Mistä johtuu, että naapuri on alkanut tervehtiä nyt viiden vuoden samassa talossa asumisen jälkeen?
Muutti taloon viitisen vuotta sitten, asutaan seinänaapureina. Tähän asti on vaan luimistellut jos olen yrittänyt ottaa katsekontaktia tervehtiäkseni, mutta nyt on alkanut yhtäkkiä tervehtiä ihan oma-aloitteisesti. Outoa.
Kommentit (30)
Hitaasti lämpiävää sorttia, ei siinä sen kummempaa.
Ehkä muutto on ollut raskas tai muita ongelmia elämän aikana. Ole ap ihan kiitollinen siitä, että nyt tervehtii. Kaikilla on omat ongelmansa elämän aikana, eikä silloin haluta ehkä tervehtiä ym. Älä tästä pahoita mieltäsi, koska ei ole sinuun kohdattu ikävä tilanne. Ymmärrä myös naapuria, että hänellä oli ehkä vaikea tilanne oman elämänsä suhteen ja halusi aikaa käsitellä sitä? Meillä kaikilla on niitä hyviä ja vaikeita jaksoja elämän aikana. Ja jotkut haluaa sitä yksityisyyttä, ei halua aina tervehtiä, että olen onnellinen ym. Salli toisille ne omat tunteet ja oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tervehdin pitkästä aikaa outoa naapuria, joka ei kykene tervehtimään ääneen. Annan hänelle siis taas mahdollisuuden. Jos jatkaa outoa käytöstään, lakkaan taas tervehtimästä.
Minulla on ollut 22 v. sama seinänaapuri. Alussa tänne muutettuani tervehdin iloisesti häntä aivan kuten muitakin naapureita, mutta ei, ei vastausta. Pari vk sitten osuttiin ovelle yhtäaikaa ja hän jäi tuijottamaan minua. Minä vain vilkaisin takaisin ja avasin oven. Kuulin paheksuvaan tuhahduksen selkäni takaa :D Kait tuo minun iloinen tervehtiminen oli kuitenkin mukavaa hänelle ja nyt paheksui hiljaisuuttani. Hän ei koskaan kulje hissilllä vaan menee viidenteen kerrokseen hipihiljaa rappusia. Leikkiiköhän vanhoilla päivillään salaista ja äänetöntä agenttia :D
On oppinut tunnistamaan sinut naapuriksi.
Se on pannut puolisoasi ja yrittää nyt käyttäytyä kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Varmaankin alkanut voida kaiken kaikkiaan jotenkin paremmin elämässään, joten jaksaa, kehtaa, uskaltaa tms. myös tervehtiä naapuria. Voi myös ehkä olla ihminen, joka ei oikein ole ymmärtänyt sen kuuluvan tavallisiin tapoihin, mutta nyt on oppinut sen jostain.
Sä annoit sille pikkujoulujen jälkeen. Etkö muista?
Olette ilmeisesti viimeinkin lopettaneet mekastuksen tai muun heidän kotirauhaansa rikkovan elämäntavan.
Itse ei välttämättä tule ajatelleeksi, kuinka oma käytös voi häiritä pahasti.
Joo mä en kans tervehtinyt kun vitutti olla ulkona ja nähdä ihmisiä. Sitten parempina päivinä tietysti vaan hiljaa ihmeteltiin kun satuin tervehtimään. Myöhäistäpä se enää siinä vaiheessa on kun on alkuvaikutelmat vetänyt paskaksi.