Mika Aaltolan säästövinkki: valitse shampanjan sijaan kuohuviini
Ei hätää köyhät, vaikka hallitus leikkaa, niin näillä Mikan vinkeillä pärjäätte! Voitte myös valita lounasravintolan "vähän naftimmin".
Presidentinvaalit | Valitsen samppanjan sijasta kuohuviinin. HS Visio kysyi presidenttiehdokkailta, millainen on heidän rahasuhteensa.: https://www.hs.fi/visio/art-2000010034773.html
Kommentit (148)
Hitto mä repesin kun luin näitä säästövinkkejä.
Pitkästä aikaa viihdyttävin ketju, puolikas etätyöpäivästä menny näitä lukkiessa :-)
Itse säästin siinä, että ajoin työmatkan yht noin 150 km miehen firan autolla, mutta nostan kuitenkin km korvaukset itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Tyyppi on robotti. Silmät seisoo päässä. Suoltaa monotonista juttua, jossa ei ole päätä eikä häntää.
Ja rouvallakin on sellainen piukea pikkunaama, tulee jotenkin keskonen mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Oudosti katosi viesti, jossa totesin, että Aaltola vain kaivaa kuoppaansa syvemmäksi. On täällä rankempaakin kieltä hänestä käytetty...
Mutta ei pressaksi miestä, joka lausuu noin huonosti harkittuja kommentteja. Tutkijalle sen voi vielä antaa anteeksi, mutta pressana Aaltola ajaisi maamme sotaan ihan filtteröimättömön ajatuksenkulkunsa takia.
Hänhän on harrastanut tätä kokoajan ja siksi jäi kannatuksessa lähtökuoppaan. Todella moukkamaista suoltaa suustaan tällaisia kun ihmisillä ei ole rahaa aina edes siihen arkijuustoin saati lauantaiksi yhteen saunasiideriin. Olen todella pettynyt häneen, luulin että tuossa roolissa ja tuolla koulutuksella ja kokemuksella olisi kaveri vähän taitavampi ja harkitsevaisempi eikä antaisi tuon leuhkan ylimielisen piirteen noin voimakkaasti pursuta julki.
Viimejouluna ostin Bailey's konvehteja, tänä vuonna mennään juhlapöydän konvehdeilla jotka oli hinnaltaan 1/3 siitä mitä nuo Bailey'sit.
Onhan näitä helppoja säästökohteita paljon. Lontoon asunnolla ei tarvitse käydä joka viikonloppu. Lasketella voi Lapissakin Sveitsin sijasta. Vaimolle voi hankkia hiukan pienemmän Bemarin kakkosautoksi. Viinikellariin voi hankkia vähän edukkaampiakin pulloja. Golfia voi pelata kotimaankin kentillä. Hublotin sijasta kelloksi käy ihan hyvin Rolexikin.
Joka päiväisestä Bollingerista en luopuisi. Ei ole niin paljon tahdonvoimaa kuin Mikalla!
Vierailija kirjoitti:
Jännää, ettei kukaan noista uskalla kutsua itseänsä rikkaaksi. Urpilaisellakin palkka 25 000 kuukaudessa eli 300 000. vuodessa. Ja sanoo tulevansa hyvin toimeen, mutta blaablaablaa raha ei ole itseisarvo eikä tärkeätä. Huokaus. Tuollaisilla tuloilla on Suomessa rikas, piste. Onko sitä nyt niin vaikea myöntää, rouva presidenttiehdokas?
Jos ei tapahdu ihmettä, minulla ei ole ehdokasta. Rikkaus ei haittaisi, jos pystyisi jättämään taakseen puoluekirjan ja ahneuden - ja olemaan koko kansan presidentti.
Yksikään ehdokas ei täytä kriteereitä. Yksikään ei ole vielä osoittanut olevansa pystyvä edes nousemaan tulevan tehtävänsä tasalle. Yksikään ei ole onnistunut vakuuttamaan, että haluaisi palvella maataan, meidän kaikkien kotimaata - kaikkien meidän parhaaksi.
