Kauanko kestää Kelan päätöksissä? Heidännoman arvion mukaan 25pv mutta
maksimissaan mut ajat menneet viikkoja sitten ja aina asiat vaan käsittelyssä tilassa. En ole vuosikymmeniin kelan kanssa asioinut joten onko vaan niin että heidän omat ajat ei takroita mitään. Vai tarkoittaako että päätös tulee 25 pv sisällä niin arkipäiviä? Silti nuo ajat on jo menneet. Vai pitääkö vaan soitella sinne? Monta eri asiaa kesken. Tiedän että jos kiireiselle soitellaan niin asiassa menee vielä kauemmin kun aika menee vastailuihin.
Kommentit (9)
Mulla meni käsittelyssä viikon luvattua pitempään.
Ok hyvä tietää ni en ala soittelemaan. Toki lapsen kuntoutus nyt viivästyy kuukaudella ainakin eli hän tässä kärsii mutta jos on kiire kelassa niin on.
Jotkin määräajat on säädetty laissa; esim. toimeentulotukihakemus on käsiteltävä seitsemässä arkipäivässä. Niitä Kela käsittääkseni noudattaa melko tarkasti. Joissakin muissa asioissa voi olla Kelan itse määrittämiä ohjeellisia määräaikoja, joita varmaankin noudatetaan jos pystytään.
Kela on yleensä myöhässä päätöstensä kanssa.
Laitoin hakemuksen marraskuussa. Eilen sain tiedon. Sieltä tuli sähköpostia, kiirettä pitää
Mita mita mita sina sanoa. Raha tulla heti ja saada panna kela nainen jos mina haluta.
No nyt ei ole kyse rahasta vaan lapsen hyvinvoinnista, kuntoutuksesta mut niillä asioilla ei siis kiirettä.
Tarkasta ensin verkosta, etteivät kaipaa sinulta mitään lisäselvityksiä. Jos ei ole mitään viestiä tai pyyntöä lisäselvityksistä siellä, soittelisin itse ja kysyisin kauanko kestää. Voit myös tarkistaa osoitteesta https://www.kela.fi/kasittelyajat tämän hetkisen käsittelyajan. Kuntoutusrahoissa käsittelyaika esimerkiksi keskimäärin 18 vuorokautta.
Onko joku hakenut päätöstä johonkin asiaan marraskuun alkupuolella mutta aina vaan käsittelyssä?