Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi TV tarjoaa pelkkää kuraa jouluna?

Vierailija
24.12.2023 |

Ysärillä televisiosta tuli heti aamusta ihania jouluohjelmia. Nyt ei tule yhtään mitään, vaikka kanavia on valtavasti. Ennen tuli joulunpyhinä kaikkia hyviä leffojakin. 

Eikä tarvitse tulla selittämään mistään Netflixeistä ja suoratoistopalveluista tähän, kun nyt on kyse tv-lähetyksistä ja niiden surkeudesta, kun lähes kaikki ihmiset ovat kodeissaan viettämässä pyhiä. 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni siinä Joulupukki ja noitarumpu-elokuvassa on jotain sopimatonta sisältöä ja ns. ilmauksia, joita nykyaikana ei enää käytetä ja siksi sitä ei enää esitetä. 

Annas kun arvaan, joku saamelainen itkupilli pahoitti siitäkin mielensä?

Nykyään menee niin että jotku pahoittaa mielensä toisen puolesta. 

Vierailija
62/82 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuli Samu Sirkan joulutervehdys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tänään tullut elokuvia tv:stä aika paljonkin. Katsokaa vaikka il-telkusta tämän päivän elokuvatarjontaa.

Mä katsoin tänään A Very Merry Bridesmaid,- The Last Christmas,- ja Sinulle on postia -elokuvia. 

Joku sanoi etusivulla, että ei animaatioita ole tullut, mutta on Playmobil, The Grinch ja Muumit Rivieralla ainaskin tänään tullut.

Vierailija
64/82 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutarina alkaa neloselta varttia yli kaksikymmentä.

Vierailija
65/82 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin päästä alkaa Dalgliesh Mtv:ltä.

Vierailija
66/82 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäisillassa tulee Mamma Mia!, Tropic Thunder, The Last Christmas, Joulumaa, Upgrade, King Kong ja Valmentaja -elokuvat ainaskin. Luulisi tuosta löytyvän jokaiselle jotakin. 

Vierailija
67/82 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katselin etukäteen joulunpyhien tv-ohjelmia, petyin Yleen pahemman kerran. Se on lähtenyt samoille laduille kuin mainosrahoitteiset kanavat eli uusintoja uusintojen perään ties kuinka monta kertaa ja ties kuinka vanhoja ohjelmia. Ei ole tarvinnut paljon telkkaria aukoa. Ihme sentään, että joulukirkko tuli ihan suorana lähetyksenä Femmalta kahdeksalta ja Ykköseltä kymmeneltä. Kas kun ei lähetetty jotain viisi vuotta sitten nauhoitettua kirkkoa.

Mutta ap kaipaili elokuvia. Eikös jossain mainostettu, että jouluna tulee kokonaista 40 elokuvaa telkkarista? En tiedä, mitä lienevät, kun en itse ole elokuvafriikki. Minä otan mieluummin kirjan kätten ja nautiskelen siitä. Jos teos on hyvin kirjoitettu ja mukaansa tempaiseva, niin se ei paljon eroa elokuvasta, kuvat pyörivät vain päässä. 

Vierailija
68/82 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä kiinnostaa eniten illan tv tarjonta kun on kotona aikaa tvtä katsella. Onneksi tänäänkin tulee jotain aikuiseen makuun eli krokotiilimies 21 subtvllä.

Vierailija
69/82 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa on vähä rahaa tai sitte on julkisrahotteinen niin

ei oo varaa näyttää mitään uusia.

joko ostat paremmat pakettikanavat itelles tai sitte

katot piraattina elokuvia laillisesti.

esim https://hdwatch.tv/home

Vierailija
70/82 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain lataaminen on laitonta, streemaaminen ei ole laitonta. Movie123.co....

Vierailija
71/82 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulutarina alkaa neloselta varttia yli kaksikymmentä.

Tuli jo eilen ja toissapäivänä. Hieno loppu kun tuisku yrjöttää.

Vierailija
72/82 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt maanantaina teemalla baletti Saiturin joulu. Nähtävissä areenassa myös maaliskuun loppuun. 