Olen idealisti, kyllä. En ole vielä päässyt selville siitä, kuka ehdokkaista olisi vähiten huono vaihtoehto. Ehkä se olisi ollut Väyrynen. Tai ehkäpä joku nuorempi somevaikuttaja, jolla on korvien välissä muutakin kuin päivittäin vaihtuvat trendit.
Summa summarum..äänestänkö vastoin vakaumustani, vai laiminlyönkö kansalaisvelvollisuuteni ja oikeuteni osallistua presidentinvaaleihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jo vaihdoin norsun kakkaamat kahvipavut ARKENA tavalliseen Presidenttiin. Viikonloput ja juhlapyhät toki eri asia!
:D
Mistähän meille saataisiin se tavallinen presidentti? Shampanja-Mikq ja Italialainen professori ovat molemmat yhtä kaukana tavallisen suomalaisen arjesta.
Presidentin ei tarvitse olla tavallisen kansalaisen arjessa. Hänellä on ihan toisenlainen toimenkuva.
Ehdokkaina on mm. ruskean reiän ritaria, korpraalia, ylimielistä paskiaista ja MESTARI. Ei ole vaikea valinta ketä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oudosti katosi viesti, jossa totesin, että Aaltola vain kaivaa kuoppaansa syvemmäksi. On täällä rankempaakin kieltä hänestä käytetty...
Mutta ei pressaksi miestä, joka lausuu noin huonosti harkittuja kommentteja. Tutkijalle sen voi vielä antaa anteeksi, mutta pressana Aaltola ajaisi maamme sotaan ihan filtteröimättömön ajatuksenkulkunsa takia.
Hänhän on harrastanut tätä kokoajan ja siksi jäi kannatuksessa lähtökuoppaan. Todella moukkamaista suoltaa suustaan tällaisia kun ihmisillä ei ole rahaa aina edes siihen arkijuustoin saati lauantaiksi yhteen saunasiideriin. Olen todella pettynyt häneen, luulin että tuossa roolissa ja tuolla koulutuksella ja kokemuksella olisi kaveri vähän taitavampi ja harkitsevaisempi eikä antaisi tuon leuhkan ylimielisen piirteen noin voimakkaasti pursuta julki.
Olen saanut vaikutelman, että hänellä on pikemminkin huono itsetunto ja hän yrittää liikaa. Omalla alallaan pätevä tyyppi.Taustajoukko on buustannut tarpeettoman paljon.
Ylimielinen on joku ihan muu, joka on oppinut peittämään leuhkuutensa hyvän käytöksen taakse. Ja toinen, joka ei ole oppinut hillitsemään ilmeitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jo vaihdoin norsun kakkaamat kahvipavut ARKENA tavalliseen Presidenttiin. Viikonloput ja juhlapyhät toki eri asia!
Mistähän meille saataisiin se tavallinen presidentti? Shampanja-Mikq ja Italialainen professori ovat molemmat yhtä kaukana tavallisen suomalaisen arjesta.
Presidentin ei tarvitse olla tavallisen kansalaisen arjessa. Hänellä on ihan toisenlainen toimenkuva.
Tavallisen kansalaisen elämään voi olla katastrofaalinen vaikutus, jos presidentti möläyttelee suustaan mitä milloinkin sattuu keksimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kommentoivat eivät siis ymmärrä, että siurin osa suomalaisista kuuluu keskiluokkaan. Suurin osa ei ole köyhiä, vain pieni vähemmistö on. Nuo Mikan kertomat oman elämänsä säästötavat ovat ihan normaaleja enemmistölle suomalaisista, vaikka ne tuntuvat vierailta niiden kaikista köyhimpien mielestä.
Tienasin viime vuonna 58 000 euroa ja puoliso yli 70 000 euroa. Eli tulojen ja koulutuksen perusteella kuulutaan keskiluokkaan (ja joillain mittareilla hyvätuloisiin). Olemme kaksi kertaa elämässä ostettu shampanja pullo, vaikka keski-ikäisiämme. Meille on vierasta säästää ostamalla kuohuviiniä shampanjan sijaan. Ja hyvätuloisten ystävienkään parissa ei näin kummallista säästämistä ole. Kyllä on vieraantunut keskiluokan arjesta, jos kuvittelee, että shampanja on arkista.
