Kaverilla on liian lämmin asunto, vttu!!!
Olen raivoissani:
Kuten kaikki tiedämme, olemme viime vuodet eläneet mitä vakavimman SÄHKÖKRIISIN keskellä.
Kaverini on koko ajan kuitenkin pitänyt asunnossan (suorasähkölämmitys + ilp) patterit ja ilpit huutamassa 30 astetta.
Siis 30 lämpöastetta paahtavat patterit, joskus kaverini lämmittää myös uunilla ja menee sen eteen lämmittelemään.
Ja hän TIETÄÄ SÄHKÖKRIISISTÄ JA MINUN MIELIPITEESTÄNI ja tekee silti näin!!!
Pitäisikö laittaa välit poikki?!!
Puhua järkeä jotenkin, miten??!!
Kommentit (22)
Ei ne patterit lämmitä, jos ilp on säädetty pitämään 30 astetta... Huono yritys, keksi jotain parempaa.
Kuka sen kaverisi sähkölaskun ap maksaa? Kaverisi itse varmaan, etkä sinä? Jos näin on, ei ole sinun asiasi puuttua kaverisi sähkönkäyttöön..
Törkeä kaveri. Kehtaakin lämmittää oman asuntonsa niin lämpimäksi kuin haluaa, vaikka ap on eri mieltä..
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen sähkökriisi? Ei meillä ole mitään kriisiä ollut sähkön suhteen missään vaiheessa.
viime jallituskaudella oli. vai oliko se vaan tekosyy nostaa sähkön hintaa. kuka tietää. mahtoiko sähkönhinta nousta pt-hallituksen vihertoimien seurauksena.
Oi, kuullostaa ihanan lämpöseltä! Mullakin olisi jos ois varaa. Villasukat ja villavaatteet käytössä.
Tee itsellesi eutanasia niin lakkaa vaivaamasta tollaset asiat ja kaveriskin pääsee susta muiden ohella eroon.
Onhan se kamalaa mennä normaaleissa talvivaatteissa kylään ja isäntäväki on t-paidassa ja sjortseissa 30 asteisessa kämpässä. Olen sanonut, että sorry, en viitsi itseäni alusvaatteisilleen riisua, joten lähden.
Naisluolat voi joskus olla kuumia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kamalaa mennä normaaleissa talvivaatteissa kylään ja isäntäväki on t-paidassa ja sjortseissa 30 asteisessa kämpässä. Olen sanonut, että sorry, en viitsi itseäni alusvaatteisilleen riisua, joten lähden.
Siis mikä siinä on kamalaa? Yleensä kun mennään johonkin kylään, niin ulkovaatteet (takit/ulkohousut/pipot/käsineet/kengät jne jne) kyllä riisutaan aina. En muista, että olisin koskaan istunut kenenkään luona takki päällä sisällä. Älä vaan sano, että sinulla on sisällä niin kylmä ettei vieraat tarkene?
Omassa asunnossani lämpötila on 22-23 astetta ja sen on sopivasti. Tukehtuisin, jos pitäisi oleskella 30 asteessa. Sehän on hirveän paljon.
Mulla oli tänäänkin ikkunat ja lasitetun parvekkeen ovi auki melkein koko päivän. Se vasta mahtaakin raivostuttaa ap:ta!
Vierailija kirjoitti:
Ei ne patterit lämmitä, jos ilp on säädetty pitämään 30 astetta... Huono yritys, keksi jotain parempaa.
Ilmalämpöpumpun lämmitysteho laskee pakkasen kiristyessä. Ei takuulla riitä pitämään sisätiloja 30 asteessa 15 asteen pakkasessa. Joten kyllä ne patteritkin lämmittää.
Ihan kidutusta tuollainen lämpötila. En usko hetkeäkään että kukaan lämmittäisi noin pitkälle. Jo 26 astetta on karsean kuuma sisätiloissa, puhumattakaan että talvella.
Omassa perinnekodissa on nyt 16 astetta, hupparin ja villaviltin kanssa just sopiva. Nykyaän tukehdun jos pitää vierailla jossain 22+ asteen kotitalouksissa.
Minulla oli liian lämmin asunto. Pidin siitä niin paljon puhetta, että ongelma on tälle talvelle korjattu kuntoon. Sepä vaan, että nykyään asuntoni on tosi kylmä. Parempi tää on, mutta vaatetta pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Oi, kuullostaa ihanan lämpöseltä! Mullakin olisi jos ois varaa. Villasukat ja villavaatteet käytössä.
Tosi ihanaa. 21 astettakin on liikaa.
Jospa se kaveri maksaa itse sähkölaskunsa, tosin mitään kriisiä ei ole eikä ole ollutkaan
Mikä ihmeen sähkökriisi? Ei meillä ole mitään kriisiä ollut sähkön suhteen missään vaiheessa.