Vierailija
73/82 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupukin kuumalinja, lumiukko yms. Perinne jatkuu tosin miksi joulupukki ja noitarumpua ei näytetä? Viimeksi tullut 2016.

Saamelainen esitetään kliseisesti, Laiti on loukkaantunut.

Vierailija
74/82 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katselin etukäteen joulunpyhien tv-ohjelmia, petyin Yleen pahemman kerran. Se on lähtenyt samoille laduille kuin mainosrahoitteiset kanavat eli uusintoja uusintojen perään ties kuinka monta kertaa ja ties kuinka vanhoja ohjelmia. Ei ole tarvinnut paljon telkkaria aukoa. Ihme sentään, että joulukirkko tuli ihan suorana lähetyksenä Femmalta kahdeksalta ja Ykköseltä kymmeneltä. Kas kun ei lähetetty jotain viisi vuotta sitten nauhoitettua kirkkoa.

Mutta ap kaipaili elokuvia. Eikös jossain mainostettu, että jouluna tulee kokonaista 40 elokuvaa telkkarista? En tiedä, mitä lienevät, kun en itse ole elokuvafriikki. Minä otan mieluummin kirjan kätten ja nautiskelen siitä. Jos teos on hyvin kirjoitettu ja mukaansa tempaiseva, niin se ei paljon eroa elokuvasta, kuvat pyörivät vain päässä. 

Ai tuo tuli sitten kuitenkin? Höh. Mä katsoin ykkösen ja kakkosen ohjelmatiedot aamuseiskaksi ja kasiksi eikä käynyt mielessäkään että se tulisi ylefem-kanavalta. Ajattelin vaan että jaahans, se sitten on vissiin jotenkin väärin ja epätasa-arvoista lähettää moinen näin 2020-luvun suomessa..

Mulle kun se ainoa oikea joulukirkko on aamusta aikaisin ja kun on vielä pimeää. Täällä ei valitettavasti pääse edes tuohn oikeaan kirkkoon siihen aikaan ja tuo telkkariversio meni sitten ihan ohi kun tuli oudolta kanavalta.

Ja sitten tuo leffamäärä eli tässäkään ei määrä korvaa laatua. Missä on esim se jouluklassikko yksin kotona?

Vierailija
75/82 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut koko joulun tv kiinni. Tabletilta olen katsonut mm. Areenan ohjelmia.

Vierailija
76/82 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo itse huomasin saman. Jouluna tulee joku 40 leffaa ja ehkä pari katsottavaa. Titanic on mun mielestä joululeffa, se sais tulla joka joulu. Ja Päämääränä Cold Mountain 🙂

Entä Tom of Finland...

Vierailija
77/82 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benjamin Buttonin olen pyrkinyt katsomaan joka kerta, kun se tulee tv:stä - yksi hienoimmista viime vuosikymmenten elokuvista. Äsken katsoin klassikkoelokuvan Täältä ikuisuuteen. Illalla tulee kotimainen Tulipää, jota ei ole vuosikymmeniin (?) nähty. Ihan mukavaa palautella mieleen ajanjaksoa, jolloin vasemmistolaiset ohjaajat tekivät isolla budjetilla "taide-elokuvia", joita juuri kukaan ei halunnut katsoa. On joku Holmbergin Rauta-aikakin monessa suhteessa koominen nykyisin nähtynä.

Vierailija
78/82 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tv:n tarjonta ole arkenakaan kovin kummoista, on vain linjassa joulunakin lähettää pelkkää turhaa   tai uusintoja.

Vierailija
79/82 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeita joulukonsertteja, erityisesti Svengaava joulu ja Dallapen Joulu Savoyssa. Hienot orkesterit ja fantastiset solistit!

Vierailija
80/82 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kirjoitat. Pelkkää kuraa ja uusintoja, ei mitään katsottavaa. Puuttuu vaan Bretty woman ja Gere. Kaikilla kanavilla uusintoja, tavisrealitysontaa ja murhajuttuja. Pihalle joutaa töllö. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi