Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalankulkijat suuttuvat, jos pyöräilijä soittaa kelloa

Vierailija
22.12.2023 |

En ymmärrä. Suuttuvat, jos painaa kelloa. Jos ei paina kelloa, niin suuttuvat siitäkin.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pelästyvät teatraalisesti ja väistävät hyppäämällä suoraan pyörän eteen.

Ja se on polkupyörän kello. Miksi se on pelottava?

Vierailija
22/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai pelästyvät teatraalisesti ja väistävät hyppäämällä suoraan pyörän eteen.

Ja se on polkupyörän kello. Miksi se on pelottava?

Minä luulin kerran ufoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijöiden tulee pitää tilannenopeus ja käyttää tarvittaessa jarruja.

Ei niin, että soitetaan kelloa Pois alta, minä tulen täältä -tyyliin jarruttamatta yhtään.

Vierailija
24/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että kyllä ärsyttää kellon kilistely, kun leveä baana, missä mahtuisi kaksikin autoa ajamaan rinnan ja kävelen reunassa ja joku urpo pyöräilijä tulee takaa rämpyttämään sitä kelloaan. Ei riitä äly väistämään ilman rimputtelua, seuraava jalankulkija on viidenkymmenen metrin päässä edessä ja vastaantulijoita ei edes ole ja taas sama rimputus sen seuraavan kohdalla.

Vierailija
25/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kelloa, mutta yskin äänekkäästi. Sekin toimii, ja jalankulkijat väistää.

Vierailija
26/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijät eivät kuulu jalkateille. Vain puupää ajaa polkupyörällä jalkakäytävällä 

Jalkakäytävät ovat nykyään yhdistettyjä jalkakäytäviä ja pyöräteitä, eli myös pyöräilijöille pakollisia. Pelkkiä jalkakäytäviä tehtiin kaduille siihen aikaan, kun laajamittaista autoilua ei vielä ollut ja nykyisillä autoteillä liikkui hevoskärryjä.

Vierailija
27/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapealla hiekkapyörätiellä kävellään kolme neljä rinnan. Joskus koira siinä seilaa edestakaisin. Mistä pusikon kautta nuo pitäisi väistää?? Kun soittaa kelloa niin mulkoillaan.

Näinpä, ja tällaisten m.ulkeroiden ohittaminen on vaikeaa myös juosten tai jos vain satut kävelemään heitä nopeammin. On tullut vastaan jopa tilanteita joissa edestä päin lähestyttäessä nämä eivät väistä vaikka varmasti näkevät että joku tulee vastaan. Kyllä on pokkaa...

Vierailija
28/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijät eivät kuulu jalkateille. Vain puupää ajaa polkupyörällä jalkakäytävällä 

Ja vain puupäät kävelee pyöräkaistoilla, kävelijät eivät kuulu pyöräilijöille osoitetulle alueelle. 

Vierailija
29/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänettömäsi ja kovaa läheltä. Opettaa jalakulkijat kävelemään siellä, missä kuuluukin, eli laidassa.

Se ei haittaa, jos suuttuvat, koska olet jo kaukana näin toimien.

Vierailija
30/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Itse jalankulkijana tykkään, kun ilmoitetaan tulosta. 

Vierailija
31/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi tyytyväinen, kun soitetaan kelloa, kun olen koiran kanssa liikenteessä. Pyöräilijät vetävät melkoista vauhtia ohi ja otan koirasta tiukemman otteen, jos säikähtää pyöräilijöitä. Ei muuta kuin kiitos, kun soitatte kelloa. 

Vierailija
32/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolin ja toisin huomioonottokykyä, liikenne on yhteispeliä. Ei levittäydytä monen hengen retkueiksi vilkkailla väylillä ja pyöräilijät luonnollisesti hitaampi tilannevauhti ja kellon rimpautus hyvissä ajoin, ei silloin, kun ollaan jo ajamassa yli. Tuntuu, että monilla maailmassa ei ole kuin minä minä ja ei yhtään mietitä sitä yhteispeliä.

Vierailija
33/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen aina oikeata reunaa

Jos pyöräilijälle jää tilaa väistää, ja on kääntyvät etupyörät, niin miksi kilautetaan äänekkäästi kohdalla.

Monelta pyöräilijältä pitäisi tyhjentää kumiy, tai olisi pitänyt käyttää ajoissa.

Vierailija
34/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kumit ei kumiy

Vierailija
35/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijänä on tullut nähtyä kaikenlaista. Pariskunnat kävelee vierekkäin koko tien leveydeltä, yksi ihminen haahuilee kuin kännissä keskellä tietä, naama ollaan kiinni puhelimessa ja kuulokkeet päässä, koiran hihna löysänä ja koira juoksentelee minne sattuu. Oikeastiko vika on aina siinä pyöräilijässä?

Vierailija
36/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kävelette keskellä tietä? Jos kävelisitte tien laidassa, pyöräilijän ei tarvitsisi soittaa kelloa tai ohittaa läheltä.

Vierailija
37/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijänä on tullut nähtyä kaikenlaista. Pariskunnat kävelee vierekkäin koko tien leveydeltä, yksi ihminen haahuilee kuin kännissä keskellä tietä, naama ollaan kiinni puhelimessa ja kuulokkeet päässä, koiran hihna löysänä ja koira juoksentelee minne sattuu. Oikeastiko vika on aina siinä pyöräilijässä?

Tämmöinen haahuilu on ihan sallittua toimintaa jossain hiekkatiellä. Ei kukaan halua marssia rivissä kuin sotilaat mukavalla lenkillä. Siksi se kellon soitto ajoissa ja porukka kerää itsensä muodostelmaan.

Vierailija
38/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos törttöilee edessä, tottakai pitää kelloa kilauttaa. Tai koira seilaa edestakaisin, ehdottomasti. Mutta kun kävelen aivan reunassa suoraan eteenpäin, on todella ärsyttävää kun joku silloinkin kilkuttelee kelloa. Tulee sellainen olo, että ojaanko tässä pitää hypätä arvon pyöräilijän tieltä.

Vierailija
39/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänettömäsi ja kovaa läheltä. Opettaa jalakulkijat kävelemään siellä, missä kuuluukin, eli laidassa.

Se ei haittaa, jos suuttuvat, koska olet jo kaukana näin toimien.

Kukaan ei ole valtuuttanut sinua opettamaan kenellekään yhtään mitään. Opettele itse kunnioittamaan muita liikkujia.

Vierailija
40/50 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä soittaa sopivan välimatkan päästä eikä vasta korvan juuresta.

Itse en ainakaan tykkää kuulumattomista ja näkymättömistä fillaristeista.

JK. talvipyöräily on vaarallista. Tuttuni kuoli sen takia, samoin 2 muuta pyöräilijää