Tykkääkö joku syödä kuivakakkua jouluna?
Oikeasti. Monessa paikassa sitä on ollut tänäkin vuonna.
Kommentit (40)
Minun suuhun englantilainen hedelmäkakku on liian makea. Myös alkoholin maku häiritsee. Olen kylläkin maistanut vain englannissa kaupasta ostettua, joten ehkä kotona tehty on parempaa. Ne kaupan kakut ei muuten homehdu, kokeiltu on pitää huoneen lämmössä joulusta kesään. Ehkä ne kestävät ikuisesti sukupolvelta toiselle, vai mitä sanoo englannissa asuneet/asuvat?
Meillä on tiikerikakku ja taatelikakku, jotka teen omalla reseptillä. Viitsisinköhän vielä tehdä suklaa-maustekakun😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syökö arvon ap täytekakkua jouluna? Taatelikakku on ihanaa ja maustekakku ja tiikerikakku. Nuo pitää tehdä oikeaan voihin, niin pääsee alkuperäiset maut esiin eikä tarvi ottaa kuin yksi pala kaffeen kanssa. Säilyvät muuten viileäkaapissa pitkään. Pakasteessa maku muuttuu.
Useimmat ei syö muuta makeaa kuin suklaata. Mielestäni kakut ei kuulu jouluun.
Ok, kiitos vastauksesta. Kukin tekee joulunsa oman ja perheensä maun mukaan. Suosittelen kuitenkin aina tarjottaessa ottamaan pienen palan maistiaisiksi. Saatat yllättyä positiivisesti ja ehkä innostua itsekin tekemään joskus niitä. Hyvää joulua!
Mauste-, tiikeri- tai sitruunakakku, ihanaa! Syön niitä aina kahvin kanssa, ei pelkästään jouluna. Englantilaista hedelmäkakkua inhoan enkä myöskään pidä mistään suklaa- tai muista kuorrutuksista kakun päällä. Pelkkä kakku on parasta!
Vierailija kirjoitti:
Minun suuhun englantilainen hedelmäkakku on liian makea. Myös alkoholin maku häiritsee. Olen kylläkin maistanut vain englannissa kaupasta ostettua, joten ehkä kotona tehty on parempaa. Ne kaupan kakut ei muuten homehdu, kokeiltu on pitää huoneen lämmössä joulusta kesään. Ehkä ne kestävät ikuisesti sukupolvelta toiselle, vai mitä sanoo englannissa asuneet/asuvat?
Jokaisella on toki oma makunsa.
Mutta sanonpa vain, että hedelmäkakun reseptiä voi fiksata loputtomiin. Hedelmät ja mausteen voi valita oman maun mukaan. Sokerin ja rasvan määrää saa säätää.
Lopuksi tarjoiluvinkki: palanen hedelmäkakkua, nokare vahvaa sinihomejuustoa ja hörppy viskiä. Hyvää joulua🧑🎄
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuorempia kutsuvieraat ovat sitä vähemmän kuluu kakkuja. Veikkaan että maistuu 40-90 -vuotiaille.
Reseptejä on muutettu liikaa, kun yritetään keventää kaikkia syötäviä. Idea niissä on tehdä reiluun voihin ja sokeriin, jolloin maku on täyteläinen ja yksi pala riittää. Jo minun aikana koulussa tehtiin margariiniin ja ihan pikkusen sokeria, ei ihme, että nuorisolle ei maistu ja joku sanoikin sahajauhokakuksi. Vanhan reseptin mukaan tehty kuivakakku on sopivan maukas ja kostea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on toki oma makunsa.
Mutta sanonpa vain, että hedelmäkakun reseptiä voi fiksata loputtomiin. Hedelmät ja mausteen voi valita oman maun mukaan. Sokerin ja rasvan määrää saa säätää.
