Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satoja suomalaisia jumissa Meksikossa (matkatoimisto TUI)

Vierailija
24.12.2023 |

IL:n tietojen mukaan lento peruuntui henkilöstövajeen vuoksi.

Osa jumissa olleista on kertonut IL:lle, että Tuin viestintä asiasta on ollut heikkoa, ja epäselvyyttä on ollut esimerkiksi majoitusasioista.

Lehden haastatteleman Tuin Pohjoismaiden viestintäjohtajan Adam Györkin mukaan Tui hyvittää viivästyksestä mahdollisesti aiheutuneet kulut. Györki kertoo Tuin olevan pahoillaan tilanteesta.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mukavampi tuolla on viettää varmaan joulua kuin Suomessa. Ei muuta kuin rannalle vaan ja drinksu käteen. 

Miksi aina pitää mainita drinkki? Eikö voi nauttia ilman alkohoia?

Koska alkoholi on paras mitä alkoholnisti tietää.

Vierailija
62/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta on se, että Tuin kautta kaksi viikkoa Cancunissa maksaa noin kolmanneksen siitä, mitä omatoimisesti. Toisekseen Tui hoitaa asiakkaansa pois ongelmatilanteissa, niin kuin nytkin käy. Saisi noita toimistoja olla enemmän kyllä, että voisi valita.

No ei todellakaan maksa Tuin matka kolmannesta omatoimimatkan hinnasta. Cancuniin saa lentoja Suomesta alkaen 300 euroa kun seuraa tarjouksia. Nytkin esimerkiksi maaliskuussa halvin Tuin 2 vk matka kahdelta 2172 €. Omatoimisesti saa nyt maaliskuulle lentoja 700 eurolla eli kahdelta 1400 euroa. Siihen on vielä 772 euroa varaa maksaa hotellista että ollaan TUIn hinnassa. Ja Tuilla on vaatimaton hotelli (ei esimerkiksi uima-allasta ja rannalle 3,5 km) tuossa halvimmassa matkassa.

Tolla parilla tonnilla matkustaa länsimaissa omatoimisesti kuukauden ravintoloissa

No ei kyllä matkusta. Jossain Wiennassa maksaa yksi aamiainen 40€ ravintolassa. Toki jos pidät ravintolana jotain rautatieaseman nakkipiilokahvilaa, voi 2000€ riittää ravintolasyömiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta on se, että Tuin kautta kaksi viikkoa Cancunissa maksaa noin kolmanneksen siitä, mitä omatoimisesti. Toisekseen Tui hoitaa asiakkaansa pois ongelmatilanteissa, niin kuin nytkin käy. Saisi noita toimistoja olla enemmän kyllä, että voisi valita.

No ei todellakaan maksa Tuin matka kolmannesta omatoimimatkan hinnasta. Cancuniin saa lentoja Suomesta alkaen 300 euroa kun seuraa tarjouksia. Nytkin esimerkiksi maaliskuussa halvin Tuin 2 vk matka kahdelta 2172 €. Omatoimisesti saa nyt maaliskuulle lentoja 700 eurolla eli kahdelta 1400 euroa. Siihen on vielä 772 euroa varaa maksaa hotellista että ollaan TUIn hinnassa. Ja Tuilla on vaatimaton hotelli (ei esimerkiksi uima-allasta ja rannalle 3,5 km) tuossa halvimmassa matkassa.

Tolla parilla tonnilla matkustaa länsimaissa omatoimisesti kuukauden ravintoloissa

Niin matkustaa Meksikossakin

Vierailija
64/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolla parilla tonnilla matkusta

Oletko hölmö? Ei hyvällä tahdollakaan.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants-g190454-zfp2-Vienna.html

https://backademie.s3.eu-central-1.amazonaws.com/2023/09/Speisekarte_Pa…

Vierailija
65/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mukavampi tuolla on viettää varmaan joulua kuin Suomessa. Ei muuta kuin rannalle vaan ja drinksu käteen. 

Ehkä hän nauttii drinkistä. Ei kai kaikkien tartte ajatella erikseen, että sulla on niin paha alko-ongelma, ettei moista sanaa saa sanoa.

Vierailija
66/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän nauttii drinkistä. Ei kai kaikkien tartte ajatella erikseen, että sulla on niin paha alko-ongelma, ettei moista sanaa saa sanoa.

Alkoholi on ongelma jos ei muuta keksi lomalla tekemistä.

Vierailija
67/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö matkavakuutus korvaa ekstra hotelliyöitä? Jos siis maksaa eka ite ja sit vaan lasku/kuitti  vakuutukseen?

Entäs jos ei ole varaa maksaa itse??

Vierailija
68/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on ongelma jos ei muuta keksi lomalla tekemistä.

Nää, kyllä hän meni rannallekin. Alkoholi on ongelma, jos muiden ihmisten drinkinjuonti noin kiinnostaa. 

Vierailija
69/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö matkavakuutus korvaa ekstra hotelliyöitä? Jos siis maksaa eka ite ja sit vaan lasku/kuitti  vakuutukseen?

