Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalankulkijat suuttuvat, jos pyöräilijä soittaa kelloa

Vierailija
22.12.2023 |

En ymmärrä. Suuttuvat, jos painaa kelloa. Jos ei paina kelloa, niin suuttuvat siitäkin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä soittaa sopivan välimatkan päästä eikä vasta korvan juuresta.

Itse en ainakaan tykkää kuulumattomista ja näkymättömistä fillaristeista.

JK. talvipyöräily on vaarallista. Tuttuni kuoli sen takia, samoin 2 muuta pyöräilijää

Oliko auto osallisen tai syyllinen kuoloihin?

Vierailija
42/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut joskus koiran yli kun nainen käveli oikealla ja koira vasemmalla ja koiran naru tien yli ja tulivat lumikasan takaa ja ajoin suoraan koiraa päin mopolla. Se ei ollut pyörätie vaan pikkuinen ajotie jossa saa kyllä mopolla ajaa. Koiraa en nähnyt mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella kuljetaan hiihtäen tai potkukelkalla

Vierailija
44/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijänä koen hankalaksi ohitustilanteet, jossa jalankulkijalla on kuulokkeet ja selaa kännykkänsä. Kellon soittamisella kaukaa tai lähellä ei ole vaikutusta, ja kännykkäänsä uppotuneina seilailevat vähän miten sattuu, usein juuri sillä merkityllä pyöräkaistalla.

Muuten on kiitelty ja haukuttu, jos soittaa kelloa lähellä tai kaukaa. Ei ole tapaa, joka miellyttäisi kaikkia. Yritän kuitenkin soittaa kevyen kilauksen, jotta jalankulkija ei provosoituisi.

Vierailija
45/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole kelloa, mutta yskin äänekkäästi. Sekin toimii, ja jalankulkijat väistää.

Minulla on kello, mutta juurikin yskiminen tai muu rapistelu estää ainakin sen, ettei kukaan suutu samalla tavalla kuin kellon soittamisesta. Omituista tietenkin, mutta näin vain on. Alikulkuihin tullessani soitan aina kelloa näkyipä muita liikkujia tai ei, lähinnä ilmoituksena, että olen tulossa.

Vierailija
46/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siitä ole jo puoli vuotta?

Nyt on joulukuu.

Vieläkö vihloo.

Mee lepäämään.

Uusi supersesonki tekee vasta tuloaan kuukausien päästä.

Rauhoitu.

Vierailija
47/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän pyöräillessä kelloa. Joskus myös varmuuden vuoksi, jos tilaa ohittaa ei ole reilusti sillä esim. lapsi voi yllättäen muuttaa suuntaa. Ohittaminen on hankalaa, kun kävelijä kulkee nappikuulokkeet korvilla keskellä pyörätietä eikä kuule kelloa. Jotkut kävelijät eivät taas viitsi seurata liikennemerkeistä, millainen pyörätie on siinä kohtaa ja ovat sitten väärällä puolella tietä jne. 

Kävellessä harmittaa sellaiset pyöräilijät, jotka eivät ilmoita tulostaan vaan tulevat takaa yllättäen ohi jopa kättä hipaisten. Lisäksi lujaa menevät ns. kilpapyöräilijät varoittavat vasta ihan kohdalla suullisesti. Millaiseen reaktionopeuteen he kuvittelevat ihmisen kykenevän? Mitä, jos kävelijä yhtäkkiä liikahtaa juuri samalla hetkellä eteen tai muuttaa suuntaa?

Vierailija
48/50 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei kuule mitään kuulokkeet korvilla marssivat katse kiini kännykässä, aja vaan päälle se on helpoin ratkaisu.

Vierailija
49/50 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen tässä vuosien varrella miettinyt ja varsinkin taas tänään, että miten pirun vaikeaa on kävellä siinä jalkakäytävällä ja jättää viereinen pyöräkaista rauhaan? 

Tänään tuli perään perheen äidiltä huorittelut kun soitin hyvän matkan päästä kelloa kun keskellä pyörä kaistaa mentiin. Ehti hyvin siirtyä sivuun lapsen kanssa kun tulin hiljaa, mutta kauhea haukut ja mulkoilut perään. Pyöräkaistalla selvät merkit tiessä ja vielä tasa-asfalttia ja sitten vieressä kivetetty jalkakäytävä. Sokeakin siis huomaisi eron.  Ilmeisesti olisi siis pitänyt jättää kello soittamatta ja yrittää ajaa tämän äidin pikkupojan yli? 

Vierailija
50/50 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijät ovat kaikkein pahimpia liikenteessä. Johtuisikohan siitä?

wolt -ruokalähetit menevät lujaa vauhtia autojen ohi oikealta väistäen punaisia valoja käyttäen silloin jalankulkijoitten vihreää, eli ajavat suojatietä pitkin. 

pyöräilijät yleensäkin herkästi heiluttelevat nyrkkiä melkein missä vaan. Ohitettaessa autolla saattavat huutaa raivona. Räikeitä liikennerikkomuksia. Ajetaan ilman valoja.Ei näytetä suuntamerkkiä käännyttäessä. Mennään reilua ylinopeutta.

sitten kehutaan kuinka kaupungin läpi ajaa pyörällä nopeammin kuin autolla. Tietenkin, kun autoilta on suljettu katuja, tehty yksisuuntaisia( ei koske milloinkaan pyöräilijöitä) Autoille on asetettu jopa 20km/h nopeuksia.

Miten ihmeessä ennen pärjättiin kun samoilla kaduilla autot ajoivat liki 60km/h ilman ongelmia. Nyt kaikki hyppivät katsomatta yhtään autojen eteen kun autothan ajaa niin hiljaa niin ehdin hyvin eteen Autoilijat jo

Ennen tosiaan ajettiin autolla tuhatta ja sataa, mutta kyllä ne näkyi tilastoissa. Samoin jo pelkästään kaupunkiliikenteen melutaso oli korvia huumaava.