Kuinka pitkä koulumatka pienillä koululaisillanne on? Miten he kulkevat sen?
Kommentit (16)
Meillä on sama matka päivittäin eli kyydilläni kulkee.
Ei saisi ilmaista kyytiä, koska kyseessä ei ole lähikoulu.
Matka on sama koululaisen iästä riippumatta. Tästä voi olla kuntakohtaisia poikkeamia. Tampereella esim. eräille kouluille kunta järjestää kuljetuksen (bussi tai taksi) 1-2 luokkalaisille, jos heidän koulumatkansa on oli 2 km.
Jos mulla on työpäivä, menemme autolla yhtä matkaa.
Jos palaan itse kotiin, tietysti kävellen. Paitsi jos sataa esteristä vaakasuoraan.
Kävellen kulkee mennen tullen, sateella saa kyydin.
1,5 km ja kävelisi, jos olisi kaveri, mutta kaikki naapurin lapset kyyditään koululle. Siksi välillä menee naapurin kyydillä, välillä kävelee yksin joko koko matkan tai osan siitä. Ekaluokkalaisemme kaipaa vielä seuraa matkoille.
Miksi lapsesi ei kävele koko matkaa? Ei ole liian pitkä matka!
Kävellen kulkee. Meillä vasta 3.luokkalaiset saa kulkea pyörällä.
14km ja ylitäydellä linja autolla kulkee ja joutuu kiertämään kaikki kinttupoluut=( Turhan pitkiä päiviä tulee pienille
Tällä hetkellä matkaa on noin 200 metriä. Kävellen kulkee. Isä saattaa ja tulee yksin kotiin klo 13.
Muutamme talvella, ja silloin matkaa tulee 2 km. Saa kulkea taksilla ekan ja tokan luokan, kolmannelta alkaen alkaa mennä pyörällä. Ehkä talvella kyyditsemme itse.
ja 5-luokkalaisella 45 km. Ekaluokkalaisen matkan kunta maksaa, vitosen ei (musiikkiluokka). Epäreilua.
Matka yhteensä noin 13km. Ensin kävellen/pyörällä rautatieasemalle noin 700m, sitten junalla ja vielä loppupätkä tramilla. Rankkaa, mutta onneksi muutamme piakkoin lähemmäs koulua.
Olen itse kiitollinen että muutimme lähemmäs koulua nyt keväällä. Muuten ois pojalla tullut 20 km kouluun (ja kavereille). Tottahan taksi ois vienyt mutta kun sekin menee kaikenlaisia kiertoteitä ja matka kesti pahimmillaan 45 minuuttia!
Kun meni eskariin viime vuonna(sinnekin 20 km) niin taksi tuli jo klo 7.45 vaikka eskari alkoi vasta klo 9... Sitten muutimme keväällä ja sai mennä taksilla samaan eskariin ja sillon taksi tuli vasta 8.35. Että näin syrjäkylien asukkaita sorretaan!!!
että saa kunnalta kyydityksen?