Lopuksi tarjoiluvinkki: palanen hedelmäkakkua, nokare vahvaa sinihomejuustoa ja hörppy viskiä. Hyvää joulua🧑🎄
Ahaa, sinihomejuustoa ja viskiä. Tuota en tiennytkään. Hyvää joulua 🤶
Hedelmäkakku on hyvää, kun sen hyväksi tekee. Itse en välitä suklaasta, enkä karkeista, mutta kuivakakuista pidän.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi, mutta se alkoholin maku häiritsee. En tykkää alkoholin mausta muutenkaan mutta mutta kakussa se on vielä pahempaa.
Englantilaisen hedelmäkakun teemme jouluksi. Pipareita ja torttuja emme, koska syötävää tulisi liikaa.
Työpaikan nyyttäreillä suosikit on
- juusto ja suolakeksit
- Fazerin sininen suklaa, sen kaikki versiot
- suolainen piirakka
- sipsit
- saaristolaisleipä
Vähiten kiinnostusta herättää hedelmäkakku, pulla ja leivokset, erilaiset keksit, salaatti. Työpaikallani miehiä 8 ja naisia 31. Ikäjakauma 24-56.
Vierailija kirjoitti:
- juusto ja suolakeksit
- suolainen piirakka
- sipsit
- saaristolaisleipä
Vähiten kiinnostusta herättää hedelmäkakku, pulla ja leivokset, erilaiset keksit, salaatti. Työpaikallani miehiä 8 ja naisia 31. Ikäjakauma 24-56.
Suolainen piirakka on erittäin harvoin hyvää. Usein leipojat olettavat sitä tehdessään, että riittää kunhan pannaan piirakkaan mitä jääkaapista sattuu löytymään, esimerkkinä olkoon kinkkupiirakka. Sipsit, kauhistus. Minkä kanssa sitä saaristolaisleipää nyyttäreillä syödään?
Tein taatelikakun ja tuloksena oli ihanan kostea ja sopivan tiivis kakku ja maultaan kinuskimainen. Aivan loistokakku. Ja tietysti käytin voita ja nesteestä osa oli kahvia. Lurps.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- juusto ja suolakeksit
- suolainen piirakka
- sipsit
- saaristolaisleipä
Suolainen piirakka on erittäin harvoin hyvää. Usein leipojat olettavat sitä tehdessään, että riittää kunhan pannaan piirakkaan mitä jääkaapista sattuu löytymään, esimerkkinä olkoon kinkkupiirakka. Sipsit, kauhistus. Minkä kanssa sitä saaristolaisleipää nyyttäreillä syödään?
Lohen, meetwurstin, lohiherkun, juuston tai tuorejuuston kanssa.
Syön kuiva/kahvikakkua, mikä nimitys nyt sillä onkaan, niin mieluummin kun suklaata. Teen jouluksi Englantilaisen- ja taatelikakun. Piimäkakkua teen muutenkin. Aina on kakut kelvanneet, kahvin kanssa ihan hiton hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi, mutta se alkoholin maku häiritsee. En tykkää alkoholin mausta muutenkaan mutta mutta kakussa se on vielä pahempaa.
No voi hellanlettas sentään, jos joku maku häiritsee, niin sitä ei silloin tarvitse syödä. Makuja on monia, kuka tykkää mistäkin. Niin varmaan teilläkin on omat maut ja perinteet.
Tykkään, enkä sitä muulloin saakaan. Olen alkanut pitää kuivakakuista jopa enemmän kuin joulutortuista.
Todellakin tykkään.
En vain jaksa ja viitsi ite leipoa, toivon että jossain tarjotaan :)
Osaan kyllä leipoa. Mutta kun pitää vähän vahtia ettei tuu lisää kiloja x)
Tiikerikakku on paras, nam <3
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuorempia kutsuvieraat ovat sitä vähemmän kuluu kakkuja. Veikkaan että maistuu 40-90 -vuotiaille.
Mummun tekemä tiikerikakku on ihan parasta.
t. 19 v. tyttäreni
Kuivakakut, täytekakut, kauraleivät, nougatsuklaa sekä Geisha-suklaa ovat kestoinhokkeja.