Tui järjesti hotellin, mutta hoppuhousut sähläsivät itse niitten kanssa. 

Vierailija
70/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhiä varten on sellaisia risteilyitä Tallinnaan rahtilaivojen kansilla.

Vierailija
71/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolla parilla tonnilla matkusta

Kuka hullu maksaa aamiaisesta 40 € Wienissä? No en ihmettele että moni valittaa että ei ole varaa matkustaa jos pelkästään aamiaisiin menee 40€/päivä/hlö.

Olen käynyt myös Wienissä eikä edes koko päivän ruoat maksanut 40 €.

Vierailija
72/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sitä jatkuvasti jossain rampata. Maapallo on muutenkin tulessa, niin urpot kiihtyvällä tahdilla vain ramppaa edestakaisin lennellen ja lisää saastuttaen kuin viimeistä päivää. Korona-aika selvästi sai ihmiset muutenkin pimahtamaan ihan täysin, ja kaikki tällainen örvellys on lähtenyt ihan lapasesta.

Vierailija
73/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viini aamiaisravintoloihin pitää olla pöytävaraus, joten kyllä niihin asiakkaita riittää. Onko se hullua? Siihen en ota kantaa. Itse pidän tärkeänä, että matkoilla syödään hyvin kulloistakin kohdetta kunnioittaen.

Vierailija
74/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinin kuuluisiin aamiaiskahviloihin on oltava pöytävaraus, että kyllä niihin asiakkaita riittää. Kuuluisimpiin on kymmenien asiakkaiden jonot. Voihan kahvinsa keittää vaikka trangialla puistossa. Se kuuluu nuoruuteen, mutta eikö silloin ole sama missä sitä reissaa, jos ei kykene perehtymään kulttuuriin?

Vierailija
75/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko sitä jatkuvasti jossain rampata. Maapallo on muutenkin tulessa, niin urpot kiihtyvällä tahdilla vain ramppaa edestakaisin lennellen ja lisää saastuttaen kuin viimeistä päivää. Korona-aika selvästi sai ihmiset muutenkin pimahtamaan ihan täysin, ja kaikki tällainen örvellys on lähtenyt ihan lapasesta.

No ei ainakaan Manniset jatkuvasti ramppaa jossain. En kyllä muista paljon heidän lomamatkoistaan. 

Vierailija
76/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juutuin kerran Köpikseen kun vaihdon konetta Köpiksessä ja jatkolento olikin peruttu. Mikäs siinä oli ollessa, lentoyhtiö kustansi mulle 4 päivän täyshoidon kivassa hotellissa ja tuli Köpiskin nähtyä.

Vierailija
77/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juutuin kerran Köpikseen kun vaihdon konetta Köpiksessä ja jatkolento olikin peruttu. Mikäs siinä oli ollessa, lentoyhtiö kustansi mulle 4 päivän täyshoidon kivassa hotellissa ja tuli Köpiskin nähtyä.

Siis miten juutuit neljäksi päivää jatkolennon takia? Ja vielä kiva hotelli? Jos olen myöhästynyt jatkolennolta, niin johonkin kämäseen lentokenttähotelliin on viety ja seuraavana päivänä on matka jatkunut. Minkä takia noin pitkään jouduit jäämään Köpikseen?

Vierailija
78/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ainakaan Manniset jatkuvasti ramppaa jossain. En kyllä muista paljon heidän lomamatkoistaan. 

Minä olen heitä seurannut ja tämä perhe matkustaa kerran vuodessa ja Meksikossa olivat nyt neljättä kertaa.

Minusta se kerran vuodessa ja kaksi viikkoa per kerta ei mitenkään kovin paljoa ole, hyvin monet lentää paljon useammin, esim. Martina Aitolehti. Nainen reissaa  lentäen ihan vähintään kymmenen kertaa vuodessa.

Vierailija
79/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sääli tippaakaan

Mitä säälittävää tuossa edes on? Porukat voivat jatkaa lomaansa lämmössä. 

Huomaan ettei ole asiasta kokemusta. Siellä pitää olla koko ajan lähtövalmiudessa, ei voi lähteä biitsille ryyppäämään. Ihan hanurista notkua epätietoisuudessa kun ei ole pakosti yöpaikkaakaan enää.

Vierailija
80/92 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten juutuit neljäksi päivää jatkolennon takia? Ja vielä kiva hotelli? Jos olen myöhästynyt jatkolennolta, niin johonkin kämäseen lentokenttähotelliin on viety ja seuraavana päivänä on matka jatkunut. Minkä takia noin pitkään jouduit jäämään Köpikseen?

En myöhästynyt lennolta vaan jatkolento peruttiin kokonaan ja kaikki muut lennot kohdemaahani oli täyteenbuukattu monen päivän ajan, joten pääsin vasta lentämään neljän päivän kuluttua. Hotelli oli mukava 4-tähden Marriott-ketjun hotelli. Hämmästyin kyllä, että oli kunnon hotelli, koska tuo oli halpalentoyhtiö, jolla lensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän