairaalahoidossa, muuten voi olla kuolemaksi :(
Ovat käyneet iv-antibiootissa joka päivä.
"yskii suoraan kämmeneensä samalla kun laittaa ruokaa (esim yskii käteensä ja koskee sitten paljain käsin kinkkua) ja tietysti koskee ohenkahvoihin ym. Ei pese käsiään."
Miten kellään voi olla tällaiset tavat? Ei juma.
Mikä järki kyläillä jos toinen kipeänä?