Oi. Se aina niin kamala, kun rahvas puhhu rahasta.
Aaltolasta ei aina tiedä viljeekö satiiria vai onko tosissaan. Jossain vaiheessa kehui, kuinka heillä syödään edullista hernesoppaa. Mikä juttu tuokin oli, ajattelin silloin, että kalastelee ääniä köyhälistöltä. Ehkä sitten vaan kertoi että hernesoppaa syödään. Joka tapauksessa, hyvin arvaamaton tyyppi, voi odottaa mitä tahansa suustansa päästävän. En tiedä, kuinka fiksua oli eilisessä tentissä ilmoittaa varmana tietona, että Venäjä hyökkää viiden vuoden päästä johonkin tai joihinkin Nato- maihin.
Minä en halua kuulla enkä nähdä koko tyyppiä enää hetkeäkään. Sekoilkoon sen tärkeän perheensä kanssa ja poistukoon presidenttipelistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, ja vahvasti eri mieltä. Valtaoikeuksien kaventamisesta huolimatta Sauli Niinistö osoitti, että presidentti pystyy muuhunkin kuin olemaan ihan kiva taustakuva tai seurapiirien lemmikki.
Presidentin toimenkuvaan kuuluu ehdottomasti se, että hän tietää mitä kansalle kuuluu - ja on kiinnostunut muustakin kuin tienaamisesta ja oman erinomaisuutensa esille tuomisesta.
Loppujen lopuksi on kyse tavallisista ihmisistä, joita me kaikki olemme. Tarvittaisiin vain joku, joka saisi koko jenkkaletkan käsittämään että nyt, tässä maailmantilanteessa, olisi paras mennä suunnilleen samaan tahtiin ja suuntaan, kukin kykyjensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehdokkaina on mm. ruskean reiän ritaria, korpraalia, ylimielistä paskiaista ja MESTARI. Ei ole vaikea valinta ketä äänestää.
Kieltämättä ehdokkaasi on ehdokkaista mahdollisesti älykkäin ja on ollut melko rehellinen haavoittuvuuksiensa esille tuomisessa, sitä arvostan. Nousee ehdokkaiden joukosta myös sillä, että on oppinut jotakin, mutta onko oppinut tarpeeksi?
Ylipääsemätön este saattaa olla puolue ja puolueen arvot, joita hän osaltaan edustaa. Vai..onko se arvo, että vaalien alla luvataan jotakin ehdottomasti, ja vaalien jälkeen lauletaan aivan eri porukan lauluja? En näe isoa eroa puheenjohtajan ja puhemiehen välillä. Takin vuori näyttää olevan saman värinen molemmissa puolueissa..
Tässä on meillä norsu posliinikaupassa. Jos olisi pressa, niin aina saisi kuulla muka-nöyriä, mutta oikeasti täysin elitistisiä mietteitä. Joo-o, koko kansan pressa meille leipäjonolaisillekin.
Aina voi hiilihapottaa sen kossupullon. Siinä sitä on säästöä.
Voi säästää kakkosasunnon kuluissa, kun laittaa sen vuokralle Airbnb:hen vuokralle silloin, kun ei itse käytä sitä.
"Elämme lapsiperheen arkea, eikä tässä ylimääräistä rahaa hirveästi pyöri. Kampanjoidessa päivät ovat ympäripyöreitä, ja kiusaus käydä illalla väsyneenä ulkona syömässä on suuri. Eilen ostimme tölkkihernekeittoa kaupasta ja säästimme siinä, Aaltola vastasi."
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009879017.html
Kannattaisi muidenkin lapsiperheiden ottaa Mikasta oppia ja jättää ravintolaillallinen joskus väliin, vaikka kiusaus sen ja leipäjonon välillä onkin suuri
Mikalla on ongelmia viinan kanssa?